seventeen

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"Bincang pasal apa ?" Chanyeol seakan cuba mengendahkan kau, dia terus baring di atas katilnya berbantalkan lengan, berlagak seolah kau tiada di situ bersamanya.

 

"Boleh duduk tak ? I wanna asked you something" kau duduk di katil Baekhyun sambil berpeluk tubuh memerhatikan Chanyeol yang masih lagi tidak menunjukkan minat. 

 

"Chanyeol...can you please listen to me!! "Kau membaling sebijik bantal dan ianya mengenai tepat di muka lelaki itu.

 

"Arghh..." Chanyeol terus duduk bersila dan mencampak bantal itu ke lantai. Chanyeol meraup rambutnya kebelakang dan mengeluh keras sebelum menjeling ke arah kau. Kau menelan air liur, Chanyeol sepertinya tersinggung dengan layanan kau terhadapnya. Kau mula berkira kira untuk melarikan diri kerana takut jika Chanyeol akan menyerang kau sama seperti yang dia lakukan terhadap Tao.

 

"fine...y/n what do you want to talk about ?" kau mengenggam kuat cadar katil, berbelah bagi sama ada mahu terus duduk di situ atau pun berlari keluar kerana Chanyeol telah meninggalkan katilnya dan memposisikan dirinya duduk di lantai menghadap kau.

 

"we...we... need...to talk " kata kau tersekat sekat kerana renungan matanya membuatkan segala keyakinan yang kau miliki sebelum ini hilang. Chanyeol sedar akan keadaan kau ketika itu tetapi dia masih lagi menatap mata kau kerana dia mahu terus mengusik kau.

 

"i know...about what ? " kau ingin saja menampar muka Chanyeol, agar dapat menghilangkan senyuman di bibirnya kerana macam mana dia masih lagi boleh tersenyum lepas apa yang dia buat terhadap Tao.

 

"about Tao..." kau tolak ke tepi rasa amarah kau itu, kerana keganasan takkan membawa kebaikan tetapi hanya keburukan.

 

"What about him ?" kau tak pasti sama ada kau tersalah pandang atau pun tidak tetapi sebaik sahaja kau menyebut nama Tao, senyuman di bibir Chanyeol terus pudar dan berganti pula dengan kerutan di dahinya.

 

"Chanyeol~" kau tak tau apa yang berlaku dengan diri kau. Tatkala kau melihat reaksi di wajah lelaki itu, kau secara automatik menyentuh dahinya berharap dapat menghilangkan kerutan tersebut dan mengembalikan senyuman di bibirnya.

 

"Urmm...y/n ?" kau cepat cepat mengalihkan tangan manakala Chanyeol yang agak terkejut dengan tindakan kau itu terus bangun dan membawa dirinya menyandarkan diri ke dinding jauh daripada kau. Tindakkan Chanyeol itu sedikit sebanyak telah menyinggung perasaan kau tetapi kau hanya memandangnya tanpa menunjukkan sebarang ekspresi di muka.

 

"Tao...Okay...about him...Tao crying because of you" kata kau kembali kepada tajuk utama sebelum keadaan menjadi bertambah kekok.

 

"Siapa Tao bagi awak ?" Ianya sangat menjengkelkan bagi Chanyeol kerana sejak dari mula kau menjejak kaki ke dalam biliknya, nama Tao sering kali keluar daripada mulut kau. bukannya Chanyeol bencikan Tao tapi dia lebih suka kalau namanya menjadi mainan di bibir kau.

 

"Siapa Tao bagi saya ?...dongsaeng saya...the one that take care of me" Chanyeol tersenyim sinis mendengar jawapan kau itu. Melihat senyumannya itu, menambahkan lagi koleksi pertanyaan di kepala kau memikirkan segala tindak tanduk Chanyeol kebelakangan ini yang semakin lama semakin pelik.

 

"Dongsaeng je ? Ke lebih dari tu...like boyfriend ?...Or maybe scandal ? tapi Saya tengok dengan member lain pun awak rapat...siapa yang awak nak sebenarnya ?...awak nampak...murah" ringan sahaja tangan kau menampar pipi Chanyeol membuatkan lelaki itu tergamam.

 

"Y/n im sorry...saya tak..." kau mengangkat tangan di depan Chanyeol, memberikan isyarat agar lelaki itu berhenti dari terus berkata kata. Chanyeol menyumpah nyumpah dirinya di dalam hati, menyesal dengan keceluparan mulutnya berbicara.

 

"I thought you're different Chanyeol... " sekuat mana pun kau menahan, akhirnya airmata tetap membasahi pipi menambahkan kekesalan di hati Chanyeol.

 

"Dont...just...dont touch me..." Kau berundur kebelakang, menjauhkan diri tatkala Chanyeol mengelus pipi kau cuba untuk mengesat airmata yang laju mengalir.

 

"..saya tak bermaksud nak sakitkan hati awak" airmukanya sudah menunjukkan betapa lelaki itu menyesal dengan kata katanya.

 

"Saya nak awak minta maaf pada Tao" kau mengesat kering airmata menggunakan hujung lengan baju kau.

 

"Tao lagi ? kenapa mesti Tao...saya tak nak..." Chanyeol tau apa yang dia bua

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome