twelve

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

Suasana di dorm EXO pada pagi itu berlangsung seperti biasa. Lay dan D.O sedang menyediakan sarapan pagi, Chen dan Baekhyun bercakaran antara satu sama lain dan kemudiannya berbaik semula manakala Kris dan Suho sedang berbincang tentang jadual mereka pada hari itu dan selebihnya, Chanyeol , Sehun , Kai dan Tao sedang duduk di ruang tamu dalam keadaan separuh sedar setelah mereka dikejutkan secara ganas oleh Kris dan akhir sekali Xiuhan couple yang baru saja selesai mengemas bilik, berjalan berpegangan tangan menuju ke dapur untuk bersarapan.

 

"everyone, let's eat !!" jerit D.O setelah selesai menghidangkan sarapan di atas meja.

 

"wowowow…western breakfast" kata Kai teruja dengan kedua dua belah tangannya menggenggam chopstick. 

 

"this is definitely my stlye" ujar Kris pula.

 

Keadaan di situ bising kerana semua member EXO sudah pun berkumpul di meja makan dan Suho menggunakan peluang itu untuk menerangkan jadual mereka pada hari tersebut sebelum perbincangan mereka di ganggu oleh seorang pencinta unicorn.

 

"mana dia ?" Tanya Lay secara tiba tiba, matanya melilau melihat sekeliling seperti mencari sesuatu atau pun seseorang.

 

"mana ? siapa ?" tanya Suho pelik kerana dia sudah mengira semua membernya dan bilangannya cukup 12 orang.

 

"alaaa…yang comel tu, the one that Tao called 'noona' ?" kata Lay lagi sambil menepuk nepuk kepalanya cuba mengingati nama kau.

 

"y/n ?" Tanya Kris sambil tangannya menahan tangan Lay daripada terus menepuk kepalanya.

 

"OMO…MY NOONA, SHE MUST BE STARVING !! " kata Tao yang baru sahaja menyedari ketiadaan kau bersama mereka untuk bersarapan. 

 

"I'll go get her !" kata Kai mencampak chopstick ke atas meja dan terus bangun daripada kerusi .

 

"OH NO YOU DONT…biar hyung yang panggil !!" kata Tao dengan pantas bangun mengejar Kai bertujuan untuk menghalangnya daripada masuk kedalam bilik kau dan akhirnya berlakulah aksi tolak menolak di antara kedua maknae itu. Ketika semua mata tertumpu ke arah Tao dan Kai, Sehun 'the real maknae' mengambil peluang itu dengan berlari menuju ke bilik kau.

 

"Hey loser, i'll go get her!!" Sehun menjelirkan lidahnya ke arah Tao dan Kai yang berasa kecewa dan masing masing kembali duduk di meja makan.

 

"noona?" Sehun mengetuk pintu bilik lalu menunggu kau untuk membukanya.

 

Setelah seminit berlalu, Sehun sekali lagi memanggil kau tetapi kali ini dengan suara yang lebih kuat sambil mendekatkan telinganya di pintu cuba mendengar sebarang bunyi pergerakkan di dalam bilik.

 

"noona~" Sehun memulas tombol pintu dan mendapati ianya tidak berkunci.

 

"noona, saya masuk ye ?" kata Sehun meminta izin dan tanpa menunggu jawapan daripada kau, dia melangkah masuk dan dia mendapati kau masih lagi di buai mimpi.

 

"noona, hyung suruh saya panggil noona untuk sarapan" kata Sehun walaupun dia tak pasti sama ada kau dapat mendengar kata katanya kerana mata kau masih lagi tertutup rapat.

 

"noona…" Sehun tak pasti apa yang patut di lakukan untuk membangunkan kau. Sehun menjeling jam di pergelangan tangannya yang menunjukkan pukul 8.30 pagi, manager hyung akan tiba dalam masa sejam dan perutnya sudah mula berbunyi, dia belum sempat menyentuh sarapan pagi kerana dia mahu mengejutkan kau. Jadi Sehun menggoyangkan bahu kau walaupun pada awalnya dia teragak agak untuk menyentuh kau tanpa kebenaran. 

 

Kau terjaga apabila terasa badan kau di goncang, penglihatan kau agak kabur dan dalam kesamaran kau melihat seorang lelaki hensem berdiri di sebelah katil, memandang tepat ke arah kau dan ianya membuatkan kau berasa tidak selesa.

 

"Sehun pergi dulu…" kau dapat merasakan sesuatu yang tidak kena berlaku pada diri kau. Badan kau terasa berat, tekak berasa perit ketika kau cuba berkata kata dan pandangan kau berpinar pinar.

 

"Are you okay ?" Kening Sehun berkerut sepertinya dia mengesyaki sesuatu dan dia cuba mengesat peluh di wajah kau tetapi kau menggunakan tenaga yang masih berbaki menahan tangan lelaki itu dari menyentuh kau.

 

"Im okay…you go first…" kau mengukirkan senyuman, cuba memberitahu Sehun tiada apa yang perlu di risaukan dan dia mempercayainya.

 

"cepat tau, kami semua tengah tunggu noona" kata Sehun dan kau hanya menganggukkan kepala.

 

"arghh !!" Kedengaran suara seseorang mengerang kesakitan, Sehun yang sudah pun berada di depan pintu menoleh kebelakang dan mendapati seorang perempuan terduduk di atas lantai.

 

"noona !!" Sehun berlari meluru kearah kau, terpancar riak kerisauan di wajahnya ketika melihat muka kau yang pucat lesi sep

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome