twenty four

NOONA IS MINE!
Please Subscribe to read the full chapter

"Arrrrghh...helpppp meeeeee!!" Kedengaran jeritan serupa rusa mengawan, datangnya daripada sebuah bilik yang juga merupakan tempat tinggal seekor rusa.

 

"what's that ?" Kata Kris yang ketika itu sedang sibuk mencipta satu lagi masterpiecenya yang terbaru iaitu 'the power of leader'.

 

"I dont know." Kata Suho, duduk tegak di kerusi kerana dia secara ganasnya di paksa menjadi model untuk lukisan Kris itu.

 

"don't moved Joon Myeon...i' ll be right back..." Suho menganggukkan kepalanya tetapi tindakannya itu menyebabkan dia mendapat jelingan tajam daripada Kris.

 

"I said don't move !!" Kris cuba mengugut Suho menggunakan ' face' nya dan ianya berjaya membuatkan Suho terdiam membatu.

 

"okay fine... geshh !" Suho sudah mulai berasa rimas kerana telah berada dalam kedudukan yang sama selama hampir satu jam. Kris memberi alasan, bahawa setiap lukisannya memerlukan perhatian dan pemerhatian yang tepat kerana sedikit sahaja pergerakkan akan menyebabkan masterpiecenya musnah. Oleh itu, Kris memberi kata dua kepada Suho sama ada dia mahu bertanggungjawab jika ianya berlaku, kerana kesilapan itu mungkin akan menyebabkan salah seorang daripada mereka akan kehilangan nyawa dan Kris pasti orang itu bukannya dia tapi seseorang yang namanya bermula daripada 'S' atau lebih tepat lagi 'Suho'. Suho tahu Kris tidak akan bertindak sebegitu terhadapnya tapi dia mengambil pendekatan seperti 'better safe then sorry'.

 

"I'm going to die !!" Kedengaran lagi jeritan dramatik itu yang membuatkan Kris sepantas kilatnya berlari menuju ke bilik kejadian, meninggalkan Suho yang berada di dalam dilema sama ada mahu duduk diam di situ ataupun berlari ke tandas kerana dia perlu mengeluarkan sesuatu daripada sistem kumuhannya.

 

Sebaik sahaja Kris sampai di tempat kejadian, dia melihat seorang lelaki yang agak feminin atau dalam bahasa Luhan 'manly' berdiri di atas katil dengan badannya di selubungi selimut, menggigil ketakutan.

 

"Keurisseu... kill it !!" bagi Kris, jeritan nyaring lelaki itu sudah cukup untuk membunuh 20 ekor rusa dalam masa yang sama.

 

"kill it?...What !!" Mata Kris melilau melihat sekeliling bilik itu, mencari sesuatu yang tak pasti.

 

"Kill it...kill it... kill itttt !!" Jeritan Luhan semakin kuat seakan orang yang mengalami histeria dengan badannya dan tangannya melekap ke dinding, masih lagi berdiri di atas katil.

 

"Luhan...kau ni dah kenapa ?!" Kris mulai risau melihat keadaan lelaki itu. Luhan mungkin gila tetapi selalunya dia masih lagi boleh di kawal tetapi kali ini dia kelihatan lebih gila daripada biasa. Kris perlahan lahan mendekati katil Luhan, cuba untuk menenangkannya namun langkahnya terhenti apabila Luhan membesarkan matanya yang sudah sedia ada besar memandang tepat kearahnya.

 

"OMG...Duizhang !!" Semakin lama semakin besar mata Luhan dan secara automatik rasa cemas mula melanda hati Kris.

 

"What Luhan... what !!" Rupa Luhan ketika itu tidak ubah seperti orang yang ternampak hantu, membuatkan rasa panik dan cemas semakin menyelubungi dirinya. Tetapi jangan salah faham, Kris tidak takut akan hantu, cuma hantu dengan Kris tidak pernah bersefahaman jadi agak kekok baginya jika hantu berada di situ dan ramai yang tak tahu bahawa Kris tidak sukakan bau darah jadi dia tak naklah seekor hantu yang berlumuran darah berdiri di depannya ketika itu (senang cite...si Wu Yifan ni takut hantu...muehehe).

 

"hyung...saya nak pergi tandas !!" Dalam kekecohan itu, kedengaran suara Suho menjerit, cuba menarik perhatian Kris.

 

"But i'm still here...not moving at all...just desperate..." jerit Suho lagi, nak memastikan Kris tahu bahawa dia masih lagi berada di kedudukan yang sama seperti tadi.

 

"I said No...If you move...you are dead meat !!" Jerit Kris sekali lagi mengugut Suho, kerana tiada satu pun yang boleh merosakkan masterpiecenya, tidak Suho , tidak Luhan yang gila atau pun jualan murah cream BB kegemarannya.

 

"Fine...tapi kalau saya kena penyakit batu karang...hyung tanggung!!." Suho akhirnya mengalah, sekarang apa yang dia perlu lakukan adalah mengalih perhatiannya dari terus memikirkan tandas atau pun air bagi mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berlaku.

 

"Hey hyung...nak bubble tea...saya ada beli lebih."kata Sehun yang tiba tiba muncul di situ sambil menyedut laju bubble tea di tangannya.

 

"You little...go away!" Sehun terus berlalu ke biliknya apabila melihat muka Suho yang sudah mulai kehijauan tak ubah seperti the hulk.

 

_____

 

"Ahhhhh !!" perhatian Kris kini kembali kepada Luhan yang masih lagi terjerit jerit tetapi kini lebih perlahan.

 

"kau ni dah kenapa?!!" Bentak Kris, kesabarannya semakin menipis manakala rasa cemas pula semakin menebal di hatinya. Dia perlu segera mencari punca sebab apa Luhan berkelakuan sebegitu rupa. Ketidak pastian ini membuatkan Kris mula hilang kawalan terhadap ahli bandnya dan juga keatas dirinya juga. Kris sudah mula berkira kira mahu menghubungi hospital orang gila jika keadaan Luhan semakin teruk.

 

"dia...ada...kat...situ." kata Luhan perlahan lahan sambil jari telunjuknya menghala ke arah di mana kaki Kris berada.

 

"Dia?" Secara spontan Kris menutup matanya tetapi rasa ingin tahu mula melonjak lonjak, memaksa dirinya untuk membuka mata dan menghalakan pandangannya ke arah kakinya.

 

"Arghhhh Luhannn...somebody help meee!!." Kris sangat menyesali perbuatannya itu kerana matanya di sambut oleh sesuatu yang amat menakutkan, lebih menakutkan daripada senyuman Luhan yang melampau mahu pun aegyo Suho.

 

Apa yang mampu dia lakukan adalah melompat ke atas katil Luhan dan menggunakan bantal milik Luhan sebagai pelindung wajahnya yang merupakan aset paling penting baginya. Selalunya Luhan tidak akan membenarkan mana mana membernya menyentuh katilnya tetapi kali ini Luhan hanya membiarkan Kris bersamanya berdiri di atas katilnya sambil berpelukan antara satu sama lain, melindungi antara satu sama lain daripada bahaya yang mendatang.

 

"kalau aku mati...aku amanahkan kau jaga ACE(patung kesayangannya) untuk aku...." Ketika Kris meninggalkan wasiatnya, airmatanya hampir berguguran, dia memikirkan bagaimana nasib 'anaknya' nanti kalau dia sudah tiada di dunia ini. Luhan juga apa kurangnya, airmata manly-nya yang ditahan sedari tadi sudah pun mengalir keluar daripada kedua belah matanya, sedih memikirkan ACE yang akan kehilangan Babanya.(diorang berdua sedang mengalami delusinasi).

 

"Kalau aku mati pulak...aku nak kau terbitkan sebuah buku tentang betapa manly-nya aku selama aku hidup..." airmata yang laju mengalir, sempat di diseka menggunakan lengan bajunya. Luhan semakin mengeratkan pelukannya dan menggunakan kesempatan itu, mengelap hingusnya pada baju Kris tanpa di sedari oleh lelaki itu.

 

"but you're not manly Lulu..." Kata Kris lalu melepaskan pelukannya daripada Luhan.

 

"I said do it...you got that ?!" Bentak Luhan sambil membuntangkan matanya, dia rasa tidak berpuashati terhadap kata kata Kris itu. Luhan tak faham kenapa member EXO yang lain tidak menyedari betapa manly-nya dia selama ini. Contohnya, Luhan selalu memberi ayam goreng bahagian dada kepada Xiumin kerana dia menghormati orang yang lebih tua dan itu merupakan sifat sifat orang yang manly, bukan sebab dia tidak suka bahagian

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aien_lahh
thank you for reading :)

Comments

You must be logged in to comment
sofiaa17 #1
Chapter 31: Terima kasih sebab update hair ni.^____________^
^_^
^_<
sofiaa17 #2
Chapter 27: Wahhhh.....sang at mengasyikkan.....please update soon....^__________________^ ^_^ ^_<
sofiaa17 #3
Chapter 24: OMG......kissing part......>_< terima kasih untuk update hari INI......^___________________________^ ^_< >_^ ^_~ ^_^
sofiaa17 #4
Chapter 23: Wahhh.....so sweet of Chanyeol >_<....Tak sabar untuk chapter seterusnya.....thanks for the update today......
^___________________________________________^
^_^ ^_< >_^ ^_~
sofiaa17 #5
Chapter 22: Terima kasih kerana update.....Looking forward to next chapter.....update chapter seterusnya secepat mungkin ya...^_______________^ ^_^ ^_~
Cute_panda12 #6
Chapter 22: Your Welcome