eighteen

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"Nae…hyung, kami akan berhati hati~" Kata Suho mengakhiri panggilan telefon yang diterima daripada manager mereka.

"Suho…waeyo?" Tanya Kris, Suho mengeluh keras, keningnya berkerut menandakan ada sesuatu yang mengganggu fikirannya.

"Manager hyung telefon…" Suho menyandarkan dirinya ke dinding, kedutan di dahinya semakin jelas kelihatan membuatkan Kris semakin ingin tahu apa yang di bincangkan antara Suho dan manager EXO.

"There's rumors…" Kata Suho sekali lagi mengeluh keras.

"What rumors ?!" Jantungnya berdebar debar, Kris yang tadinya berbaring terus mengubah kedudukannya dengan duduk tegak di sofa.

"Ada sasaeng nampak kelibat perempuan dalam dorm ni…" kata Suho perlahan kerana tidak mahu perbualan mereka di dengari oleh member lain.

"Is it…y/n ?" Suho hanya menganggukkan kepalanya, mengesahkan telahan Kris itu.

"yeah…i think so…tapi manager hyung tak tau…Saya cakap kat dia itu Luhan hyung pakai rambut palsu stylist noona….and thanks god…he believe that" Kris menarik nafas lega setelah mendengar penjelasan Suho itu.

"eh…wait…rambut palsu ? stylist noona pakai rambut palsu…yang mana satu ?" Suho tergelak kecil mendengar pertanyaan Kris itu.

"Yang chubby chubby tu…hyung tak perasan ke dia pakai rambut palsu…" ketawa Suho semakin kuat. Entah kenapa dia merasa lucu dengan topik perbualan mereka ketika itu.

"Ohh patutlah tegang semacam je" kata Kris yang akhirnya tidak lagi dapat menahan ketawanya daripada bergema.

"But she's beautiful…" Kris menganggukkan kepala, mengiakan kata kata Suho itu.

"Junmyeon…come here~"kata Kris lalu baring di sofa dan memberi sedikit ruang untuk Suho baring bersamanya.

"You've done a great job as a leader~" Kris menarik pinggang Suho merapatkan lagi kedudukan mereka kerana sofa itu terlalu kecil untuk menampung mereka berdua.

"Am I…hyung ?" Sudah hampir tiga tahun mereka menjalani kehidupan sebagai idol. Segala penat lelah mereka hadapinya bersama sama dan Suho sangat bersyukur kerana dapat memiliki hyung dan dongsaeng yang memahami dan membantunya menguruskan EXO bersama Kris.

"Yes you are…better than me…You're the best !" Suho tertunduk malu mendengar pujian daripada Kris itu.

"No…you're the best hyung !" Kali ini giliran kris pula tertunduk  malu dan senyuman di bibirnya semakin lebar.

"the hell…you guys !!" kata Sehun. Mungkin kerana Kris dan Suho terlalu asyik memuji antara satu sama lain, mereka langsung tidak menyedari maknae EXO itu masuk ke dalam dorm, berdiri di belakang sofa di mana Kris dan Suho berada dan mendengar setiap bait perbualan mereka.

"Oh hey Sehun !" Kata Kris dan Suho serentak.

"Get a room !!" Sehun mengerutkan hidungnya sebelum berjalan masuk ke bilik dan menghempas pintu bilik dengan kuat.

"apa masalah budak tu ? " tanya Suho, hairan melihat kelakuan Sehun itu.

"haish…" Suho mengeluh lalu bangun, matanya melilau melihat sekeliling dorm memastikan tiada siapa mendengar perbualan mereka.

"kau kenapa Suho ?" Kris mengikut jejak langkah Suho, duduk tegak di sofa, mengimbas keadaan sekeliling sebelum matanya memandang Suho.

"macam mana kalau fans tau Y/N stay dengan kita ?" terpancar riak kerisauan di wajah suho tatkala memikirkan segala kemungkinan yang akan berlaku jika keberadaan kau di situ di ketahui oleh peminat mereka.

"If that happened, we are going to protect her" kata Kris dengan semangatnya.

"that's right hyung" kata suho pula sebelum mereka kembali melakukan aktiviti memuji antara satu sama lain sehingga mereka berdua tertidur di atas sofa.

"macam mana kalau fans tau y/n stay dengan kita ?" itu yang sempat kau dengar sebelum kau berlari masuk kedalam bilik, tidak mahu mereka berdua menyedari kau telah mencuri dengar perbualan mereka.

"arghh~" kau mencampakkan diri ke atas katil dan menyembamkan muka di permukaan tilam.

"y/n…kau ni tak guna langsung…selalu menyusahkan orang" bebel kau seorang diri. Perasaan bersalah mula menyelubungi diri kerana kau baru tersedar bahawa kehadiran kau disitu hanya akan menyusahkan mereka sahaja.

 

"what if the sasaeng know…" meremang bulu roma kau tatkala teringat kembali kejadian yang telah di ceritakan oleh Tao kepada kau. Daripada semua cerita yang kau dengar, kau membuat kesimpulan bahawa sasaeng adalah satu makhluk yang sangat menakutkan dan kejadian sasaeng memecah masuk dorm, mengambil boxer yang didakwa mereka adalah milik D.O adalah cerita yang paling teruk yang kau pernah dengar.

 

"kalau la…" kau mengetuk kepala berkali kali, cuba menghilangkan imej seorang sasaeng yang sekali lagi memecah masuk dan menjumpai kau dalam dorm.

 

"tak kan la…" imej kau berlumuran darah, terbaring di atas lantai dan terdapat satu nota yang tertulis 'stay away from my oppa, b***h' mula berlegar legar di fikiran kau. Lagi teruk kalau satu dunia tau, Ianya akan merosakkan populariti EXO dan kau tidak mahu perkara itu terjadi pada EXO. Walaupun semua itu hanyalah bayangan kau sahaja tetapi itu sudah cukup untuk menambahkan rasa bersalah di hati kau.

 

setelah hampir setengah jam kau meroyan sorang sorang membuatkan tekak kau berasa kering, jadi kau membuat keputusan untuk mengambil air sebelum kau kembali memikirkan langkah yang seterusnya. Kau keluar daripada bilik ingin menuju ke dapur tetapi langkah kau terhenti pada saat mata kau terpandang ke arah ruang tamu. 

 

"diorang buat apa tu ?" kata kau perlahan, Baekhyun ketika itu sedang duduk bersila di atas lantai, Chen pula baring di hadapan Baekhyun manakala Tao menjadi pemerhati, melihat Chen didera oleh Baekhyun.

 

"Baek ! Masuk mata aku lah !" Chen meronta ronta cuba menghalang Baekhyun daripada memakaikan eyeliner di matanya. 

 

"Kalau hyung tak gerak…takdelah masuk mata~" kata Tao, meniarap di tepi Chen sambil menggoyang goyangkan kakinya keatas dan kebawah.

 

"stay still Jongdae!…Tao do your job…hold his hand!" arah B

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome