fourteen

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

EXO tidak mempunyai jadual pada hari itu jadi mereka bebas melakukan apa sahaja aktiviti yang inginkan. Chen dan Baekhyun merancang untuk menonton wayang, Tao dan Kris pergi membeli belah manakala yang selebihnya hanya berehat di dorm.

 

Oleh kerana tiada apa yang boleh kau lakukan di dorm EXO jadi Kau memutuskan untuk duduk di ruang tamu bersama Lay dan Luhan menonton filem China yang kau tak faham sepatah haram pun.

 

"Hyung, cerita ni pasal apa ?" Tanya Lay, duduk terlalu hampir dengan skrin tv yang mampu merosakkan mata kanak kanak mahupun dewasa. 

 

"Macam biasa, lelaki tu suka kat perempuan tu, tapi mak bapak diorang tak restu…klise~" Jawab Luhan, tak henti henti menyumbat popcorn ke dalam mulut.

 

"Tu ke hero nya ?" Tanya Lay berdiri di depan tv menghalang pandangan Luhan.

 

"Yixing  tepi la…tu bapak pompuan tu" Luhan menarik Lay kembali duduk di lantai.

 

"Tu heroinnya ?" Tanya Lay semakin seronok mengusik Luhan.

 

"Zhang Yixing, TU . ORANG . GAJI." Jawab Luhan menghentakkan kepalanya di permukaan sofa.

 

"Ohh~bosan lah ! Tidur lagi bagus !" Kata Lay lalu bangun dan duduk di tepi Luhan.

 

"Good !! baring kat sini so i can watch this in peace…" Kata Luhan menarik Lay baring di ribanya. 

 

Sedang kau asyik melihat kemesraan mereka, tiba-tiba segumpal kertas jatuh di atas riba kau. Kau menoleh ke belakang mencari dari arah mana datangnya kertas itu dan mendapati tiada sesiapa di situ melainkan kau, Lay dan Luhan. Kau membuka gumpalan kertas tersebut dan ianya merupakan satu note yang ditujukan kepada kau.

 

"Dear Y/N, jumpa saya pukul 12:30 malam ini di tempat rahsia saya… -the cutest Yoda- " Habis sahaja kau membaca note itu, kau tertanya tanya sendiri, siapa Yoda itu ? Dan yang paling penting, tempat rahsia tu kat mana ?" Tanpa sedar kau bersuara dengan nada yang agak tinggi dan ianya hampir membangunkan Luhan dan Lay yang sedang nyenyak tidur di depan kau. Kau kembali memberi perhatian pada filem China yang masih lagi bermain di TV tetapi sekali lagi satu gumpalan kertas jatuh di atas riba kau.

 

"Apa lagi ni ?" Kau berkata sendiri dan rupanya ianya merupakan satu peta yang tertulis 'arah ke tempat rahsia'. Lukisan peta itu tak ubah seperti lukisan budak berumur 5 tahun dan terdapat bentuk love yang tak berapa nak jadi di hujung kertas itu, Kau merenung peta itu lama cuba untuk memahami lukisan tersebut.

 

"Hyung buat apa kat belakang sofa tu?" Tanya Kai sebaik keluar daripada bilik sambil menggosok gosok matanya dan secara automatik Kau melihat ke belakang sofa di mana kau duduk.

 

"Chanyeol ?" Mata kau terbeliak melihat seorang lelaki sedang duduk bersila dibelakang sofa dan tangannya memegang sebatang pen dan sehelai kertas sambil tersengih memandang kau .Kai yang masih lagi mamai, terus menghala ke dapur mendapatkan D.O yang sedang sibuk mengemas.

 

"What is this ?" Kau menunjukkan surat itu pada Chanyeol.

 

"Meet me at 12:30 tonight" Kata Chanyeol wink dan berlalu meninggalkan kau yang masih lagi terpinga pinga.

 

Jam menunjukkan tepat pukul 11:45 malam, keadaan di dorm sunyi sepi kerana semua member EXO telah berada di dalam bilik masing masing manakala Kau masih lagi teragak agak sama ada mahu mengikut arahan Chanyeol itu ataupun tidak. Akhirnya kau membuat keputusan untuk bertanya sendiri pada Chanyeol.

 

"Chanyeol ?" Kau memanggil namanya sambil mengetuk perlahan bilik yang kemudiannya dibuka oleh Baekhyun. 

 

"Yes Y/N ? Kenapa ?" Kau berasa bersalah setelah menyedari yang kau telah menganggu tidurnya.

 

"Sorry ganggu, Chanyeol ada tak?" Kau bertanya.

 

"Chanyeol ?" Baekhyun menoleh ke dalam biliknya dan mendapati katil Chanyeol kosong.

 

"I dont know…maybe he's out…" kata Baekhyun.

 

"O

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome