diamond snow~

we're just married!

Kai memandang salji yang mula turun. Salji pertama untuk tahun ini! Penduduk Seoul semuanya mula tersenyum melihat salji yang turun. Kanak-kanak mula melompat gembira melihat salji namun disebalik keriangan semua itu, terdapat satu wajah yang masih murung. Dari tadi sama je reaksinya. Termenung jauh melihat Bandar Seoul dari pejabatnya yang terletak di bangunan pencakar langit.

           “rugi kalau awak tak datang rumah nenek musim sejuk sebab pemandangannya pasti takkan mengecewakan awak!” tiba-tiba telinga Kai dapat menangkap suara Deana yang sayup-sayup. Kai terus bangun dan berlari keluar dari pejabatnya.

           “Nana!! Nana!!!” jerit Kai sambil berlari disepanjang koridor ruang syarikat milik papanya. Para pekerja mula memandang kai dengan pandangan pelik.

          Bos muda tak betul ke? Kenapa dengan bos muda? Nana, mana ada kakitangan syarikat ni bernama Nana! Mulut orang, apa boleh kita buat selain dari mendengarnya?

          “Hei D.O, tengok kawan awak tu…tetiba je naik sawan jerit nama ‘nana’!”

Kyungsoo mengangkat wajahnya lalu memandang wajah kakitangan yang memaklumkannya. Segera Kyungsoo bangun lalu berlari kearah Kai dan menariknya masuk kedalam pejabatnya.

          “apa kau buat ni?! Tak mungkin Nana akan datang sinilah! Stop dreaming about her!! Kau dah buat yang terbaik…so sekarang kau hanya perlu menunggu saja. Tunggu akan kepulangannya. Faham!!” tempik Kyungsoo dengan serious. Kai meraup wajahnya kasar sebelum mengeluh.

           “aku…macam terdengar suara Nana je tadi..…wait! Yes, that’s the answer! Kyungsoo! Aku tahu dah mana Nana ada sekarang!! Aku chow dulu!!” jerit Kai gembira lalu terus berlari turun kebawah. Dia pasti, disanalah Deana sedang berada! Kyungsoo menggaru-garu kepalanya yan tak gatal.

            “pelik betullah kau ni Kai sejak-sejak ni!”

 

Deana berjalan dengan perlahan-lahan menuruni anak tangga yang terdapat di belakang rumah neneknya lalu terus Nana masuk kedalam hutan yang terdapat disebelah tangga itu. Deana tersneyum gembira melihat kawasan yang selalu menjadi tempat lepaknya semasa kecil tidak terusik langsung! Hanya beberpa tumbuhan yang mula tumbuh dikawasan itu, menyebabkan kawasan itu tidak lapang seperti dahulunya.

            Kakinya perlahan-lahan berjalan kearah sebuah batu besar lalu Deana terus duduk diatasnya. Pemandangan disitu tetap sama seperti dahulu. Deana tersenyum gembira lalu terus mengeluarkan kameranya. Setiap sudut pemandangan hutan itu ditangkapnya dengan gembira melalui telefonnya yang sudah berkecai. Selagi boleh guna, buat apa nak jual?

           “sekarang amat susah untuk kita semua jumpa diamond snow macam ni. Tapi kenapa awak merahsiakannya dari orang ramai akan keindahan tempat ini? Bukankah tak elok kedekut dengan keindahan semula jadi ini?”

Jantung Deana mula berdegup-degup dengan kencang  tatkala terdengar suara lelaki dibelakangnya. Suara itu kedengaran familiar betul. Perlahan-lahan Deana menoleh kebelakang dan ya! Kai sedang berdiri dibelakangnya sambil tersengih. Tanpa amaran, Kai mula berlari dengan laju kearah Deana lalu memeluknya erat.

            “Nana..please, maafkan I. Tak tak sanggup hidup tanpa you. I menderita tanpa you..please, come back to me.” Lembut saja nada yang digunakan. Deana hanya membatukan diri sebelum mula memeluk Kai erat.

            “actually, I pun nak minta maaf dengan you…” air mata Deana mula mengalir laju. Segala rindu yang terpendam diluahkan melalui pelukan itu. AKhirnya, dua jiwa berjaya disatukan~

            “Shuu…you tak salah pun…I yang banyak buat salah dengan you. Bersangka buruk dengan you, tuduh you bukan-bukan and then,I sentuh you tanpa kebenaran you…I minta maaf…”

Deana hanya mengangguk laju. Terus pelukan terlerai setelah Deana mengesat air matanya.

            “No, I yang salah sebab tak menjalankan tugas seorang isteri dengan baik……Hehe…you nampak teruk dengan jambang ni…” Deana tertawa terkekek-kekek sambil memegang janggut dan misai yang tumbuh di wajah Kai.

            “teruk? Tapi tetap handsome kan?”

Deana tersenyum sambil mengangguk laju.

           “suami Nana sentiasa handsome walaupun sudah tua kerepot nanti!” sehelai janggut yang panjang terus ditariknya dengan kuat sebelum Deana mula melarikan dirinya.

           “arghh!! Nana!!” jerit Kai lalu terus berlari mengejar Deana. Pedih nak mampus kot! Memang nakal betul Deana ni!

Tubuh Deana terus dicempungnya lalu wajah Kai mula menghampiri wajah Deana.

           “Will you be my wife until the end, Kim Deana?”

Deana memandang wajah Kai yang masih serious. Idea nakal menyala lagi!

           “kalau I say no?”

          “Nana!! Seriouslah sikit!!” bentak Kai lalu menurunkan Deana kebawah. Deana terus berdiri betul-betul dihadapan Kai sambil kedua-dua tangannya memengang pipi Kai.

           “ tak kiralah badai atau ribut yang datang melanda dalam rumah tangga kita, saya Kim Deana akan sentiasa bersama awak Kim Jongin. Tapi satu yang saya minta pada awak. Adakah awak sudi mengharuginya bersama saya?”

          “saya sanggup…demi awak dan juga baby kita…”

Deana tergamam. “a..aw…”

Kai hanya tersenyum nakal sambil mengangguk-nganggukkan kepalanya.

 

Deana seakan-akan tidak percaya dengan apa yang berada dihadapannya sekarang. Apa yang dia inginkan selama ini sudah siap akhirnya! Malah kolam berbentuk ‘love’ itu kelihatan cantik apabila dihiasi dengan berates-ratus lilin disekelilingnya, menyerlahkan bentuknya.

          “well, macam mana? Inikan yang awak reka dalam ‘kayangan’ awak kan?” Kai tersenyum bangga melihat hasil kerjanya.

           “urrmm…walaupun taklah sebijik macam apa yang I nak, tapi kira youlah suami yang terbaek!!” ibu jari diangkat dengan tinggi dihadapan Kai. Satu kucupan sayang hinggap dipipi Kai secara spontan. Tak payah nak malu-malu dah…nanti diri sendiri yang rugi!

Tangan Kai terus dipegang lalu ditarik kearah kolam yang berbentuk ‘love’ itu.

           “Hei..you nak mati beku ke mandi malam-malam buta macam ni? Dah lah sekarang musim sejuk..”

Deana tersenyum nakal sebelum menolak tubuh Kai dengan kuat kearah kolam itu dan, Splashh!!

           “KIM DEANA!!!”

 

~DEANA~

Maka dengan ini tamatlah sudah kisah kami berdua. Aku sangat bahagia dapat berada disamping Kai walaupun diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran buat kami berdua. Walaupun sampai sekarang aku tak boleh nak masak lgi, tapi sekurang-kurangnya dah reti nak buat nasi goreng! Hasil dari pembelajaran dengan nenek~ And, yang paling aku bahagia sekali, aku selamat melahirkan bayi lelaki yang sangat comel. Bukannya nak riak tapi dah betul. Takkan nak bohong anak aku buruk pula? Kehadiran si kecil telah menguatkan lagi hubungan kami berdua. And, inilah cerita aku yang baru sahaja berkahwin dengan Kai. Korang?

 

                                                                              ~TAMAT~

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo semua readers ^^ . Dgn ini saya, Syasyabilly terpaksa MC kejap utk refresh kepala saya yg dah rosak ni..saya dah ada rangka satu citer baru yg bertag ANGST...semua ni idea dr adek saya...so, terpaksalah try buat ^^ Oklah...ampai kita sempt berjumpa lg~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
update di chap 22! continue read from it~

Comments

You must be logged in to comment
tyra-99
#1
Chapter 43: sweet sweet sweeet. suka suka sgt suka. best best best gilos. tahniah kai dan nana krna dpt baby yg comel. mesti comel macam kai. hahaha sequel klau boleh
nurulaqilah #2
Chapter 43: Chapter 43: yeahhhhhhhh... Happpy endingggg... Ff ni jjangggg...
b2utyxoxo #3
Chapter 43: best la ff ni...sequel please!!!
minion27
212 streak #4
Chapter 43: Yehet happily ever after ♥
b2utyxoxo #5
Chapter 31: bestnyer ff ni.. good job.. keep update...
JeonAra #6
Chapter 31: Update soon !!
thedreamer_ #7
Chapter 22: Waaaa sweetnyaaaaa update soon
JeonAra #8
Chapter 12: Update soon !! Im waiting!!
JeonAra #9
Chapter 11: Update soon!
thedreamer_ #10
Omg best best update lagi ,!!!