twenty five

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

Semakin lama semakin sukar untuk kau bertahan, kepedihan mulai dirasai, hanya satu dalam fikiran kau iaitu 'you can do this' dan ayat itu berulang ulang kali bermain dalam fikiran.

 

"Mengalah je la noona…" suara lelaki itu kedengaran angkuh, senyumannya seakan mengejek tetapi kau menganggapnya sebagai cabaran untuk terus bertahan.

 

"Never…" kau juga boleh tersenyum angkuh, perkataan mengalah tidak pernah wujud di dalam kamus hidup kau tetapi kau mula merasakan pertahanan kau semakin lemah, pipi yang sebelum ini kering mulai di basahi oleh airmata yang tidak mampu lagi di tahan. Kau berdengus kuat, tidak sekali pun kau menunjukkan yang kau sudah semakin lemah tetapi lelaki itu sepertinya dapat membaca perubahan yang berlaku, apatah lagi bila dia mengesan airmata yang mengalir di pipi kau. Kau menjadi gelisah, kau perlu lakukan sesuatu. Melihat senyuman lelaki itu membuatkan semangat kau semakin kuat dan kekalahan bukannya satu pilihan, kau mesti menang.

 

"Jonginie…ayam goreng…" akhirnya kemenangan di tangan kau kerana Kai telah mengedipkan matanya pada saat Lay menghayunkan seketul ayam goreng di hadapan mukanya.

 

"Winner!!" Bergema suara pasukan sorak kau yang terdiri daripada Luhan, Kris, Tao, Chanyeol dan Sehun, menandakan berakhirnya pertandingan merenung mata di antara kau dengan Kai dan hukuman bagi yang kalah adalah…

 

"Jongin kena basuh pinggan yeah!" Kata D.O sambil menepuk nepuk bahu Kai.

 

"NO…i dont want to~." Rengek Kai, cuba menarik simpati daripada sesiapa tetapi tiada seorang pun memberikan perhatian padanya kerana masing masing sibuk mengucapkan tahniah kepada kau.

 

"noona…" muncung Kai semakin panjang, rupanya ketika itu tersangatlah comel. Kai sepertinya tau akan kelemahan kau iaitu 'aegyo'. Kai melekapkan pipi sebelah kanannya di permukaan meja dan matanya sengaja dikuyukan memandang tepat dalam mata kau.

 

"Jongin-na…" kali ini kau perlu kuat, kau tidak akan terpengaruh dengan taktik lelaki itu walaupun agak sukar bagi kau membendung keinginan untuk mencubit pipinya dan jika Kai terus menerus berkelakuan sebegitu, mungkin kau akan berlembut hati dan memberikan kemenang itu kepadanya. Jadi kau juga melakukan perkara yang sama seperti Kai malah lebih comel darinya membuatkan orang sekeliling 'fanboying' akan betapa comelnya rupa kau dan Kai ketika itu.

 

"Noona…" nampaknya tahap aegyo Kai semakin tinggi, kedua matanya kelihatan merah dan kau boleh nampak airmata mula bergenangan di tubir matanya. Mungkin dengan sekali kedipan, airmata akan mula berguguran. Dan akhirnya kau mengalah apabila hati kau tidak mampu lagi bertahan lama dan sikap keibuan yang sebelum ini tersembunyi tiba tiba 'men-debut-kan' dirinya. Kau 'fangirling' dalam hati sambil tangan kau mengelus lembut pipinya sebelum kau mengusiknya dengan mencubit lembut pipinya.

 

"Noona tolong jongin, okay ?" Dengan itu Kai terus memeluk kau tetapi tidak lama kerana tiba tiba kolar bajunya ditarik oleh seseorang.

 

"Chanyeol hyung!" Protes Kai sambil membetulkan bajunya tanpa mengesyaki apa apa.

 

"Oh…hugging…i love hugging people!" Luhan terus menerpa kau dan sekali lagi Chanyeol cuba melindungi kau dengan cuba menarik baju Luhan tetapi tindakannya tidak berjaya apabila dia ditolak oleh Tao yang juga menerpa ke arah kau.

 

"group hug!" Chanyeol mengeluh dan terus mengaku kalah apabila mendengar kata kata Lay itu, menyebabkan semua member EXO lain juga menyertai aktiviti berpelukan itu kecuali Chanyeol yang hanya menjadi pemerhati dan mula memikirkan rancangan bagaimana untuk menjauhkan diri kau daripada membernya.

 

"siapa yang nak tolong hyung masak?" Bila Lay mengelarkan dirinya 'hyung' itu bermakna dia mahukan mana mana dongsaengnya menawar diri untuk membantunya kerana memasak untuk 13 orang, dia memerlukan sebanyak mungkin pertolongan.

 

"Saya cadangkan Kyungsoo hyung !" Sehun memberikan cadangan tetapi dia terus berselindung di sebalik Suho apabila dia merasakan sepasang mata menjelingnya tajam.

 

"Sorry to disappoint you Sehunnie…but i cant…i'm busy today." Lay tahu sebab kenapa D.O tidak dapat menbantunya, ianya adalah kerana dia perlu menghadiri 'script reading' drama terbarunya bersama pelakon yang lain.

 

"Anyone else ?…maybe sehunnie can help me?" Sehun cepat cepat menggelengkan kepalanya, tidak mempersetujui cadangan Lay itu. Sehun melihat satu persatu membernya yang lain terutama Tao dan Kai dan menggunakan kuasa telepatinya cuba meminta bantuan daripada mereka. Namun, harapanya musnah sama sekali apabila kedua mereka dengan pantas menyokong cadangan Lay itu.

 

"hyung…saya alergik dengan garam…gula…senang cerita semua yang ada kaitan dengan masak memasak ni la…" Sehun tahu alasannya tidak kuat tetapi dia perlu lakukan sesuatu.

 

"Oh…i didn't know that…poor Sehun…" Sehun tidak menyangka yang Lay mempercayai alasannya itu, bagaimanapun dia tidak dapat mengelak daripada rasa bersalah kerana telah menipu lelaki itu.

 

"Hyung…dia ti…" D.O cuba membongkar penipuan Sehun tapi Sehun dengan pantas memeluk Lay dan menarik unicorn itu menjauhinya. Dan D.O akhirnya melupakan niatnya itu apabila Lay mula ketawa kecil melihat gelagat maknae itu memperdaya Lay dengan menggunakan aegyo.

 

Kau mula berkira kira mahu menawarkan diri dan pada saat kau mahu membuka mulut, tiba tiba kau terasa hujung lengan baju kau bagai di tarik.

 

"Apa?" Kata kau perlahan tidak mahu menarik perhatian mereka yang masih lagi dalam perbincangan. Chanyeol memberi isyarat tangan agar kau mengikutnya ke satu sudut jauh dari pandangan member lain.

 

"saya ada benda nak cakap dengan awak…" Chanyeol memerhati keadaan sekeliling memastikan keadaan selamat sebelum dia meneruskan kata katanya.

 

"here ?" Soal kau, hairan dengan tindakkan Chanyeol kerana pada fikiran kau, pemilihan waktu dan tempat sangat tidak sesuai.

 

"no…not here…we…ca" Chanyeol tidak dapat menghabiskan kata katanya apabila terdengar suara Lay memanggil nama kau manakala kau dengan pantas menjauhkan diri daripada Chanyeol, tidak mahu mereka mengesyaki sesuatu.

 

"Y/n…" Kau terus mengangkat tangan sambil melompat lompat agar dapat menarik perhatian lelaki tu.

 

"im here…Waeyo…oppa ?" Soal kau tetapi Lay hanya menggaru kepala cuba mengingati kembali tujuan dia memanggil kau. Sehun hanya menggelengkan kepala melihat gelagat hyungnya itu sebelum dia bergerak mendekati kau.

 

"This hyung…nak noona tolong dia masak… " setelah mendengar penjelasan Sehun itu, kau terus memandang Lay, cuba mendapatkan kepastian.

 

"Can you

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome