forgive me

we're just married!

Deana mengetap bibir tatkala melihat seorang lelaki memasuki bakerynya. Dengan segera Deana meminta Myungsoo mengantikan tepatnya menjaga kaunter lalu terus Deana berlari masuk kedalam dapur tetapi dihalang oleh lelaki itu.

     "Nana..we have to talk...about you and me...." dengan lembut lelaki itu bersuara, tetapi tidak berjaya mencairkan hati Deana tatkala itu.

     "Cakap apa lagi? hari tu dah jelas kan. Awak dah bertunang and awak minta aku jauhkan diri dari kau. So, apa lagi yang awak nak huh?" Deana bercekak pinggang. Menunjukkan yang dia tidak suka berakap dengan lelaki itu.

     " bukan macam tu yang I maksudkan.." Luhan berjeda. Hendak terangkan segala-galanya tetapi nampaknya dia hanya memberi alasan kepada Deana tentang apa yang telah berlaku.Luhan buntu.

      "Maksud you APA?! cepatlah...I ada banyak benda lagi nak buat kat dapur tu!" bohong sunat.takpe...asalkan nak larikan diri secepat yang mungkin.

Luhan terdiam. Masih menbatu dari tadi dan hanya menundukkan wajahnya.

      "I'm sorry....seriously, I..still love you..." tanpa dapat dikawal, terus Luhan menarik Deana kedalam dakapannya. Deana terkedu. 

      "Apa yang awak nak ni? cakaplah! peluk-peluk orang pulak! panggil polis kang baru tahu!!" tempik Deana lalu terus meloloskan diri dari pelukan Luhan yang sememangnya hangat.

Deana mengaku, pelukan itulah yang amat dinanti-nantikan dari Luhan. Deana rindu sangat dengan pelukan itu. Tapi itu semua sudah terkubur dalam-dalam selepas diberitahu Luhan sudah bertunang.

     " awak..please dengarlah apa yang I nak beritahu ni...sebenarnya.."

     "Apa? sekarang kau nak bagi alasan apa lagi KEJAM!" tempik Deana sekuat yang boleh. Myungsoo yang dari tadi melihat sudah gelabah.

     'apa aku nak buat? takkan tetiba je nak transform jadi ultraman muncul ditengah-tengah 'perang mulut' tu?' segera Myungsoo mengambil handfonnya dan nombor Yoona didail.

     To: YoonA

    You kena datang sini cepat! ex-boyfriend Deana dtg sini & diorang tengah gaduh besar ni! actually i tak tahu nak buat apa...

 

      "actually..I nak sangat you maafkan apa yang I dah lakukan selama ni..Yes, I admit it. memang I kejam, biarkan you menunggu I 6 tahun tapi...."

       "Ohh...so kau dah faham situasi aku. Apa kau ingat aku ni mesin pemaaf ke? kalau kau dah beritahu awal-awal yang kau dah bertunang, aku takkan semarah ni tahu..belajar bukan main tinggi, ambik PHD medic pulak tu..tapi soal hati dan perasaan, kau fail..FAIL!!" tempik Deana tanpa menghiraukan customersnya.

       

Taehyung menggeleng buat sekian kali. Rasa beban pula dengar jeritan tak bermaruah noonanya itu.

        'Haish..nasib baik ni baker dia. Kalau bakery aku...dah lama aku hempuk dengan dulang ni kang!' segera Taehyung meninggalkan tugasnya di dapur dan keluar untuk melihat apa yang terjadi.

       "Noona, boleh tak...." Taehyung terkelu tatkala melihat Luhan dihadapannya.

       "Apa yang awak nak huh? Tak cukup-cukup lagi ke awak nak sakitkan hati Nana noona?" tempik Taehyung sambil menolak badan Luhan sekuat hati. Luhan hanya membiarkan dirinya diperlakukan sedemikian. kesempatan yang ada, terus Deana meluru masuk kedalam dapur.

        "kenapa tak jawab huh? bisu dah lepas bertunang? macam tu?" sekali lagi badan Luhan ditolaknya kasar dan menyebabkan Luhan hampir terjatuh. Tanpa kawalan, Luhan cuba berpaut pada rak roti tetapi tetiba je rak itu jatuh dan menyebabkan tubuh Luhan terbaring diatas lantai bersama-sama dengan roti-roti yang terdapat diatas rak tadi.

        " Mang ang!! Kau ni fasal apa huh?!! Hang ingat murah ke benda ni?!!" dengan perasaan marah, terus Taehyung duduk diatas badan Luhan dan menumbuk wajah Luhan kasar.

       "Ni untuk noona aku! Ni untuk rak yang kau dah rosakkan! Ni untuk maruah noona aku! Ni untuk..." belum smepat dengan tumbukkan yang keempat, Taehyung sudah dihalang oleh Myungsoo. 

       " Cukup V...jangan nak buat kontroversi pula kat sini...And you, please get out from here..." pesan Myungsoo sebelum memaksa Taehyung masuk kedalam dapur semula.

       Perlahan-lahan Luhan mengesat darah di bibirnya dan bangun. Kakinya laju saja meninggalkan bakery itu. Sebaik saja Luhan membuka pintu bakery, dia dikejutkan sekali lagi dengan tamparan Yoona di pipinya yang ditumbuk Taehyung sebentar tadi.

        "Ouchh!!" sakitnya, hanya Luhan yang tahu.

       "alamak...aku tampar dia kuat sangat ke sampai berdarah ni?" bisik Yoona perlahan melihat Luhan mengerang kesakitan.

        "Ke..kenapa...k..kau kacau Deana lagi? tak cukup ke mainkan perasaan dia?!" tempik Yoona untuk menutup perasaan bersalahnya.

        "Hina sangatkah aku sampai dilayan sebegini?!" tempik Luhan lalu memengang lengan Yoona kasar.

        "Lepaslah..!!" tempik Yoona lalu merentap tangannya kuat tetapi tidak berjaya.

       "Ok...sorry for that.. Aku tak ada pilihan lain...aku just nak inform kat kau, jangan nak sibuk sangat hal kami berdua ok?" pesan Luhan sebelum melepaskan genggamannya dan berlalu pergi.

       "Wah...dia ingat dia siapa? berani kacau Nana aku!!" tempik Yoona. Akibat terlau marah, terus Yoona mengambil batu kecil dan membalingnya kearah Luhan lalu terus berlari masuk kedalam bakery.

       Luhan masuk kedalam keretanya dan Luhan termenung seketika. 'Adakah patut aku menerima semua ini hanya kerana salah aku tak jujur dengan Nana?'

 

Yoona meluru masuk kedalam dapur dan terus memeluk sahabat baiknya yang sedang teresak-esak menangis. Belakang Deana diusap-usapnya lembut sambil cuba menenangkan sahabatnya.

      " Yoon, dia minta aku maafkan dia...apa dia ingat sesenang tu aku nak maafkan? aku ni terlalu berlembut ke dengan dia?" rintih Deana sambil menyeka air matanya sebelum memandang wajah mulus Yoona.

      " Itu...aku taksure...yang pastinya tak lama lagi kan kau akan berkahwin dengan Kai...Kau patut lupakan dia dan mulakan hidup baru kau dengan suami kau. Ok?" 

       "Tapi...aku tak sure....Yoon, sebenarnya aku terima cadangan mak aku sebab Luhan tau...aku.." belum smepat Deana nak habiskan ayatnya, wajah Yoona sudah cenggang.

       "jangan kau kata kat aku yang kau...nak gunakan Kai untuk balas dendam terhadap Luhan..." 

Deana mengeluh.

       "Actually...aku sendiri buntu tau...aku pun tak tahulah kenapa....aku..." lagi sekali, mata Deana sudah bertakung.

        "Dah....yang pastinya kau sudah beritahu keluarga kau kan yang kau setuju dengan cadangan diorang?"

Deana mengangguk perlahan.

       "Kau lupakan je Luhan...cuba kau jatuh cinta terhadap Kai itu..aku tak nak kau lukakan hati Kai pula...."

Deana termenung seketika. Ada benarnya apa yang diberitahu Yoona.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
update di chap 22! continue read from it~

Comments

You must be logged in to comment
tyra-99
#1
Chapter 43: sweet sweet sweeet. suka suka sgt suka. best best best gilos. tahniah kai dan nana krna dpt baby yg comel. mesti comel macam kai. hahaha sequel klau boleh
nurulaqilah #2
Chapter 43: Chapter 43: yeahhhhhhhh... Happpy endingggg... Ff ni jjangggg...
b2utyxoxo #3
Chapter 43: best la ff ni...sequel please!!!
minion27
212 streak #4
Chapter 43: Yehet happily ever after ♥
b2utyxoxo #5
Chapter 31: bestnyer ff ni.. good job.. keep update...
JeonAra #6
Chapter 31: Update soon !!
thedreamer_ #7
Chapter 22: Waaaa sweetnyaaaaa update soon
JeonAra #8
Chapter 12: Update soon !! Im waiting!!
JeonAra #9
Chapter 11: Update soon!
thedreamer_ #10
Omg best best update lagi ,!!!