the result?

we're just married!

Deana memandang sepi rumah dua tingkat yang berkonsepkan modern dihadapannya. Dengan berat hati, loceng ditekan. Sekali, dua kali tiga kali. AKhirnya pintu paar terbuka. Kelihatan wajah yang amat Deana kenal muncul disebalik pintu itu.

      "Nana? cari siapa?" soal pembantu rumah itu. Deana meneguk air liurnya buat sekian kali.

      "Urr...Mr. Xiau dan Mrs.Xiau ada tak?" akhirnya Deana memberanikan diri.

       " Mereka tak ada...takkan Nana tak tahu yang mereka pergi ke hari konvokesyen tuan Luhan di US dua hari yang lepas?"

Jawapan dari pembantu umah itu berjaya mengejutkan hati gadis itu.

       "Ye ke? telupa pulak...hehe...." Deana tersenyum kelat. Bohong sunat...

       "Hah, bila Luhan balik?" terus Deana bertukar topik, tak nak tunjuk sangat yang hubungannya dengan Luhan agak teruk.

       "hari ni lah! dalam setengah jam jugalah dia akan sampai..."

        "What?!! seriously?? Nana pergi dulu ye!!" terus Deana masuk kedalam keretanya dan berdesup pergi.

'Haishh...baru je aku nak bincang dengan mak bapak dia pasal hubungan aku dengan Luhan...alih-alih, dah terbang ke US? and...kenapa oppa tak bagitahu aku hari penting dia? *konvo* and langsung aku tak tahu dia nak balik hari ni? nasib baik aku terdetik juga nak pi rumah mak bapak dia!'

 

Deana memandang jam tangannya buat kali keenam. Sudah sepuluh minit berlalu tetapi wajah yang dinanti-nantikan masih belum muncul lagi. Deana cuba menangkap wajah Luhan di sebalik penumpang yang lain yang baru berjalan keluar dari pintu ketibaan antarabangsa.

       Seminit berlalu, akhirnya Luhan keluar juga! Deana tersenyum lalu terus berjalan mendekati Luhan lalu terus memeluknya erat.

      “Oppa! Macam mana dengan study oppa disana?!! You know what, I’m really3 miss you a lot!!” jerit Deana gembira tetapi apa yang diharapkan oleh Deana tidak terjadi.

Luhan memengang lengannya dan menolak Deana perlahan-lahan, menjauhinya. Deana terdiam dengan perlakuan Luhan.

      “Nana...please...oppa tak nak kita berpelukkan di depan khalayak ramai....” rungut Luhan sambil membetulkan bajunya balik. Deana berdiri tegak tidak bergerak apabila ditegur sedemikian.

       “well, oppa nak tahu tak yang macam-macam dah berlaku disini sepanjang oppa di USA tahu tak!!” Deana masih cuba untuk beramah mesra dengan Luhan tetapi Luhan langsung tidak memberi minat terhadapnya.

      “ Dah habis? Oppa nak minta maaf sangat-sangat dengan Nana ni...Well, I want you to stop acting like my girlfriend!” tanpa senyuman atau sebaliknya, terus Luhan berjalan pergi, meninggalkan Deana yang masih terpaku di tempatnya.

      “Wow...pandainya oppa buat lawak eh...belajar medic sambil belajar buat lawak! Hehe...tak sangka...” Deana masih berkeras. Terus tangan Luhan direntapnya kuat tetapi kudrat lelaki melebihinya. Segera Luhan merentap tangannya balik dan bersemuka dengan Deana.

      “ Well Kim Deana! Kau tak reti hangul ke?! Kau tak tahu malu ke layan tunang orang macam ni?!!” Luhan terus mengangkat tangannya dan menunjukkan cincin yang tersarung di jarinya.

     “ Yes. I tunang orang! Maybe salah I tak inform kat you awal-awal fasal ni. Ok, I forgive you atas semua...urr..’layanan mesra’ kau tu! Tunang aku dah sampai...ok, aku minta diri dulu!” Luhan terus berjalan kearah gadis berambut panjang hitam yang sedang melambai-lambai tangan kearahnya. Deana memandang belakang Luhan dengan pandangan sayu. Akan tetapi apa yang dilihatnya amat-amat mengejutkannya sekarang. Tunang yang dimaklumkan oleh Luhan itu amat-amat Deana kenal!

     “Park Chorong??”

 

Kai mundar-mandir di dalam biliknya. Reaksi ommanya yang sememangnya mahu Kai bersama dengan Deana memeningkan Kai. 50% nak tolak, 50% nak terima aje...Haishhh...ribut!

           “Kai please....for me and your dad...Omma takkan minta apa-apa dari kamu selain perkahwinan ini saja. Jeabal...Kamulah satu-satu anak lelaki omma kan?” bergema suara ommanya buat kali yang keempat.

         “Urghh!! Aku ni masih muda nak galas tanggungjawab jaga anak orang!” bentak Kai malas lalu menghempaskan tubuhnya keatas tilamnya. Pandangannya dilemparkan kearah siling biliknya. Kini wajah Deana mula menari-nari di siling itu. Deana tersneyum, Deana merajuk, Deana marah, Deana dengan wajah cemberut...Haishh....semuanya Deana!

          “well....” Kai cepat-cepat keluarkan handfonnya dan nombor Deana didail.

          “Kalau kau setuju Nana...aku follow. Sekarang ni semuanya atas tangan kau ok!” pesan Kai sebelum menekan nombor Deana.

           “Anyeong my future husband!! Kenapa call Nana ni? Rindu erk?!!” sapa Deana dengan nada ceria. Kai pelik. Sangsi pula dengan Deana sekarang.

           “Anyeong...Nana ke ni?”

           “Of courselah....kenapa my future husband?...” Deana mula terkekek-kekek ketawa.

           “A...aku nak jumpa kau sekarang boleh tak? Kau bagitahu je kau ada kat mana ni...nanti aku pergi sana.”

Sepi....

            “baguslah you nak teman I sekarang! I dah spare satu botol soju untuk you....datanglah cepat...!! Sekarang...” Deana mula menangis tersedu-sedu pula. kai terkedu. Hanya mendiamkan diri, menunggu jawapan dari Deana.

             “I need you....please...come here.....I ada ka...urr...luas! hijau!! Ramai orang kat sini!! Cepat datang!!!” jerit Deana lalu terus talian dimatikan. Kai menadang skrin telefonnya kosong.

             “Mabuk ke si Nana tu? Dok merepek petang-petang macam ni pula? Luas? Hijau?...Hah, cakap ajelah ada kat taman tasik! Apa susah!!” terus Kai bangun dan memandu kearah taman itu.

 

Setelah memarkirkan keretanya ditepi jalan, terus Kai berjalan laju mencari Deana di taman yang luas itu. Dua minit mencari,akhirnya Kai ternampak Deana yang sedang duduk diatas sebuah bangku dengan beberapa botol soju disebelahnya. Tanpa banyak tanya, terus Kai duduk disebelah Deana dan memandangnya hairan.

          “Ok...banyaknya you minum? You ni kenapa?” bentak Kai apabila melihat kebanyakkan botol soju sudah kosong.

           “I?? You nak tahu apa yang dah jadi kat I hari ni??” Deana mula menangis semahu-mahunya. Langsung tidak dihiraukan akan orang yang sedang lalu lalang di taman itu. Deana cuba melepaskan segala rasanya dengan menangis sekuat-kuat yang mungkin.

       “YOU SUCH A STUPID B***H!!! A CRAZY B*****D MAN!!!LUHAN!!!” jerit Deana dengan kuat. Kai mengusap-ngusap belakang kepalanya apabila Deana mula menjerit sedemikian. Tak tahu nak buat macam mana. Tiba-tiba je menjerit bagai nak rak pulak!

      “Well....are you ok now?” Kai bersuara perlahan, takut tergores pula hati wanita itu.

     “Aku memang bodoh kan Kai. Dah tahu yang peragai dia tiba-tiba berubah tapi masih tunggu dia...aku tunggu dia...6 tahun.Hhmm...6 tahun kot!!! Apa dia ingat aku ni kayu tongkol ke tunggu selama tu for nothing?!! Useless!! Mana janji kau 6 tahun yang lalu??!!  HAH??Mana!! t**k punya janjilah!!” botol soju yang berada disebelahnya dihirup lagi.

     “sudah-sudahlah tu minum..kau dah mabuk ni...”pesan Kai, cuba menghalang Deana minum lagi.

     “Huh? Mabuk?? Mana ada aku mabuk?!! Apa aku buat ni betul kan? Ohh...salah erk? Bagi aku satu idea apa nak buat sekarang? Bunuh jantan tak guna tu ke?!!” Deana tertawa terbahak-bahak tanda puas.

     “Hhhmmm....ada betul juga...jantan tak guna tu memang sepatutnya M**I!!!” jerit Deana kuat lalu terduduk diatas rumput. Air matanya mula mengalir laju.

     Perlahan-lahan Deana memandang Kai yang sudah duduk tak kena.

    “apa salah aku Kai??...Huh? apa yang aku buat sampai dia layan aku macam ni??..huh?” Deana terus bangun dan terus menerkam kolar baju Kai.

      “Jawab Kai, apa salah aku?!!Huhh...huh...” perlahan-lahan Deana melepaskan cengkamannya dan rebah diatas Kai.

      “aku tak salah....tak salah...” perlahan-lahan, akhirnya Deana sudah terdiam. Kai buntu.

     'tidur dah ke?'

     “Haishh...aku ajak jumpa dia sebab nak bincang fasal rancangan parents kita...tapi kau pula mabuk teruk macam ni...tapi, siapa Luhan agaknya?” Kai tertanya sendirian. Perlahan-lahan Kai mengangkat Deana dan mengendongnya dibelakangnya.

       “Nana...actually aku ada satu benda nak cakap kat kau ni...benda ni memang dari kecik lagi aku nak bagitahu tapi tak sempat....memang...aku mengaku yang kau...ni....cantik.”

Kai memandang Deana yang sudah terlentok diatas bahunya.

       “aku tahu kau takkan dengar ni, sebab tu aku berani nak luah. Memang jantan tu buta tak dapat nak menilai kau Nana...”

Matahari kian melabuhkan tirainya, membenarkan sang bulan mengambil alih tempatnya untuk menyinari bumi ini dengan cahayanya.

 

Deana terpisat-pisat bangun dari tidurnya apabila cahaya matahari yang terik menyimbah wajahnya. Perlahan-lahan Deana bangun lalu menutup tirainya dan Deana kembali duduk diatas katilnya semula. Tangannya meraup wajahnya sebelum Deana menutup wajahnya dengan tapak tangannya. Air mata mula mengalir dengan laju.

          “Nana....Nana ok tak ni?” Mrs.Kim Haenul masuk kedalam bilik Deana dan terus duduk disebelah anaknya yang masih menutup wajahnya dengan tangannya. Naluri sang ibu dapat merasakan keperitan yang ditanggung anak gadisnya. Terus tubuh kecil anaknya didakapnya dan Deana terus memeluk ommanya erat sambil menangis teresak-esak.

         “sudahlah...benda dah jadi...apa boleh Nana buat sekarang? Sepatutnya, Nana kena jadi gadis yang kuat sekarang. Bukannya dengan menangis sebegini.” Belakang Deana diusap-usapnya lembut.

         “omma...Nana rasa terhina sangat...omma. Jatuh maruah Nana sekarang ni....rupa-rupanya selama ni Nana hanya menanti benda yang sia-sia. Kenapalah Nana tak sedari dengan penipuan ni?”

        “Shuuu...Nana tak salah....langsung tak bersalah! Nana just mangsa keadaan. Nana perlu buat keputusan sekarang, untuk masa hadapan Nana selepas ni.”

Deana termanggu. Terus Deana melepaskan pelukkannya dan memandang wajah ommanya. Tangan tua itu dipegangnya erat. Deana berharap dengan keputusan yang bakal dibuatnya ini adalah yang terbaik untuk dirinya, dan juga untuk orang lain.

         

Mrs.Kim Haenul tersenyum gembira. Segera dia berlari mendapatkan suaminya yang sedang bersantai di laman rumah dengan membaca surat khabar.

         “papa, Nana setuju! Ahh...akhirnya!! tercapai juga....” Mrs.Kim Haenul memengang tangan suaminya erat.

          “maksud mama, Nana setuju nak teruskan perkahwinan dia dengan anak Eunbi ke?” Surat khabar diletakkan ditepi. Berita yang disiarkan di surat khabar itu sudah tidak menarik lagi. Yang lebih menarik sekarang ialah dengan berita yang baru disampaikan isterinya!

          “Iya...baru je Nana bagitahu mama tadi...” jawab Mrs.Kim Haenul bahagia. Terus mereka berdua berpelukan sesama sendiri.

Deana yang dari tadi melihat aksi kedua ibu bapanya berasa gembira melihat kegembiraan parentsnya. Deana tersenyum sebelum masuk semula kedalam biliknya. Pintu koridor itu ditutup lalu handfonnya dicapai.

 

           “What?!! Seriously?? Well, aku harap kau akan bahagia lepas ni ok! Aku akan sokong kau dari belakang! And, congrate!! Lepas ni tak boleh la kita nak melepak sekali kan....” Nada Yoona segaja direndahkan sedikit.

           “Hishh....kau ni. Kita tetap akan jadi best friend tak kira apa yang berlaku ok! And, kau pun bila lagi? Ingat, umur kita ni makin tua! Bukannya makin muda!”

           “E’eh...nanti kau akan tahu juga siapa gerangan putera hati aku selama ni...and kau kenal sangat dengan dia! Huhuhu...segan nak cerita dengan kau!”

          “Hei!! Berahsia dengan aku ye? Ceritalah....siapa dia?!!”

          “Tak boleh!!” jerit Yoona sebelum dia mematikan talian. Deana memandang skrin telefonnya lama.

          “Buat macam aku tak tahu Yoon? Heh, aku ni bestie kau kan...so confirm sangat aku boleh guest siapalah putera hati kau tu!” jerit Deana kearah handfonnya walaupun dia tahu yang Yoona sudah mematikan talian.

 

Sekali lagi Kai dikejutkan dengan berita yang sememangnya berjaya mengejutkannya! Walaupun masih rasa terkejut, tapi dalam hati, hanya dia yang tahu bagaimana perasaannya tatkala itu apabila diberitahu Deana setuju dengan perancangan parents mereka.

         “So, sekarang....Kai setuju tak? Omma takkan paksa Kai..Kai buatlah keputusan sebaik-baiknya ok!” Mrs.Kim Eunbi memandang anak terunanya dengan penuh pengharapan.

           “untuk omma....Kai setuju aje...” Kai mengusap-usap tangan ommanya manja. Mrs.Kim Eunbi tersenyum bahagia. Terus tubuh Kai dipeluknya erat.

           “Thanks...Kai...sememangnya omma gembira sangat dengan jawapan kamu...Omma percaya Kai akan lakukan apa saja untuk omma kan?”

Kai hanya menggangguk perlahan sambil tersenyum sumbing.

 

Noona Kai terus serbu kedalam bilik Kai tanpa mengetuk dahulu pintu biliknya. Segera dia berlari kearah Kai dan memeluknya erat!

            “Kai memang daebak!! Memang noona dah agak yang Kai akan setuju punya eh!!”

            “eleh...tapi Kai setuju pun sebab omma. Memang omma nak sangat bermenantukan si Nana tu..so, apa boleh Kai buat?”

            “ Cehh...tak payahlah nak berselindung dengan noona Kai...Noona ni dah lama makan kimchi dari Kai tau! Noona tahu yang sebenarnya.....” Noona Kai mula tersenyum nakal.

           “apa dia noona?huh?!!”

          “yang Kai semamngnya FALL IN LOVE WITH KIM DEANA!!!” jerit noonanya kuat sebelum berlari keluar dari bilik adiknya.

         “NOONAA!!! Jangan nak sebar fitnah ok!!!” 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ANyeong readers! maybe korang masih blur kan camna Luhan leh tunang dgn Chorong? hehe..sepatutnya nk siapkan chap 10 pg ni (skarang kol 3.42 a.m) tp tetiba je notebook jd GILA~ bila bukak balik, habis hilang semua yg saya tulis tadi..huhu buat penat je berjaga! ok..mianhe for this...maybe 28/12/2014 saya update lain ok! Bye~

  *salamkelawar*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
update di chap 22! continue read from it~

Comments

You must be logged in to comment
tyra-99
#1
Chapter 43: sweet sweet sweeet. suka suka sgt suka. best best best gilos. tahniah kai dan nana krna dpt baby yg comel. mesti comel macam kai. hahaha sequel klau boleh
nurulaqilah #2
Chapter 43: Chapter 43: yeahhhhhhhh... Happpy endingggg... Ff ni jjangggg...
b2utyxoxo #3
Chapter 43: best la ff ni...sequel please!!!
minion27
212 streak #4
Chapter 43: Yehet happily ever after ♥
b2utyxoxo #5
Chapter 31: bestnyer ff ni.. good job.. keep update...
JeonAra #6
Chapter 31: Update soon !!
thedreamer_ #7
Chapter 22: Waaaa sweetnyaaaaa update soon
JeonAra #8
Chapter 12: Update soon !! Im waiting!!
JeonAra #9
Chapter 11: Update soon!
thedreamer_ #10
Omg best best update lagi ,!!!