Chapter 7

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Aku bangun awal dari mereka.Aku tatap wajah mereka satu per satu."Kenapa diorang ni handsome sangat ya? Memang patut diorang ni digilai ramai fans perempuan.Beruntung aku dapat tengok muka mereka dari dekat.Kemudian aku pergi ke arah pramugari yang bertugas.

"Kak,saya nak minta tolong sikit boleh tak?",tanyaku."Minta tolong apa?",katanya."Boleh tak nanti saya hidangkan sarapan untuk penumpang kelas 1?",aku bertanya."Adik nak hidangkan untuk group EXO ke?",dia bertanya pada aku."Ya,nak bagi kejutan la katakan",ktaku.Aku harap aku dapat izin darinya.Pramugari itu tersenyum lalu berkata dengan tenang..

"Boleh,apa salahnya.Nanti kakak sediakan sarapan dan bagi dekat adik nanti.Buat masa ni,adik tunggu dulu.Nanti kakak panggil ya",katanya.Aku mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi.Aku duduk di sebelah Encik Kim untuk bertanyakan sesuatu,"Bila kita akan mendarat?",tanyaku."Mungkin sebelum senja kita akan mendarat",katanya.

Aku lihat seorang demi seorang bangun dari tidur."Selamat pagi,Min-hye",ucap Chen.Aku tersenyum melihat mukanya pada waktu pagi."Comelnya Chen ni bila bangun dari tidur",fikirku.Setelah hampir kesemua EXO mula bangun,pramugari tadi menunujukkan isyarat bahawa sarapan sudah siap disediakan.Aku mengambil darinya lalu kuhidangkan.

"Apa ni Min-hye?",tanya Luhan."ini sarapan la.Tapi ni special sikit.Min-hye bagi ni sebagai hadiah fan kepada idolanya",kataku.."Ahh,so sweet",kata mereka.Aku tersenyum gembira."Jemput makan semua!!",kataku.Mereka menikmati sarapan itu.Tiba-tiba sahaja Kris suda ada di sebelah aku lalu bertanya,"Min-hye tak makan sekali ke?",.

"Nanti Min-hye makan.Nak tunggu abang habis makan dulu:,kataku."Makan je la.Tak payah tunggu abang habis makan.Abang rasa bersalah pula bila abang makan tapi Min-hye tak makan lagi.Tunggu sini kejap.Abang ambil makanan untuk Min-hye.Tunggu kejap tau",katanya lagi.Aku tak dapat menolak kerana aku tahu dia sangat ambil berat tentang aku.

"Terima kasih",kata Kris pada pramugari tersebut."Awak tambah lagi ke?",tanya Suho yang kebetulan ingin menambah air."Saya punya dah habis.Ni untuk Min-hye",kata Kris."Min-hye?",Suho tertanya-tanya."Ya,Min-hye.Dia tak makan lagi.Dari tadi dia asyik pandang je kita makan.Kesian saya tengok",kata Kris."Saya pun kesian juga,jadi,biarlah saya hantar makanan ni pada dia",kata Suho lalu mengambil makanan itu pada Kris.

"Hei!! Mana boleh!! Saya nak bagi kat dia makan ni",kata Kris lalu mengambilnya semula."Saya lebih tua dari awak,jadi,hormat saya sebagai hyung awak",kata Suho.Tiba-tiba Sehun datang pada mereka,"Kalian ni,tak bergaduh tak boleh ke? Min-hye nak makan tu.Bagi saa je la hantar makanan tu pada dia",kata Sehun tapi tangannya dihalang dari mengambil makanan tersebut.Akhirnya,berlakulah peperangan antara mereka.

Beri saya makanan itu",arah Encik Kim.Mereka terus beri padanya."Kamu bertiga teruskan bergaduh.Saya akan hantar makanan ini pada Min-hye",katanya."Tap Encik Ki..",malangnya Encik Kim telah pun beri pada Min-hye."Bukan abang Kris ke yang ambil makanan tu?",tanya aku.Encik Kim menunjukkan jarinya pada mereka bertiga yang sedang bergaduh.

"Mereka bergaduh sebab makanan ni",jelas Encik Kim."Perangai macam budak-budak",kataku."Dari dulu memang macam tu",katanya lagi.Aku hanya tersenyum melihat mereka bergaduh...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!