Rentak Permainan

Coffee Prince

“You ni kenapa? Sihat tak? You looks pale. What's wrong? Tell me, honey!” SeolHyun yang terkejut melihat wajah pucat Ren segera meletakan tapak tangannya di dahi Ren. Takut-takut namja chingunya jatuh sakit.

“I can't sleep last night. Something worst happened.” Jawab Ren lemah kedengarannya.

“What's it? The Anyang boy again?” SeolHyun cuba meneka. Selepas itu, Ren pun menceritakan apa yang berlaku. Segalanya! Berita ini benar-benar mengejutkan SeolHyun. Habis lah kalau Ren dah tak berpengaruh! Aku macam mana?! Aku nak jadi popular! Itu kata hatinya.

“Takpe. You give it to me. I know what should I do.” Kata SeolHyun yang sudah mula merangka rentak strategi permainan buat YoungMin meyakinkan Ren.

Petang itu ketika YoungMin dalam perjalanan ke dewan utama, SeolHyun yang memakai pakaian amat menjolok mata tiba-tiba terjatuh di hadapan YoungMin. Terkejut YoungMin di buatnya.

“YoungMin, tolong saya.” Minta SeolHyun sambil mengurut-urut kakinya.

 YoungMin mengerling seketika sebelum membuka baju sejuknya lalu menutup bahagian badan SeolHyun yang terdedah dan segera mendukung gadis itu untuk dibawa ke bilik rawatan. Anehnya, YoungMin langsung tidak memandang SeolHyun yang seksi itu semasa mendukungnya. 

Takkan aku dah pakai macam ni dia langsung takde nafsu kot? Lelaki jenis apa dia nih! SeolHyun merungut dalam hati.

Sebaik sahaja tiba di bilik rawatan, YoungMin segera menrunkan SeolHyun ke atas katil yang tersedia di situ selepas itu, YoungMin kelihatan sibuk giat mencari sesuatu di sekeliling bilik itu. SeolHyun yang hairan pantas melemparkan soalan.

“Yah! Jo YoungMin, awak cari apa tu?” 

Namun tiada balasan dari lelaki itu, YoungMin terusan mencari-cari sehingga dia menjumpai sehelai selimut putih dan lantas menyelimut tunuh SeolHyun dari hujung kaki hingga ke bahu. Tindakan ini mengundang perasaan benggang SeolHyun.

“Apa awak buat ni?! Saya bukannya deman lah!” Bentak SeolHyun sambil membuka kembali selimut itu.

“Memanglah... Pakaian awak tu keterlaluan sangat, saya tak nak orang fikir bukan-bukan. Dah lah kita berdua aje dalm bilik ni. Tutuplah,” jawab YoungMin yang terus menundukan pandangannya sambil menghulurkan SeolHyun kain selimut itu.

“Owh... I see. Awak tak nak tengok saya sebab nafsu awak dah tergoda dengan saya? Fine, saya akan tutup tubuh badan saya dengan selimut tu if and only if awak cakap tu pandang saya,” ujar SeolHyun dengan nada suara manja menggoda. 

Mahu tak mahu, YoungMin terpaksa menurut permintaan SeolHyun. Tak sanggup dia ingin melihat gadis itu terus berpakaian begitu.

“Okay, okay... SeolHyun-sshi, tolong tutup badan awak pakai kain ni,” minta YoungMin cuba bernada tenang sambil memandang gadis berpakaian seksi itu. Pun begitu, dehupan jantungnya kian bertambah laju dan SeolHyun sedar akan wajah YoungMin yang kian merah.

“Saya ni betul-betul dah mencabar nafsu awak kan?” Tanya SeolHyun sambil menyambut kain selimut itu dari tangan YoungMin.

“Aaa... Ah, awak tung- tunggu lah dulu, saya nak panggil setiausaha,” ujar YoungMin gagap sebelum keluar dari bilik rawatan itu dan memanggil seorang urusetia. Tingkah laku YoungMin yang seperti cacing kepanasan itu, mengembirakan SeolHyun yang sudah tersenyum jahat.

“SeolHyun! I dengar you jatuh. How are you now?!” Tiba-tiba Ren datang dengan nafas yang tercungap-cungap terus menyoal SeolHyun, yeoja chingunya. Risau betul dia.

“Alah... You ni, I just acting. Memang lah sakit sikit, tapi takpelah. I just want to help you yo get your right back. And to show to him, where is his place,” terang SeolHyun sambil namja chingu-nya yang kelihatan seperti baru menghabiskan maraton. 

“But how?” Ren menyoal penuh minat.

“First, I akan buat dia fallen to me. Second, I'll be his fake girlfriend that always ask him to do stupid things. Lastly, I akan tinggalkan dia. Mesti dia akan rasa sengsara.” Beritahu SeolHyun lagi.

“Hajiman... Sempat ke? Dah minggu ketiga ni. Tinggal lagi seminggu sebelum kem ni tamat,” tukas Ren agak tidak yakin dengan rancangan gadis itu.

“Don't you belive me?!” SeolHyun membaling bantal ke Ren. Marah agaknya. “Dia kan lelaki juga. Dan lelaki hanya ada satu kelemahan iaitu yeoja. Bertambah lagi yeoja yang cantik dan seksi macam I.” Sambung SeolHyun menyakinkan Ren yang lantas membuat lelaki berambut blonde itu mengganguk setuju.

“Dah-dah, you pergilah. Nanti YoungMin nampak, ruin semua,” ujar SeolHyun.

“Tapi jangan sampai you pula yang fallen dengan dia,” pesan terakhir Ren lalu segera keluar dari situ.Tanpa diduga, YoungMin yang berada di luar bilik itu mendengari semua butir-bicara mereka. 

'Oh, jadi dia cuba masukkan aku dalam permainan dia? Huh, hampir-hampir aku tertipu sebab dia memang cantik. Takpe, Ren. Takpe, SeolHyun. Biar aku ikut rentak permainan korang,' getus hati YoungMin merangka strategi.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JunAra
Mana readers saya...? Y^Y Nak saya update tak?

Comments

You must be logged in to comment
kangchaerin #1
Update please! :D suka sgt dgn watak2 kt dlm cter ni ~