nine

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"Tangkap dia !!" Kata lelaki yang berpakaian hitam memberi arahan kepada orang suruhannya.

 

"Kau takkan dapat lepas dari aku !!" Semakin lama semakin dekat suara itu, kau menggunakan seluruh tenaga yang masih lagi berbaki, melajukan lagi langkah kaki kau, cuba membesarkan jarak antara kau dengan sekumpulan lelaki yang semakin menghampiri.

 

"please…go away from me…" Langkah kau terhenti, tiada lagi tempat untuk melarikan diri kerana di hadapan kau terdapat curam yang amat dalam. Muka kau semakin pucat apabila kau menoleh kebelakang dan mendapati terdapat 10 orang lelaki merenung tajam kearah kau. Mereka semua tersenyum sinis, mengejek kerana akhirnya kau terperangkap.

 

"Kau nak lari kemana lagi" Kata lelaki itu, di sertai hilai tawanya yang amat menakutkan. Jantung kau seakan terhenti seketika apabila lelaki itu semakin menghampiri kau. Setiap langkah yang di ambil oleh lelaki itu, melumpuhkan sistem pernafasan kau.

 

"Come to me…" kau sanggup mati daripada jatuh ke tangan lelaki itu. Dan itulah yang akan kau lakukan. Kau menarik nafas buat kali terakhir sebelum mengambil langkah mengundur kebelakang sehinggalah kau merasakan kaki kau tidak lagi mencecah ke bumi dan melayang bebas, bebas dari segalanya.

 

_______

 

Jantung berdegup kencang, peluh membasahi wajah tatkala kau tersedar dari yang mimpi ngeri.

 

"Its just a dream…" Kau menarik nafas panjang, cuba untuk menenangkan diri sambil memandang keadaan sekeliling yang tampak asing di mata kau. Ianya mengambil masa beberapa minit untuk kau kembali tenang dan sedar di mana kau berada ketika itu. Kau mengambil patung yang berada di tepi katil dan kau memeluknya erat, seolah olah dengan cara itu dapat menghilangkan segala memori hitam yang menghantui hidup kau selama ini.

 

"Aku selamat di sini…" Kau terus bangun untuk membersihkan diri. Sebaik sahaja kau melangkah keluar daripada toilet, barulah kau teringat, kau tidak memiliki pakaian lain untuk di pakai. Jadi kau membuat keputusan untuk kembali menyarung baju yang di pinjam daripada Baekhyun sebelum ini.

 

Jam menunjukkan 6:00 pagi, masih lagi terlalu awal. Mungkin tiada seorang pun yang bangun pada waktu itu, tetapi itu tidak menghalang kau untuk melangkah keluar daripada bilik kerana kau berazam ingin melakukan sesuatu untuk membalas jasa baik mereka membenarkan kau tinggal buat sementara bersama mereka. Tetapi sebaik sahaja kau membuka pintu, kau di sambut dengan bau yang sangat menyelerakan, membuktikan sangkaan kau salah, ada lagi yang bangun lebih awal daripada kau.

 

Kaki kau terus melangkah, membawa kau ke dapur, di mana terdapat seorang lelaki memakai apron berwarna biru sedang rancak memasak. Sekali sekala lelaki itu menggoyangkan badannya seolah sedang menari, mungkin mengikut rentak muzik yang di dengarnya melalui headphone berwana purple yang di pakainya.

 

Kau mendekati lelaki itu, dia terlalu asyik memasak sehingga langsung tidak menyedari bahawa dirinya diperhatikan.

 

"O-oppa…" Kata kau teragak agak menyentuhnya, takut jika kehadiran kau di situ mengganggunya.

 

"Oppa…" Sekali lagi kau bersuara tetapi kali ini dengan nada yang lebih tinggi dan itu berjaya membuatkan lelaki itu menyedari kehadiran kau di situ.

 

"Ye saya…kenapa ?" muzik yang bermain di telinganya dimatikan. Kini memberikan perhatian kepada gadis di depannya.

 

"Saya nak tolong…boleh ?" Dia tidak akan menolak pertolongan sesiapa. Lagi lagi jika, orang itu sendiri menawarkan pertolongan, sudah tentu dia akan menerimanya dengan tangan terbuka.

 

"Of coz you can…" satu lesung pipit memunculkan diri dari salah satu pipi, apabila tuannya melemparkan senyuman.

 

"Awak Y/N kan ?" Kau menganggukkan kepala manakala lelaki itu tersenyum bangga kerana akhirnya berjaya juga dia mengingati sesuatu, selain lirik lagu dan langkah tarian.

 

"Saya Zhang Yixing or Lay…but just call me oppa…" Lay memperkenalkan diri .

 

"Saya dah tau…" kau tersenyum manis tetapi pada pendapat kau ianya tidak mampu untuk mengalahkan senyuman yang terukir di bibir lelaki itu.

 

"Ohh yeke ?" Kepalanya di sengetkan cuba mengingat kembali dimana dan bila dia memperkenalkan dirinya kepada kau.

 

"Luhan oppa yang cakap" tambah kau lagi, untuk tidak membuatkan lelaki itu terus berusaha berfikir.

 

"Ohh…" Jawab Lay sepatah.

 

"Apa yang saya boleh tolong ?" Tanya kau untuk mendapatkan arahan seterusnya .

 

"Awak tolong hidangkan makanan atas meja" Lay kembali meneruskan aktivitinya yang terhenti sebentar tadi.

 

"Baik

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome