Chapter 19

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Setelah semuanya sudah berkumpul,mereka lakukan apa yang termampu.Tiba-tiba Xiumin mendapat 1 akal,"Awak ada buat pernafasan dada tak?",tanya Xiumin."Saya dah buat tapi tak berjayalah",jelas Baekhyun."Boleh saya tolong kalian?",seorang gadis muncul untuk menawarkan bantuan(sebenarnya nak ambil perhatian EXO lah tu)."Oh ya,boleh tolong buat pernafasan di dada Min-hye? Terima kasih",kata Suho.Gadis itu buat seperti disuruh.

Sudah beberapa kali mencuba tapi tiada juga tindak balas yang diberikan."Saya rasa itu sahajalah caranya",kata Baekhyun perlahan tapi didengari oleh semua."Apa cara tu?",soal Tao.Tanpa membuang masa,Baekhyun segera menunjukkan cara itu di hadapan mereka."Ni Baekhyun ke?",soalan ini datang di fikiran mereka.Cara yang Baekhyun tunjukkan ialah pernafasan mulut ke mulut !!! Setelah beberapa kali mencuba,akhirnya Min-hye sedar sambil terbatuk-batuk.

Min-hye,Min-hye ok tak?",kata Baekhyun."Min-hye...Min-hye oook..',kataku sambil tercungap-cungap.Aku bersyukur kerana mereka selamat menemui aku."Sekarang ni kita kena balik dulu.Min-hye dah banyak tertelan air ni.Jom",kata Suho.Aku berusaha untuk bangun sendiri tapi tidak berjaya.Akhirnya Baekhyun dan Kyungsoo menolongku untuk berdiri menemani ku ke bilik persalinan.Yang lain hanya menunggu aku di luar bilik persalinan.

Setelah semuanya selesai,aku dan yang lain masuk ke dalam van XOXO.Kali ini aku duduk di sebelah Baekhyun dan Kai.Dalam perjalanan,mereka hanya berbual kecil sementara aku pula hanya mendiamkan diri."Min-hye ada rasa sakit kat mana-mana tak?",tanya Kai.Aku hanya menggeleng."Baguslah kalau begitu",kata Kai ringkas."Min-hye lapar tak? Min-hye nak mak..",pertanyaan Kris terhenti apabila melihat aku yang perlahan-lahan memejamkan mata.

"Kesian saya tengok Min-hye.Agaknya siapalah yang tak puas hati dengan Min-hye? Kalau saya dapat dia,dah lama saya ajar dia cukup-cukup.Siapa suruh dia sakitkan Min-hye kita?",kata Chen dan Lay."Mungkin yang buat ialah fans kita.Tahu-tahu je lah saesang fans macam mana.Dia sanggup buat apa sahaja untuk puaskan hati diorang tu",kata Xiumin."Min-hye tak ada buat salah apa pun kat diorang.apa masalah diorang tu?Diorang jealous ke yang Min-hye rapat dengan kita?",tanya Sehun pula.

Mereka masih tidak puas hati dengan orang yangs sanggup menolak Min-hye."Tapi yang penting Min-hye dah selamat sekarang.Tak perlulah kita fikirkan pasal orang tu.Buat sakit hati je",kata Baekhyun yang sedari tadi hanya diam membisu."Baekhyun,kali ini saya yakin yang awak tak main-main dengan apa yang awak cakapkan itu",kata Lay dalam hati.Setelah sampai di rumah,mereka mengejutkan Min-hye.Aku mula tersedar setelah beberapa kali aku dikejutkan.

"Min-hye,kita dah sampai rumah.Jom masuk",kata Suho.Rumah? Rumah siapa? Oh ya,rumah XOXO.Aku segera turun dari van dan masuk ke dalam."Min-hye nak makan apa-apa tak? Abang boleh buatkan",Kyungsoo menawarkan bantuan."Min-hye nak ramen",jawabku ringkas."Ramen? Ramen tak baguslah untuk Min-hye",kata Kris pula."Yang kita makan hari tu bukan ramen ke?",tanya Luhan selamba.Aku tergelak kecil.

"Min-hye gurau je lah.Min-hye nak tidur sekejap.Min-hye nak apa-apa nanti Min-hye beritahua abang ya",kataku.Aku segera naik ke atas kerana aku tak puas tidur di dalam kereta."Saya rasa kita kena buat sesuatulah untuk Min-hye.Saya tengok muka Min-hye pucat semacam je",kata Kris tiba-tiba."Apa kita kena buat?Jaga dia? Rawat dia? Bagi makan minum dia?",tanya Kai bertalu-talu."Bingo.Awak memang pandai Kai.Tak sia-sia saya jadi fans awak",kata Chanyeol.

"Apa rancangan awak?",tanya Xiumin."Apa kata kita buat jadual tugas untuk kita semua menjaga Min-hye selama dia tak sihat ni?",Chanyeol mengemukakan pendapatnya."Menarik juga.Baiklah,saya setuju.Yang lain macam mana?",kata Suho."Oklah,saya setuju",kata Baekhyun dan diikuti yang lain."Kalau macam tu..",kata-kata Kris dipotong oleh Chanyeol,"Kalau macam tu,saya akan buat jadual tu dan saya perlukan bantuan Kai",kata Chanyeol sambil tersenyum..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!