001

Secret Memories
Please Subscribe to read the full chapter

"Saya tak rasa hubungan kita akan berkekalan. Macam dah tak ada harapan, Kyungsoo. Saya minta maaf. Kita putus jelah," Minah berkata. Dia memandang Kyungsoo yang sudah terdiam. Belum sempat Kyungsoo memberi balasan, Minah sudah mengatur langkah dan berlalu pergi. Meninggalkan Kyungsoo yang hatinya sudah berkecai.

"Perempuan kejam," ucap Kyungsoo perlahan.

Kyungsoo memandu tanpa arah. Hatinya menahan kecewa yang teramat. Dia berhenti di tepi jalan apabila keretanya tiba-tiba rosak. "Minyak habislah pulak," rungutnya. Memandangkan hari sudah larut malam, tidak banyak kereta yang lalu di situ. Telefon bimbitnya dicapai. Setelah mencuba beberapa kali, dia masih tidak dapat menghidupkannya. "Masa ni kau nak mati," rungutnya lagi.

Kyungsoo mengambil keputusan untuk berjalan di sekitar kawasan itu. Mujur kawasan itu bukan kawasan terpencil. Setelah agak lama berjalan, dia terjumpa sebuah premis. "The Library? Kelab malam campur perpustakaan? Pelik tapi menarik," Kyungsoo tersenyum. Dia mengatur langkah dan masuk ke kelab malam itu.

"Baekhyun. Saya pergi dulu. Nanti bos saya marah," Yiryung berkata kepada teman lelakinya.

"Awak betul ke nak terus kerja dekat situ? Bahayalah. Ramai lelaki mabuk," Baekhyun berkata.

"Jangan risau. Saya tahu jaga diri saya. Lagipun perpustakaan dekat situ banyak buku. Jadi saya boleh study sambil kerja,"

Yiryung melangkah masuk ke kelab malam tempatnya bekerja. Seperti biasa, premis itu dipenuhi bau arak dan asap rokok. Yiryung terus ke belakang premis untuk menukar pakaiannya. Dia kemudian ke kaunter untuk melayan pelanggan yang ingin memesan minuman.

Setelah tiga jam melayan kerenah pelanggan, Yiryung menuju ke perpustakaan yang terletak di tingkat tiga premis itu. Waktu rehatnya sering d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
OneIsOneEXOIsOne
Chapter 015, deleted! Sorry, saya salah post chapter... 미안해!!!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 41: Mestilah nak.nak tahu macamana ending mereka ni.
starlightkim_
#2
Chapter 40: Dah gila agaknya yeonsoo tu..tak berhati perut langsung.nasib baiklah kyungsoo dan sehun dah tahu semua ni angkara yeonsoo.
starlightkim_
#3
Chapter 39: Geram betul dengan yeonsoo tu.sedihlah dengan nasib diaorang..harap diaorang selamat.akhirnya yeri jumpa jugak abang dia.surprise?i love surprise. can't wait to read more chapter for this ff.
aliasabtu #4
Chapter 38: best lah cerita ni..update lagi please>_<¦¦¦
starlightkim_
#5
Chapter 38: Authornim,tolonglah update.. serious cerita ni best sangat-sangat..saya suka~~~~~~