thirty four

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

Pintu tidak berkunci, kecuaian seperti itu pasti akan mengundang bahaya kepada penghuninya. Namun itu lebih memudahkan tugasnya. Sebaik pintu dibuka, haruman buah buahan menerpa memenuhi ruangan tersebut, yang mana menguatkan lagi raungan daripada perut si penceroboh yang kosong tidak berisi. Langkah di atur perlahan, matanya mengimbas keadaan sekeliling dan akhirnya objek yang cari ditemui juga. Senyap, sunyi sepi, hanya nafas halus yang di hembuskan oleh objek itu sahaja yang kedengaran. Jadi dia perlu berjaga jaga, setiap langkah di ambil berhati hati, cuba mengelak segala objek yang bertaburan di lantai.

 

Walaupun biliknya sudah ditakluki ianya tidak sedikit pun mendatangkan kesan terhadap objek tersebut. Kelihatan tenang, seperti tiada satu pun masalah mengganggu fikirannya. Namun ketenangannya akan berakhir sebentar lagi, dalam kiraan…satu…dua…ti…ga!

 

"Nooonaaaa…!!" Bagaikan seorang penyanyi opera Tao menjerit. Bukan kau seorang sahaja yang terloncat bangun, malahan keseluruhan kejiranan juga menerima kesannya. Buktinya, kedengaran kata kata kurang sopan dan sumpah seranah memenuhi keseluruhan dorm.

 

____

 

"#***##*#*#*#*…got it Tao!" Kris terus berlalu pergi sebaik sahaja dia menghabiskan ceramah paginya, melepaskan geramnya pada lelaki itu kerana mengganggu rutin kecantikannya iaitu tidur selama 8jam. Kini tinggallah Tao, menyorok di hujung katil dan kau yang termanggu sendiri, masih lagi belum sedar sepenuhnya.

 

"Its to early for this…" kau memicit micit kepala yang berdenyut, perkara yang sering berlaku jika kau kekurangan tidur. Rasanya baru sahaja kau melelapkan mata dan apabila kau menjeling ke dinding, ianya mengesahkannya teori tersebut. Kerana kali terakhir kau check ianya pukul 4.15 pagi, maknanya baru dua jam berlalu.

 

Makin bertambah rasa sakit itu, apabila di hadapan kau terdapat seorang lelaki tidak berhenti henti bercakap dan dalam masa yang sama berjalan kehulur ke hilir, bergaya seperti seorang model. Antara yang keluar dari mulutnya adalah 'I'm swag', 'hyung belikan', 'Kris menangis', 'limit kad kredit' dan 'kenapa leher noona lebam?". Ayat yang terakhir itu, merupakan punca kau kini mendapat renungan tajam dari Tao dan rasa mengantuk terus hilang.

 

"Nyamuk…that right…nyamuk banyak!!" Nada suara kau terlalu tinggi bagi seseorang yang di gigit 'nyamuk' (terdapat nada sindiran di situ). Jika renungan mata boleh membunuh, pasti kau sudah mati ketika itu. Ingin sahaja kau membenamkan kepala Chanyeol kedalam sungai kerana dialah punca 'lebam' itu wujud. Namun rasa marah itu bertukar menjadi rasa malu apabila teringat kembali kejadian itu.

 

"Asal muka merah ?…demam?" rupa rupanya, wajah kau ketika itu sudah bertukar kemerahan tidak ubah seperti tomato. Matanya kini kelihatan redup, menggantikan renungan tajamnya sebelum ini. Perubahan warna di wajah kau, menimbulkan kerisauan di hati lelaki itu dan dengan pantas leher kau diperiksa tanpa sempat kau menghalangnya. Namun akhirnya kau menarik nafas lega kerana lelaki itu percaya dengan dakwaan kau itu, walaupun pada pendapatnya, lebam itu terlalu besar untuk gigitan nyamuk. Tetapi kau cepat cepat mengatakan nyamuk yang menyerang kau merupakan nyamuk yang paling besar yang pernah kau lihat dan sekali lagi dia mempercayainya. Disebabkan itu jugalah, telinga kau kini dihidangkan dengan satu ceramah kesihatan bertajuk 'bahayanya nyamuk'.

 

"Tao…i'm hungry…" selalunya lelaki itu menggunakan aegyonya ke atas kau tetapi kali ini, kau pula melakukan aegyo untuk menghentikan bebelan lelaki itu. 'Ingat…tutup tingkap sebelum tidur' itu adalah nasihat terakhirnya sebelum Tao menarik kau keluar menuju ke dapur.

 

______

 

Hampir keseluruhan kepalanya masuk kedalam peti sejuk, yang terdedah hanyalah badannya sahaja. Kau ingin membantu tetapi lelaki itu menghalang kau bangun dan mengarah kau supaya duduk diam sahaja.

 

"I dont need your help…" pada waktu yang sama, telinga kau menangkap satu bunyi. Rupa rupanya Tao menangis tetapi dia tetap menyelongkar peti sejuk tersebut.

 

"Whats wrong baby?" Halus sahaja suara lelaki itu menyebut 'aiskrim'. Secara automatik, kau teringat akan aiskrim yang kau nikmati bersama Chanyeol sebelum ini. Tetapi kau tidak pasti sama ada aiskrim itu sama dengan aiskri

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome