Chapter 5

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Aku bangun awal untuk memeriksa beg dan pasport aku.Dalam hati aku tak sabar untuk memijakkan kaki ke negara itu.Impian yang aku idamkan selama ini sudah pun tercapai.Aku siapkan diri dan bersarapan bersama ibubapa aku.Aku sudah beritahu bahawa Encik Kim akan datang menjemput aku.Aku terasa masa lambat berlalu.

"Semuanya dah siap?",tanya ayahku.Aku mengangguk."Anak ibu ni macam tak sabar-sabar nampaknya.Nanti bila deka sana,jangan nakal-nakal,jaga diri baik-baik tau",kata ibuku.Aku tahu ibuku susah untuk lepaskan aku pergi.aku memegang tangannya."Ibu jangan risau.Nanti kalau adik rindu ibu,adik boleh telefon ibu",kata aku.Aku tak pernah tinggalkan ibubapa aku sejauh ini..

Seketika kemudian,bunyi hon kedengaran.Aku membawa beg aku keluar.pemandu itu menolong aku mengangkat beg.Sebaik sahaja aku masuk ke dalam kereta,aku dikejutkan dengan sorakan EXO"SURPRISE!!".Aku terkejut.Aku pergi dengan EXO ke lapangan terbang!!Aku tersenyum gembira dengan kehadiran mereka.

Banyak perkara yang kami bualkan.Aku tidak lagi berasa kekok di hadapan mereka seperti aku sudah terbiasa dengan mereka."Nama adik apa?",tanya Kris.Walaupun mereka sudah tahu,tapi mereka ingin tahu lebih lanjut tentang gadis itu."Min-hye,Kim Min-hye.Nama Malaysia saya Huda.Tapi saya lebih selesa dengan panggilan Min-hye",kataku.

Aku memandang mereka satu per satu."Kenapa Min-hye?Muka kami teruk ke?",tanya Chen."Tak ada apa-apa.Bila Min-hye tengok dalam TV,nampak lain.Bila tengok depan-depan,Min-hye tak tahu la perkataan 'handsome' tu cukup tak menggambarkan abang semua",aku memuji.Mereka sudah mula tersengih-sengih seperti kerang busuk(tapi EXO tetap comel)."Abang memang handsome pun.Tapi antara kami,Min-hye minat siapa?",tanya Kai.

"Min-hye tak tahu minat siapa sebab EXO comel sangat.So,Min-hye pilih abang semua yang handsome ni",kataku.Aku lihat makin lebar senyuman mereka.Aku lihat kemesraan mereka sangat ketara seperti adik-beradik kandung.Aku harapkan hubungan seperti ini ada dalam keluarga aku."Kalau abang aku diorang kan best",fikirku.

1 juam berlalu,akhirnya kami tiba juga di KLIA .Aku seperti tak percaya yang aku pergi ke sini dengan beg baju aku sendiri."Min-hye,kita patut tunggu di dalam.Jom",kata Sehun."Tak ada apa-apa kan?",tanyaku."Tak ada apa-apa,semuanya dah terkawal.Jangan takut,abang kan ada",Sehun yakinkan aku.Dalam hati aku cair mendengar dia kata begitu.

Selepas Encik Kim beri kami pasport,Baekhyun bersuara,"MIN-hye dah sarapan?",."Dah tapi sikit je sebab tak ada selera nak makan",kataku."Kita pergi sarapan dulu boleh tak,Encik Kim? Kami lapar lagi lah.Boleh ya?",tanya Baekhyun.Mereka sudah mula buat muka kelaparan(mesti comel kan).Encik Kim memandang jam tangannya.

"Memandangkan penerbangan ada dalam 2 jam,rasanya kita sempat pergi sarapan.Jom",katanya."Min-hye!! Jom kita sarapan!!",EXO menolak badan aku ke depan.Aku terasa seperti aku adik mereka yang mereka sayangi.Aku juga gembira kerana aku dan mereka mulai rapat seperti sebuah keluarga.Selesai makan,kami pergi ke balai berlepas dan naik ke dalam pesawat.

Hati aku rasa berdebar-debar kerana inilah kali pertama aku naik kapal terbang...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!