twenty six

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

Semut merangkak mencari gula, lipas boleh hidup tanpa kepala hampir 10 hari, bulan kelihatan pada waktu malam manakala matahari pula terbit pada waktu siang, lumrah alam…cukuplah semua itu, marilah kita kembali pada kisah EXO bersama kau…

 

"Ke tengah sikit!" Berdirinya seorang lelaki berukuran 175 cm di tengah ruang tamu sambil mencekak pinggang dengan mulutnya terbuka dan tertutup bercakap tanpa henti hampir setengah jam.

 

"Macam ni?" Soal lagi seorang lelaki tinggi lampai juga berada di ruang tamu, kelihatan termengah mengah berusaha untuk mengisi kembali tangki oksigennya.

 

"Am i the only one who do all the work here…ketepikan lagi!" Lelaki tinggi lampai itu berdengus kasar, kecik besar je matanya menjeling lelaki genit itu. Mahu sahaja dia melawan tetapi memandangkan lelaki itu berpangkat hyung jadi dia terpaksa membatalkan niatnya. Dengan langkah yang lemah, lelaki tinggi lampai itu menurut segala perintahnya.

 

"Macam ni okay hyung?" Lelaki tinggi lampai itu mulai berasa rimas, sudah basah lencun t-shirt yang di pakainya disebabkan oleh peluh yang mengalir laju membasahi tubuh badannya. Dia berharap sangat semua itu akan berakhir dengan segera tetapi sepertinya lelaki genit itu masih lagi tidak puas menyeksanya.

 

"Okay kau kata?!…move it to the left!" sekali lagi lelaki genit itu memberi arahan, lagak divanya semakin hari semakin menjadi jadi.

 

"seriously hyung…there's Jongdae hyung…Tao…so why me?…kenapa saya yang kena buat semua ni…" sikap kebudak budakannya akhirnya memunculkan diri, dia menghentakkan kaki sambil berpeluk tubuh dan selagi boleh muncung mulutnya dipanjangkan. Menunjukkan betapa tidak berpuas hatinya dia ketika itu. Lagi lagi apabila melihat hyungnya yang lain berkejaran antara satu sama lain manakala dia pula terperangkap bersama Baekhyun di ruang tamu, mengubah kedudukan sofa mengikut cita rasanya.

 

"It's because…i love you more Sehunnie…now move it!!!" Bergegar otak Sehun pabila mendengar jeritan Baekhyun tepat di telinganya. Sehun tidak faham bagaimana lelaki itu boleh mengubah rupanya daripada comel seperti 'puppy' bertukar menjadi singa jantan tamat tempoh dalam sekelip mata sahaja. Meremang bulu romanya tatkala matanya terpandang mata baekhyun, ditambah pula dengan eyeliner yang tertempek di sekeliling matanya, menambahkan lagi 'effect' seram pada renungan tajamnya itu.

 

"nak letak kat mana lagi?" nada suara di rendahkan, hujung bibir di naikkan sedikit cuba menghasilkan senyuman.

 

"over there!" Dan ketika itulah berakhirnya kesabaran Sehun. Sofa yang di pegang terus di lepaskan lalu menghasilkan dentuman yang agak kuat. Tindakan Sehun itu telah mengejutkan Baekhyun.

 

"seriously hyung…I really wanna killed someone…and I think it's gonna be you…" selangkah demi selangkah Baekhyun berundur kebelakang tatkala melihat Sehun semakin menghampirinya. Buat kali pertama Baekhyun melihat terlalu banyak emosi terpampang di wajah Sehun yang selalunya 'emotionless'.

 

"wae?" halkumnya turun naik menelan air liur yang terkumpul di mulutnya tetapi masih lagi cuba kelihatan yakin kerana pantang bagi Baekhyun menunjukkan sisi lemahnya.

 

"Hyung mengarah saya….ke tepi…ke tengah…semata mata nak buat saya marah ke?" Hampir tergelak Sehun melihat wajah Baekhyun yang kelihatan tak ubah seperti seekor puppy yang di buang di tepi jalan. Tetapi itu tidak cukup untuk menghilangkan kemarahannya. Apa tidaknya, setelah setengah jam Sehun bertungkus lumus, tunggang terbalik mengikut arahan Baekhyun akhirnya sofa tersebut kembali ke tempat asalnya seperti sedia kala.

 

"good job… good job Sehun…" Sehun mengeluh keras, dia tahu tiada apa yang mampu menggentarkan lelaki itu dan ianya terbukti apabila Baekhyun dengan tanpa berasa bersalahnya menepuk nepuk bahu Sehun.

 

"Baekhyun…" Sehun cuba menepis tangan Baekhyun tetapi belakang kepalanya tiba tiba di tepuk oleh seseorang.

 

"Hyung Sehun, Hyung…not just Baekhyun!" sudah beribu kali Suho memesan kepada Sehun supaya menghormati mereka yang lebih tua. Tetapi maknae EXO itu selalu terlupa akan pesanannya dan melayan hyungnya tidak ubah seperti dongsaeng. Bukan apa, Suho tidak mahu ianya menjadi kebiasaan dan mungkin akan terlepas cakap di depan kamera.

 

"This hyung…ahh ahh ah…sakit lah hyung!" Ayat Sehun terpotong apabila telinganya di tarik oleh Suho.

 

"Pergi dapur…tolong noona now!" Suho tahu apa yang berlaku di antara Baekhyun dengan Sehun, kerana jeritan Baekhyun dan rungutan Sehun bergema satu dorm tetapi dia tidak mahu menyebelahi sesiapa jadi dia memutuskan untuk menjauhkan mereka daripada satu sama lain.

 

"i hate being the maknae…" bebel Sehun sendirian. Dia terus berjalan ke dapur sambil mulutnya tidak henti henti merungut tentang ketidak adilan dunia terhadapnya, mision-nya untuk memusnahkan hidup Baekhyun dan keinginannya mahu membuat petisyen untuk menambah 6 member perempuan ke dalam EXO agar keamanan dunia dapat dicapai.

 

"hyung…ahh sakitt!!" Akhirnya sampai giliran Baekhyun pula mengaduh kesakitan, tapi sayangnya Sehun tidak dapat menyaksikan kesakitan yang di alami oleh Baekhyun.

 

"i saw everything…and I know the one to be blame is you…" Kris akhirnya melepaskan telinga baekhyun sete

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome