five

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"So kita nak buat macam mana ni?" tanya Chanyeol kepada Suho.

 

"Y/N kan kawan kau, fikir la sendiri!" Jawab Suho dengan nada yang serius. Kris tahu Suho sengaja mahu mengusik Chanyeol.

 

"Apa kata kalau noona tidur sebilik dengan saya dan Kris gege." Cadang Tao dengan muka yang tak bersalah.

 

"Hyung tak kisah, hyung on je, kan Tao kan?" kata Kris sambil mengangkat-angkat kening ke arah Tao. Suho hanya tersengih melihat kelakuan Chanyeol yang seperti cacing kepanasan.

 

"Kau kenapa Yeollie? Kau okay kan kalau y/n sebilik dengan dengan Kris hyung ? Hyung tak kisah." ujar Suho. Kata kata Suho itu umpama minyak petrol yang memarakkan api kemarahan dalam hati Chanyeol.

 

"Suho hyung, takkan hyung nak biarkan y/n tidur sebilik dengan malaun ni?" protes Chanyeol seperti anak kecik yang tidak mendapat gula gula.

 

"Korang sedar tak saya ada kat sini? Kenapa tak tanya saya je." Akhirnya kau bersuara setelah mendiamkan diri sedari tadi. 

 

"Ohh, y/n maaf kan perangai diorang ni." Kata Suho setelah menyedari kau memerhatikan gelagat mereka dari tadi.

 

"No, it's okay oppa." jawab kau sambil menghadiahkan senyuman  kepada Suho. Jantung Suho terhenti seketika setelah mendengar perkataan 'oppa' yang keluar dari bibir kau yang sangat comel pada pendengarannya. Tao, Kris dan Chanyeol tergelak kecil melihat gelagat leader EXO K itu.

 

"Saya boleh panggil awak oppa kan?" Tanya kau seperti anak kecil yang meminta izin dari ibunya.

 

"Of course you can, awak muda dari saya kan?" Tanya Suho kepada kau.

 

"Ya, saya sebaya Chanyeol." jawab kau tersenyum. Suho merasakan lututnya semakin lemah setelah melihat senyuman yang kau lemparkan.

 

"Saya Suho, leader EXO K, guardian angel of EXO, and you can call me oppa. Suho oppa." kata Suho memperkenalkan diri sambil memberikan senyuman yang ikhlas tapi pada pandangan Kris, itu adalah senyuman yang paling creepy yang pernah Kris lihat.

 

Kris menghampiri Suho lalu memukul bahu Suho. "Control yourself, Suho." bisik Kris di telinga Suho. 

 

"Hyung dah jatuh cinta kat noona ya~" usik Tao sambil memeluk pinggang Suho. Suho tertunduk malu setelah mendengar kata kata dari Tao itu. Kris mendekatkan dirinya dengan kau, mungkin terlalu dekat kerana kau dapat merasakan hembusan nafas Kris di dahi kau. Chanyeol yang melihat keadaan itu segera menarik baju Kris agar dapat menjauhkan diri kau dari Kris.

 

"What the heck Chanyeol!!" Marah Kris sambil membetulkan bajunya yang ditarik oleh Chanyeol tadi.

 

"Sorry, hyung." kata Chanyeol sambil lewa.

 

"Saya Kris, leader EXO M the coolest member in EXO." terang Kris memperkenalkan diri.

 

"Coolest member?!" kata Tao dan Chanyeol serentak sambil tergelak terbahak bahak. Suho yang selama ini mendiamkan diri sama sama mentertawakan Kris.

 

"Suho, betul la aku member yang paling cool dalam EXO…" kata Kris cuba meyakinkan dongsaengnya itu.

 

"Hyung stop it, it's so funny~" kata Tao yang masih lagi histeria. Kris memandang mereka dengan penuh kehairanan kerana dia tak faham apa yang lawak sangat dengan pernyataan itu.

 

"Ya hyung, hyung la yang paling cool dalam EXO." kata Chanyeol menahan gelak yang masih

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome