last time with him~!!!

we're just married!

Setelah hampir seminggu bertungkus-lumus menyiapkan tempahan pelanggan Deon Bakery, inilah masanya untuk Deana mendapat rehat yang secukupnya. Mana taknya, lepas saja majlis di rumah Jongin, terus tidur tanpa tukar baju dulu!

        Taehyung pelik apabila baru perasan noonanya tiada sekali untuk menikmati sarapan pagi pada pagi itu.

       “omma, mana noona? Tak bangun lagi ke? Selalunya dialah yang paling awal terconggak kat atas meja ni!” bebel Taehyung sambil duduk disebelah ommanya.

      “ manalah omma nak tahu dengan noona kamu tu…maybe penat sangat kot…biarlah..kalau dia lapar nanti, pandailah dia nak cari makanan…” jawab Mrs.Kim Haenul acuh tak acuh.

      “V rasa memang tengahari nanti jugaklah dia baru bangun! Hhmm…omma boleh tolong hantar V tak hari ni?”

      “jalanlah kaki…omma tak pernah tengok kamu pergi sekolah sendiri tau.Berdikarilah nak pergi sekolah!” Mrs.Kim Haenul tersenyum sinis.

        “ala..ommaa…nanti kaki V melepuh…” rengek Taehyung manja.

        “amboi…muda-muda lagi dah nak melepuh kaki tu? Nak omma cincang kaki kamu tu? Baru betul kamu tak boleh nak pergi sekolah sendiri!” perli Mrs. Kim Haenul tajam.

        “Cincang? Omma sanggup ke nak biar anak teruna omma yang handsome lagi bergaya ni tak boleh nak jalan? Tak kan…” Taehyung masih lagi dengan misinya untuk memujuk ommanya. Tak akan berputus asa!

        “pergi sendiri!! Kejap lagi nak pergi Busan kejap…”

       “ BUSAN??!! Buat apa omma kat sana? Omma duduk sana berapa hari?”

       “ 2 hari je…appa kamu ada surprise katanya kat sana…” jawab Mrs.Kim Haenul yang masih lagi  menikmati sarapan pagi yang disiapkan oleh pembantu rumah.

      Taehyung teringat akan appanya yang sudah hampir sebulan tinggal disana, sibuk menjalankan eksperimen. Saintis katakan…

      “bila appa nak balik sini balik?”

      “dia kata kajian dia dah hampir siap…kita tengok ajelah…” jawab Mrs.Kim Haenul.

     “tapi kan omma, alang-alang omma nak drive pergi Busan, hantarlah V…please…” rayu taehyung manja.

     “haishh..budak ni..jomlah!” akhirnya, Mrs.Kim Haenul mengalah. Taehyung tersenyum riang.

 

Deana membuka matanya. Keadaan biliknya amatlah terang,menandakan matahari sudah terpacak. Rasa memang nak bangun tapi malas! Deana memejam matanya balik. Lima minit kemudian, mata Deana tercelik balik. Deana mengambil jam dan jarum jam dilihatnya.

     “1.30 tengahari??!!! Mapus aku!!! Luhan oppa ajak aku keluar harini!!!” jerit Deana terkejut. Terus kain tuala dicapai dan cepat-cepat Deana mandi ala-kadar.

     ‘haishh..kenapa omma dengan V tak gerak pagi tadi?’ rungut Deana dalam hati. Tapi dia bukannya tahu yang sudah berpuluh-puluh kali ommanya gerak dia pagi tadi!

      Setelah mengenakan kemeja biru muda dan seluar jean gelap, Deana terus mengikat tocang pada rambutnya dan terus telefonnya dicapai.

 Nombor Luhan didail. Tut..tut...tut..tut.....Voicemail!

       “haishh..kenapa pula ni?” rungut Deana lalu mendail lagi nombor Luhan. Tut..

      “Anyeong Nana...hah,oppa baru je nak call Nana tadi...oppa ada kat depan rumah Nana ni...”

Deana menghela nafas lega. Baru sampai rupanya!

       “tunggu kejap..Nana nak turun dah ni!” terus Deana mematikan talian dan bergegas turun.

       “omma! Nana keluar dulu!!”

Sunyi...

        ‘mana pula omma ni??keluar ke?’ bisik Deana. Malas nak fikir panjang, terus Deana mengambil kunci rumah dan mengunci rumah.

     Deana tersenyum kearah Luhan sebelum masuk kedalam keretanya.

      “Dah lama Nana tunggu oppa? Mianhe lambat sebab jalan sesak tadi..” ujar Luhan sambil memandu keluar dari taman perumahan Deana.

       “hehe..tak adelah...Lagi pun Nana baru je bangun...huhu..”

      “baru bangun? Amboi budak ni!! Apa nak jadi ni? Pemalas!”

Deana hanya tersenyum. Memang salah dia pun...

 

       Deana termenung jauh. Dalam fikirannya,hanya teringat akan Luhan. Inilah kali terakhir Deana dan Luhan dapat keluar bersama. Lepas ni, mungkin agak payah sebab banyak benda Luhan nak uruskan sebelum terbang ke USA. Minggu depan pula Luhan akan terbang kesana.

     Aiskrim coklat yang mula mencair langsung tidak disedarinya. Luhan yang baru keluar dari toilet terus mengelap aiskrim yang cair itu.Deana terus tersedar dari lamunannya.

        “haishh..makan aiskrim macam budak-budak! Nasib baik tak meleleh sampai kena baju..kalau tak comot habis..” rungut Luhan sambil mengelap tangan Deana.

        “takpa oppa, Nana boleh bersihkan sendiri ni..pegang kejap ye..” Deana menghulurkan Luhan aiskrimnya dan gilirannya pula masuk ke tandas. Deana terus membasuh tangannya yang kotor sambil melihat wajahnya pada cermin.

      ‘haish..kau ni Nana.kalau nak mengelamun pun..janganlah ter-overdose!’ rungut Deana.

Deana terus berjalan menuju kearah Luhan yang setia menantinya dengan aiskrim coklatnya yang mula mencair di tangan Luhan.

       ‘ahhh...dia tak jilat ais krim aku yang cair...gentlemen gila..!’ bisik Deana gembira lalu terus mengambil aiskrimnya dari Luhan.

        “Sorrylah..sebab I, tangan you kotor...biar I tolong lapkan ye?” Deana mengeluarkan tisu yang diambilnya dari toilet tadi dan mula mengelap tangan Luhan yang comot dengan tangan kirinya.

Agak kekok juga Deana nak lap sebab Deana bukannya kidal!

         “haishh..awak ni,..reti ke tak nak lap. Biarlah I lap sendiri.” Terus tisu itu dirampas oleh Luhan dan sekelip mata saja tangan Luhan sudah bersih.

         “Ok, so kita nak lunch kat mana? I belanja..”

Deana termenung,memikirkan tempat yang bagus untuk lunch terakhir mereka.

        “kalau you belanja, kita makan kat hotel nak?” Idea jahat sudah menyala.

        “amboi....pantang dapat peluang..oklah...demi dongsaeng oppa yang tercinta....oppa setuju.Jom!” Mereka berdua terus meninggalkan kerusi yang disediakan oleh BABY SHOPPING COMPLEX dan menuju kearah kereta Luhan.

        Dalam perjalanan,tiba-tiba handfon Deana berdering. I-phonenya dikeluarkan dan panggilan dari V diangkat.

      “Noona keluar mana hah?kereta ada, tapi tak reti nak buka pintu ke? Nak biar V ni jadi STEAK PANGGANG ke, berjemur panas-panas ni?!!”

Tanpa salam, terus Taehyung mnejerit sepuas hati pada Deana.

       “Noona keluar dengan kawan ni...V pergilah rumah kawan dulu...arr...Rapmon punya rumah ke?” sesuka hati Deana menghentam nama kawan adiknya. Nasib baik betul!

       “TAK NAK!! V NAK MAKAN LUNCH KAT RUMAH DENGAN NOONA!!”

Deana terus menjauhkan telefonnya dari telinganya. Luhan yang sedang memandu berasa teruja ingin tahu fasal perbualan Deana dengan V.

 

    Taehyung tersenyum apabila hidangan untuk pembuka selera dihidang di hadapan matanya. Tanpa banyak tanya, terus V menyuapkan udang galah itu kedalam mulutnya.

        “ Perghh...hyung memang DAEBAK!! Sedap giler..mencair dalam mulut ni!!”

Deana menepuk dahinya. Kalau boleh,rasa nak pelempang adiknya sekarang pon boleh. Kira bersyukurlah si Luhan ni baik hati nak ajak V makan lunch sekali, tapi tolonglah jaga adab!! Dah la rosakkan dating Deana saja tengahari tu!

        “sedap? Huhu...memang padanlah dengan harga dia...”

Luhan tersenyum manis sebelum berpaling memandang Deana yang sudah kelat. Dengan terpaksa, Deana turut tersenyum kearah Luhan balik.

        “makanlah...tunggu apa lagi..”

 

Deana memandang Taehyung dengan pandangan tajam tetapi Taehyng langsung tidak menghiraukan Deana. Dia begitu gembira melambaikan tangannya pada Luhan yang telah memandu pergi dari rumah mereka.

      Tanpa teragak-agak, cuping telinga V ditariknya kuat, menyebabkan Taehyung menjerit kuat.

      “NOONAA!!! Sakitlah..!” V cuba melepaskan tangan Deana dari telinganya tetapi tidak berjaya. Makin bertambah kuat Deana mencubit cuping telinga nakal itu.

        “kalau bukan fasal makan kat hotel, kamu pun tak nak ikut kan?!! Kat belakang bukan main mengutuk lagi dia, tapi bila kat depan dia...macam-macam ayat bunga keluar!! Haishh..budak ni!! Orang nak privasi ok!!” jerit Deana kuat sebelum melepaskan tangannya.

Taehyung merengek sakit sambil mememngang telinganya.

       “hehe..rezeki depan mata kenalah sambut dengan baik...” terus Taehyung berjalan masuk kedalam rumah, meninggalkan Deana yang sudah ‘berapi’.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
update di chap 22! continue read from it~

Comments

You must be logged in to comment
tyra-99
#1
Chapter 43: sweet sweet sweeet. suka suka sgt suka. best best best gilos. tahniah kai dan nana krna dpt baby yg comel. mesti comel macam kai. hahaha sequel klau boleh
nurulaqilah #2
Chapter 43: Chapter 43: yeahhhhhhhh... Happpy endingggg... Ff ni jjangggg...
b2utyxoxo #3
Chapter 43: best la ff ni...sequel please!!!
minion27
212 streak #4
Chapter 43: Yehet happily ever after ♥
b2utyxoxo #5
Chapter 31: bestnyer ff ni.. good job.. keep update...
JeonAra #6
Chapter 31: Update soon !!
thedreamer_ #7
Chapter 22: Waaaa sweetnyaaaaa update soon
JeonAra #8
Chapter 12: Update soon !! Im waiting!!
JeonAra #9
Chapter 11: Update soon!
thedreamer_ #10
Omg best best update lagi ,!!!