Chapter 32

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Kami sudah bersedia untuk bertolak.Sebaik sahaja Encik Kim sampai di hadapan rumah,kami segera menaiki kereta.Kali ini aku duduk di sebelah Baekhyun.Dalam perjalanan,kami berbual pasal keistimewaan yang ada di SMEntertainment.Aku hanya mendengar apa yang mereka katakan."Oh ya,abang,BWCW kat mana?",tanyaku."Kat Gangnam,kenapa?',jawab Tao.

"Min-hye ingat nak beli baju EXO kat sana",jelasku."Kalau macam tu kita pergi sana sekarang je lah",kata Kai pula."Eh tak apalah,kita pergi lepas abang dah habis berlatih",kataku."Abang berlatih selalunya sampai pagi,kalau nak pergi hari lain,tak tahulah boleh pergi ke tak sebab abang nanti sibuk dengan latihan.So macam mana? Tak nak pergi juga ke?",tanya Chanyeol.

"Oklah,kita pergi sekarang",aku terpaksa akur.Kereta yang kami naiki masih berjalan untuk sampai ke Gangnam.Apabila kami sampai di sana,kami masuk ke dalam dan beberapa mata sedang memandang kami.Tapi kami hanya buat tak tahu je.Pakaian di situ sangat cantik dan harganya juga berpatutan.

"Hai,shopping nampak,banyaknya beli baju.Nak bagi siapa tu?",tegur Baekhyun."Nak bagi boyfriend yang di Malaysia",jawabku spontan.Baekhyun terus pergi dari situ tapi aku sempat memegang tangan Baekhyun.Di bahagian baju yang kami berdiri tiada satu orang pun yang ada.Jadi senanglah untuk kami lakukan apa-apa.

"Min-hye gurau je lah.Boyfriend Min-hye ada satu je.Tak ada yang lain",aku memujuknya."Yang lain mana?",tanyaku lagi."Ada kat atas,tengah check locker",jelas Baekhyun."Locker?Locker apa?",tanyaku lagi."Dekat sini,abang ada locker sendiri,tapi locker tu khas untuk peminat yang nak hantar surat kat abang.Kalau abang datang sini,mesti abang check dulu.Kalau ada,mesti abang baca dulu surat tu",terang Baekhyun panjang lebar.

"Oh,mesti locker abang penuh kan?",tanyaku."Tak adalah penuh.Itu dulu,sekarang,abang dah ada Min-hye,tak ada orang hantar surat lagi",gurau Baekhyun.Aku hanya tersenyum."Oh ya,abang ada sesuatu untuk Min-hye.Min-hye tunggu sini kejap tau",katanya.Aku buat seperti yang di suruh.5 minit kemudian,Baekhyun datang dengan bawa sekotak hadiah.

"Apa ni?",tanyaku."Bukalah dulu",arah Baekhyun.Aku membuka kotak itu dan aku terkejut campur gembira."Ni kan baju WOLF yang originallah",jeritku dalam hati."Min-hye suka tak?",tanya Baekhyun.Aku mengangguk laju."Sebenarnya baju ni baju couple(main hentam je),abang ingat kalau abang ada kekasih,abang nak bagi baju ni tanda cinta abang pada dia,tapi sekarang abang dah ada Min-hye ,abang nak bagi baju ni kat Min-hye tanda cinta abang pada Min-hye",jelas Baekhyun.

Kata-katanya yang romantik itu membuatkan aku ingin menangis tapi aku cuba tahan.Aku letak semula baju itu dalam kotak.Secara spontan,aku memeluk Baekhyun dan Baekhyun membalas pelukanku."Terima kasih abang",kataku dalam pelukannya."Min-hye janganlah menangis.Min-hye nak abang tenangkan Min-hye?",tanya Baekhyun tiba-tiba.Aku tidak beri respons namun dia tahu bahawa aku mahu.

Kali ini dia memegang leher aku dan menyatukan bibir kami.Bibirnya yang lembut itu meminta izin untuk masukkan lidahnya lalu aku benarkan ia.Apabila aku berjaya mengikut rentaknya,secara spontan,tangan aku memeluk lehernya.Tangannya yang tadi di pipi sudah bergerak ke pinggang aku.Baekhyun suka reaksi yang diberikan oleh Min-hye.

Kami mengambil masa untuk bernafas dan menyatukan semula bibir kami.Kali ini Baekhyun menciumnya dengan buas.Aku hanya berdiam diri.Tangannya juga erat memeluknya seolah-olah Baekhyun tidak mahu melepaskan bibir Min-hye yang lembut itu.Selepas itu,kami memisahkan bibir kami."Macam mana? Dah tenang?",tanya Baekhyun.

Aku mengangguk.Ketika itu,Luhan datang pada kami."Min-hye dah pilih baju?",tanya Luhan."Dah,Min-hye nak pergi bayar kejap",kataku.Aku pergi ke kaunter juruwang sendiri kerana aku tak mahu mereka memandang aku berdua dengan Baekhyun."Semua sekali 400 ribu won.Disebabkan cik beli baju kami atas 200 ribu won,cik dapat dompet dan aksesori EXO seperti badge,keychain dan sebagainya secara percuma",kata juruwang itu."Terima kasih",kataku.

"Mungkin ini tuah aku sebab Baekhyun cium aku tadi",fikirku."Dah selesai?",tanya Baekhyun.Aku mengangguk."Oklah,jom gerak",kata Encik Kim pula.Di dalam kereta,kami tak buat apa-apa selain berpegangan tangan.Aku dapat rasakan tangannya yang lembut menghangatkan tangan aku...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!