Nama Itu

Coffee Prince

Yo, YoungMin! Kawan baik aku, ok tak? Mcm mna kem tu? fromMakJemah a.k.a MinMin

Hah, oppa! Annyeong! Macam mana? Skrg mesti program dah habis kn? Oppa ok aje kn? Orang rindu oppa sangat²! ヽ(*≧ω≦)ノ Tak sabar nak tunggu oppa balik, bawa kejayaan. fromCheonsaJoy

Hye, YoungMin. Apa khabar awak kat sana? I hope you're fine. Saya sentiasa menantikan awak pulang sebab hati saya sentiasa pada awak. Saranghae, YoungMin. Fighting! fromBaeSuJi

Annyeong, oppa! Eomma yang suruh SuJeong msg oppa. Rindu sangat katanya. Yellah, oppa kan anak kesayangan eomma xD.Eomma pesan kalau ada apa-apa yang buat oppa sakit hati sampai rasa nak merajuk tu, bukak phone tgk msg eomma. Tenangkan diri tuh! Susah nanti kalau oppa buat perangai. Oppa nak eomma pergi sana ke? Kesian eomma tau? Jaga diri. Eh, sejujurnya SuJeong dan adik-adik pun rindukan oppa. Kami harapkan oppa buat yang terbaik! FromCheonsaSuJeongie

 

'Mereka harapkan aku berjaya. Aku mesti kuatkan diri. Eomma selalu cakap segala yang berlaku ada kebaikkannya. Aku taknnak hampakan semua. Aku reda dengan apa yang Ren buat. Cuma aku harap... Tuhan, tolong beriku hamparan kekuatan!'. bisik hati YoungMin meniupkan kata semangat sebelum dia pantas menaip laju untuk membalas semua mesej itu.

 

Annyeong, eomma,appa, cheonsa Joy, cheonsa SuJeong, Cheonsa Jney, Cheonsa YooJung, Suzy dan MinWoo. Aku/Oppa/Saya tak tahu lah nak cakap ok tau tak. Sejujurnya YoungMin keliru. YoungMin suka kem ni. Banyak ilmu boleh dapat tapi... YoungMin rasa kecil sangat kat sini. Kadang² YoungMin tak pasti yang YoungMin layak ada kat sini. YoungMin tak pasti sama ada keputusan YoubgMin datang sini adalah tepat. YoungMin rasa nak menangis. Tapi YoungMin akan kuatkan diri. Demi semua. Doakan YoungMin. Annyeong~ sent2CheonsaSuJeong/BaeSuJi/CheonsaJoy/MakJemah a.k.a MinMin

 

Selesai sahaja YoungMin menghantar mesej itu, dia terus melelapkan matanya yang amat letih itu. Dia tertidur sambil duduk bersandarkan pintu biliknya yang masih tertutup rapat. Dia sudah merelakan segalanya. Ah~ biarlah apa yang mereka mahu lakukan, asalkan dia tidak berputus asa demi mengejar harapan. Kerana... hanya dirinya sahaja tahu apa yang diperjuangkan.

“YoungMin!” MinHyun yang tiba-tiba membuka pintu mengejutkan YoungMin.

“Eh, kau? Waeyo?” Soal YoungMin masih agak mamai namun pada yang sama dia juga berasa resah gelisah takut dihina lagi. Takkan aku nak tidur bersandarkan pintu pun kau nak halau? Hatinya cuba meneka.

“Aku MinHyun. Sekarang pukul 4 pagi, Ren dah lena dah tu. YoungMin, kau masuklah, tidur kat dalam. Sebenarnya Ren tak bagi kau masuk dalam, tapi aku tak sanggup tenggok kau tidur kat luar. Hajiman... mianhabnida, sebelum pukul 7 pagi kau kena keluar dari bilik ni sebab Ren cakap dia nak bangun pukul 7. Masak aku, kalau Ren nampak kau nanti. Dah lah, masuk cepat!” Ujar MinHyun panjang, menunjukkan belasnya pada YounMin.

“Ah? Jeongmalyo?” YoungMin menyoal, dia seoah-olah tidak percaya.

“Ne... Cepatlah mas-” Kata-kata MinHyun tergantung apabila YoungMin bertindak memeluk erat tubuhnya.

“Kamsahabnida!” Ucap YoungMin. amat berterima kasih alu segera melangkah masuk ke bilik itu dan terus berbaring di katil empuk miliknya yang berada bersebelahan dengan pintu itu.

“Cheo... cheonma,” balas MinHyun sedikit gagap akibat tindakan mengejut lelaki itu. Entah kenapa saat dipeluk YoungMin, hatinya terasa sangat hangat. Seolah-olah dia dapat merasai kebaikkan dan ketulusan hati YoungMin.

Jam sudah menunjukkan pukul 8 pagi. YoungMin sudah pun keluar dari bilik itu, persis seperti apa yang diminta MinHyun. MinHyun mengurut dada tanda lega apabila tiada langsung kesan-kesan peninggalan YoungMin. Keadaan di bilik berlangsung seperti biasa.

Semua penghuni bilik Namja1 sudah bangun dan bersiap-siap untuk ke dewan makan pada jam 8:30 pagi nanti, kecuali BaekHo yang masih lena.

“Pelik... Mana budak s*al tu?” Ren menyoal menggunakn kata-kata yang amat keji.

“Aku teringin sangat nak tengok dia tidur depan pintu ni, jadi bila aku buka pintu, aku boleh pura-pura macam aku tersepak dia. Alah... Macam tersepak anjing kurap!” Tambah Ren lagi menyentap hati MinHyun yang sedang menyalin pakaian.

“Kau ni Ren, mulut tu! Makin bercili aku tengok.” Tegur JR sambil mengeringkan rambutnya.

“Ala... Kan orang cakap buat jahat dibalas jahat. Rileks lah,” balas Ren lalu mengalihkan pandangannya pada MinHyun yang senyap sahaja sejak Ren membuat keputusan untuk membiarkan YoungMin di luar.

“Wey, kau kenapa jadi pendiam pula? First meet kau, aku tengok kau yang paling hyper. Apasal?” soal Ren mesra kedengarannya.

“Ah! Yang penting YoungMin takde kat sini. Kan?” MinHyun bersuara membuatkan Ren berkerut.

“MinHyun... Kan aku dah cakap jangan sesekali sebut nama si pabo tu depan aku!” Nada suara Ren berubah dingin walaupun tone suaranya tidak tinggi.

“Erh... Mian! Mian! Mian! Aku lupa! Chosonghabbnida, Ren-shi!” MinHyun menunduk 90 darjah sambil memohon maaf dari Ren.

“Dah lah. Aku rasa lebih baik kau dengan JR kejut BaekHo ni. Aku tak nak ahli bilik aku ada yang lambat.” Pesan terakhir Ren sebelum dia fokus bermain dengan iPhone 6s nya.

“Macam mana nak kejut? Dah berbuih mulut aku ni! Dia nih tidur ke mati?” Rungut JR yang sudah merah tangannya memukul BaekHo yang masih terlena itu.

“Kita kena baling automic bomb kot baru dia bangun?” cadang MinHyun yang baru selesai melompat-lompat di atas katil BaekHo untuk mengejutkannya berjaya mendapat penampor korea dari JR.

“Sanggup engkau menampar diriku yang tak berdosa ini? Wae?!!!” MinHyun mula melakonkan babak-babak drama pukul 7 petang yang tidak ingin kita lihat.

“Dah tu? Agak-agak lah nak baling automic bomb tu! Ingat kita ada duit ke nak beli?” Soal JR membuatkan Ren menggelengkan kepalanya lalu turun padang.

Bdushhhhh!

“Ah! Mak! Tolong Baekie! Banjir! Banjir! Ban-” teriak BaekHo yang menggila selepas dicurah air ke mukanya mati apabila melihat wajah roomate-nya.

“Kan selesai masalah?” Kata Ren selamba lalu sambung bermain kakao talk di iPhone-nya. 

“Woi! Apa ni main air ni wey!” BaekHo menyoal geram.

“Ahahaha Baekie?” JR ketawa besar diturut oleh MinHyun yang juga mentertawakan BaekHo.

Kira-kira dua jam kemudian, bertempat di dewan utama. Semua peserta sudah mengambil tempat duduk mereka, MC Kim HimChan juga sudah mula naik ke atas pentas sambil memegang mikrofon.

“Annyeong! Amacam malam pertama korang? Mesti banyak cerita dah kongsi kan? Kalau yang belum lagi tu jangan risau ada 28 hari lagi. Saya suka tengok korang pagi tadi kena senamrobik lepas sarapan. Guna lagu mush-up B.A.P&Nue'st 'WarriorFace' pulak tuh! Fuh! Muka semua dah nampak bertenanga. Siapa cakap tak kenal grup B.A.P dan Nue'st, sini ko! Aku bagi penampor. Grup macam tu punya popular korang tak kenal?! Dah lah ada member B.A.P yang paling kacak tu muka macam aku, nama pun Kim HimChan jugak.”

MC Kim HimChan yang sedang merepek merabun itu tiba-tiba didatangi seorang urusetia walaupun dia cuba berbisik ketika bercakap, namun mic yang lupa ditekup HimChan memperbesar lagi suara urusetia perempuan itu.

“Yah! Kim HimChan-shi! Jangan nak perasan diva sangat lah! Dah-dah berhenti membebel macam nenek kebayan! Penceramah dah datang ni,” bisik lah sangat  gadis itu kepada HimChan yang didengari semua peserta yang lantas ketawa besar.

“Adik-adik semua. Maaflah, ada masalah teknikal siket tadi. Sekarang saya akan menjemput penceramah seterusnya iaitu pemilik kilang kopi cap gajah yang sangat popular di seantero dunia, Puan Park ShinHye!!! Berikan tepukan!” ucap MC HimChan lalu memberikan pentasnya pada Park ShinHye.

“Hye! Annyeong! I-ShinHye ibnida. Saya dengar anak Choi MinHo ada kat sini? Choi MinKi? Cuba angkat tangan. Saya kawan ayah kamu masa kita sama-sama baru bermula nak berjinak-jinak dalam kancah kekopian ini,” beritahu Park ShinHye menggembirakan Ren.

Dengan bangganya, dia yang sudah tidak duduk di barisan paling hadapan lagi menggangkat tangan sambil tersenyum sinis. Akhirnya! Bukan nama tu lagi yang jadi sebutan. Kau tengok YoungMin, aku jadi perhatian! Aku! Bukan kau lagi! Hati kecilnya tergelak jahat.

“Cantik kamu ya? Dah besor dah. Hehehe.Ren, jangan marah. Aunty gurau aje. Oh ya, saya nak panggil seorang lagi... Youwn... Yom... YoungMin! Sila angkat tangan! Dan kamu semua sila beri tepukan gemuruh untuk dia!”  Ujar ShinHye menggejutkan Ren.

Hampir terkeluar biji mata Ren apabila mendengar nama itu. Kalaulah dia mempunyai penyakit jantung, pasti dia sudah al-marhum sekarang. Kalaulah dia sedang minum, sudah pasti dia tersedak ataupun habis tersembur semua air yang diminumnya itu.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JunAra
Mana readers saya...? Y^Y Nak saya update tak?

Comments

You must be logged in to comment
kangchaerin #1
Update please! :D suka sgt dgn watak2 kt dlm cter ni ~