nineteen

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"Butter...telur......tepung...semua dah masuk " kata kau seorang diri yang sibuk di dapur membuatkan biskut untuk luhan (kau dah mintak izin daripada D.O). Sebenarnya ini adalah merupakan pertama kalinya kau membuat biskut, jadi kau agak risau jika hasilnya tidak memuaskan.

 

"Last sekali coklat~" kau mengikut setiap langkah yang tertulis di dalam majalah itu, tidak mahu tertinggal satu langkah pun yang mungkin menjadi punca biskut kau tidak menjadi. 

 

"Wow cokelat !!" Luhan cuba memakan coklat yang sepatutnya dimasukkan ke dalam bancuhan biskut itu.

 

"Oppa...you can't..." Luhan memuncungkan mulutnya sambil mengusap usap tangannya setelah ditepuk oleh kau.

 

"Nak sikit~" Rengek Luhan sekali lagi cuba mengambil coklat tersebut tetapi kau terlebih dahulu mencapainya dan terus memasukkan ke dalam bancuhan biskut tetapi meninggalkan sedikit untuk di gunakan sebagai hiasan. Luhan yang kecewa terus membawa diri duduk di kaunter dapur sambil menghayunkan kakinya. 

 

"Kalau oppa kacau lagi...saya taknak buat !" kau berpeluk tubuh, menjeling tajam ke arah lelaki itu menunjukkan yang kau sedang marah.

 

"Fine..." Kata luhan mengalah sambil sebelah tangannya, membuka dan menutup pintu peti sejuk yang terletak di sebelah kaunter dapur.

 

"Stay there...dont move...and keep quiet..." kata kau kepada Luhan sambil menghadiahkan senyuman yang paling manis sebagai tanda kau tidak lagi marah dengannya.

 

"Cantik..." setelah mendiamkan diri selama 5 minit, tiba tiba suara Luhan memecahkan kesunyian tetapi kau tidak mengendahkannya dan terus memberi tumpuan ke atas pekerjaan yang sedang kau lakukan.

 

"sunshine..." suara Luhan itu kedengaran sayu di telinga kau membuatkan hati kau terusik mendengarnya.

 

"Nae oppa...apa yang cantik?...saya ke?" Kau boleh membayangkan rupa Luhan ketika itu tanpa perlu melihatnya.

 

"Tak lah...bukan awak...lampu peti sejuk ni yang cantik" Luhan ketawa kecil melihat rupa kau yang ketika itu kelihatan seperti seekor ikan yang terlopong mulutnya cuba menarik nafas tetapi masih lagi kelihatan comel.

 

"Oppa kejam~" kau kembali membuat biskut, tidak mahu melayan Luhan yang masih lagi ketawa terbahak bahak. Tetapi tak lama selepas itu kerja kau kembali terhenti apabila Luhan mengambil keputusan untuk bermain dengan suis lampu pula.

 

"Tik tak tik tak ." Luhan membuat sound effect menggunakan suaranya sambil tangannya bermain di suis lampu tersebut.

 

"Rosak lah suis tu nanti...Oppa ni..." kata kau merasa sedikit jengkel.

 

"Rosak?...Tik tak tik tak !" Semakin kuat suara Luhan membuat sound effect sambil menyengih memandang kau. Kau hanya berpeluk tubuh, merenung tajam ke arah lelaki itu.

 

"Tak seronok lah" akhirnya Luhan menghentikan perbuatannya kerana mula merasa tidak selesa di renung sebegitu. Pada mulanya kau menyangka Luhan akan beredar dari situ dan meninggalkan kau seorang diri tetapi jangkaan kau salah kerana sekali lagi Luhan cuba mengambil lebihan coklat yang akan di gunakan sebagai hiasan nanti.

 

"Jangan !" Sekali lagi kau menepuk tangan Luhan.

 

"Oppa pun taknak...coklat tu hitam macam Jongin...si Kkamjong tu..." Kata Luhan perlahan takut jika kata katanya di dengar oleh Kai.

 

"Kenapa kalau hitam mesti nak dikaitkan dengan saya?...Hina sangat ke warna hitam tu hyung ?!" Rupa rupanya Kai terdengar kata kata Luhan pada saat dia masuk ke dalam kawasan dapur.

 

"Sunshine..., ada suara orang bercakap lah!" Kata Luhan sambil matanya melilau memandang ke kiri dan ke kanan langsung tidak mengendahkan Kai yang berdiri tepat di sebelahnya.

 

"Hah ?" Kata kau tidak memahami apa yang Luhan maksudkan kerana kau tau itu adalah suara Kai dan lelaki itu berada di sebelah Luhan.

 

"Ada suara...tapi tak nampak mukanya..." Tambah Luhan lagi lalu memeluk pinggang kau daripada belakang berlagak seperti orang yang berada dalam ketakutan. Kau yang masih lagi keliru, hanya membiarkan lelaki itu.

 

"Lawak~" Kata Kai berpeluk tubuh sambil memuncungkan mulutnya tanda tidak berpuas hati dengan kata kata Luhan itu.

 

"Ohh...laa...kau ke Kai !...Tak perasan pulak...Gelap sangat..." Kata Luhan menahan gelak lalu menyembamkan mukanya di belakang kau dan menggunakannya sebagai pelindung, mengelak daripada Kai yang cuba memukulnya.

 

"Macam budak budak" Kau hanya tersenyum melihat Luhan masih lagi rancak mengusik dongsaengnya itu sambil tangan kau sibuk menguli bancuhan biskut.

 

"Noona...tengok Luhan hyung ni !" Rengek Kai lalu melepaskan pegangan tangan Luhan di pinggang kau dan menolak lelaki itu jauh, hampir membuatkan lelaki itu tersungkur di lantai. Kemudiannya digantikan pula dengan sepasang tangan milik Kai memeluk kau erat daripada belakang dan menyangkut dagunya di bahu kau. Sejak kau berada di situ, kau sudah dapat membiasakan diri dengan kelakuan mereka yang suka melakukan skinship terhadap sesiapa sahaja termasuk lah kau kerana kau tahu itu adalah salah satu cara mereka menunjukkan kasih sayang mereka dan kau juga tau mereka tidak berniat buruk terhadap kau dan kau sudah menganggap mereka seperti saudara sendiri kecuali seorang lelaki yang identitinya tak boleh di dedahkan buat masa ini.

 

"Oppa...sebenarnya saya lagi suka warna kulit Jongin...bronze ...a bit tanned" Luhan menjelirkan lidahnya dan memandang Kai dengan penuh perasaan cemburu, manakala Kai hanya tersenyum bangga mendengarnya dan langsung tidak mengendahkan Luhan yang sedang merancang plan bagaimana mahu membunuh seseorang tanpa meninggalkan sebarang bukti (tapi Luhan membatalkan plannya itu sebab dia terlalu sayangkan Kai dan ianya semestinya bukan disebabkan dia terlalu cantik dan manly untuk tinggal di dalam penjara kalau dia tertangkap).

 

"Jjinja ?" tanya Luhan yang sudah kembali ke alam yang nyata, dia seolah olah tidak mempercayai komen kau itu.

 

"Jjinja...for me his skin colour make him look very y...and manly" Luhan hanya mencebikkan bibirnya, dia menganggap kau berkata begitu semata mata ingin membuatkan Luhan merasa cemburu dan dia rasa rancangan kau tak berjaya kerana Luhan tak pernah cemburu sebab lelaki yang manly tak pernah cemburu dan takda dalam kamus hidupnya akan perkataan 'cemburu', Luhan sendiri pun tak tau apa maksudnya cemb

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome