032

Secret Memories
Please Subscribe to read the full chapter

Yiryung dan Kyungsoo sedang berbual rancak sambil menonton televisyen ketika telefon bimbit Yiryung berbunyi. Deringan lagu 'Uncover' itu mematikan perbualan antara mereka berdua. Yiryung menjawab panggilan itu apabila melihat nama Jaekyung tertera di skrin telefon bimbitnya. "Hello?"

"Yiryung-ssi. Encik Kim call saya tadi. Dia nak meeting dengan puan sekarang juga," jelas Jaekyung.

"Tapi kan saya dah cakap cancel semua meeting untuk hari ni. Bukan ke meeting dengan dia esok?" tanya Yiryung.

"Saya tahu tapi dia ada business trip selama sebulan. So dia cepatkan meeting. And since this project is an important project, saya setuju. maaf ganggu puan,"

"Nah, it's okay. saya akan sampai dalam 45 minit. Please tell him to wait for awhile," panggilan dimatikan.

Yiryung mengeluh perlahan. Kyungsoo yang memandangnya sejak tadi dipandang. "So, saya rasa awak kena pergi office?" Yiryung mengangguk.

"Sorry,"

"It's okay. Sekejap je kan?" Yiryung mengangguk sebelum ke biliknya untuk menukar pakaian.

 

 

 

Yunho menghidupkan enjin keretanya apabila melihat Yiryung memasuki keretanya. Dia terus mengikuti Yiryung dengan jarak yang selamat agar tidak disedari wanita itu. Ketika berhenti di lampu isyarat, telefon bimbit Yunho berbunyi. Nama Changmin tertera di skrin dan Yunho terus menjawab panggilan tersebut. "Ya,"

"Dia nak perempuan-perempuan tu malam ni. Kau ada masa untuk culik Yiryung sampai pukul 7. Ingat, be careful. Jangan teragak-agak. Kita tak boleh fail," ujar Changmin di hujung talian.

"Okey," balas Yunho sebelum mematikan panggilan. Lampu isyarat bertukar hijau dan dia terus memandu mengekori kereta Yiryung. Jam tangannya dikerling. 3 petang. Masih berbaki 4 jam sebelum tempoh untuk menculik Yiryung tamat. Yunho mengambil keputusan untuk tidak bertindak dengan terburu-buru.

Takut banyak pula masalah yang timbul jika bertindak sedemikian. 2 jam berlalu. Yiryung masih belum keluar dari bangunan tersebut. Yunho pula kekal tenang di dalam keretanya. Matanya fokus memerhati pintu utama bangunan tersebut. Setelah setengah jam lagi menunggu, dia ternampak kelibat Yiryung keluar dari pintu utama, sedang berjalan menuju ke keretanya. Sapu tangan yang siap diletakkan ubat khayal dicapai dan dimasukkan ke dalam poket jaketnya.

Yunho keluar dari keretanya dan menghampiri kereta Yiryung. Mujur kawasan parkir tersebut sunyi. Memudahkannya untuk menyudahkan tugasan yang diberikan. Dia bersembunyi di sebalik tembok di sebelah kereta Yiryung. Yiryung pula terlalu teruja untuk pulang agar dapat menghabiskan masa bersama Kyungsoo sehingga tidak sedar ada orang bersembunyi di sebalik tembok di sebelahnya. Yiryung menyanyi kecil dan membuka pintu bahagian pemandu.

Melihat peluang yang ada, Yunho terus menekup muka Yiryung dengan sapu tangan yang ada di dalam poketnya. Belum sempat Yiryung menjerit dan meronta, dia telah pun pengsan kesan daripada ubat pada sapu tangan tersebut. Yunho mengangkat Yiryung dan meletakkannya di tempat duduk belakang keretanya. Dia masuk ke bahagian pemandu dan memandu keretanya. Menuju ke sebuah gudang lama.

 

 

"Yeri!" panggil Sehun apabila melihat gadis itu hampir meninggalkan pejabatnya.

"Apa?" tanya Yeri sepatah.

"Jom pergi makan malam nanti," ajak Sehun. Yeri diam seketika. Cuba mengingati jika dia ada apa-apa perancangan malam itu. Setelah yakin tiada, dia mengangguk tanda setuju.

"Good, kau nak aku amik kau ke?" tanya Sehun.

"Habis tu kau nak suruh aku datang sendiri ke?" tanya Yeri semula.

"Manalah aku tahu. Kau ingat aku ni kuli kau ke?" "

Duh, mana ada lelaki ajak perempuan keluar makan, suruh perempuan tu datang sendiri. Tu pun nak kena ajar ke? Tak romantik langsung," balas Yeri. Sehun tersengih.

"Sorry,"

"Nah, it's okay. Amik aku kat rumah Shin. Aku nak kacau kententeraman Shin dengan Kyungsoo oppa," ujar Yeri sebelum berlalu pergi. Sehun diam dan memerhati kelibat Yeri.

"Pelik betul perempuan ni. Tapi pelik-pelik pun aku sayang jugak," Sehun tersengih sendirian sebelum berlalu pergi.

 

 

Yeri menghampiri keretanya. Jam di tangan dikerling. 4 petang. Masih ada 4 jam sebelum makan malamnya bersama Sehun. Dia tersenyum. Tidak menyangka dia jatuh hati pada lelaki yang paling dibencinya dulu. Sedang dia leka, tangannya ditarik seseorang. Belum sempat mulutnya ditekup, Yeri memijak kaki si pelaku tersebut apabila dia mengesan bahaya yang menantinya. Dia cuba berlari namun kakinya ditarik. Dia pasti yang menariknya itu seorang lelaki.

Yeri meront

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
OneIsOneEXOIsOne
Chapter 015, deleted! Sorry, saya salah post chapter... 미안해!!!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 41: Mestilah nak.nak tahu macamana ending mereka ni.
starlightkim_
#2
Chapter 40: Dah gila agaknya yeonsoo tu..tak berhati perut langsung.nasib baiklah kyungsoo dan sehun dah tahu semua ni angkara yeonsoo.
starlightkim_
#3
Chapter 39: Geram betul dengan yeonsoo tu.sedihlah dengan nasib diaorang..harap diaorang selamat.akhirnya yeri jumpa jugak abang dia.surprise?i love surprise. can't wait to read more chapter for this ff.
aliasabtu #4
Chapter 38: best lah cerita ni..update lagi please>_<¦¦¦
starlightkim_
#5
Chapter 38: Authornim,tolonglah update.. serious cerita ni best sangat-sangat..saya suka~~~~~~