Chapter 17

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Keesokan harinya,aku bangun dengan muka yang ceria.Aku tidak sabar untuk pergi ke sana."Abang,abang,bila kita nak bertolak pergi sana?",aku terus menyergah tanpa mengucapkan selamat pagi pada mereka."Abang rasa Min-hye dah terlebih excited ni",kata Kris."Mungkin tengahari ini sebab Encik Kim dalam perjalanan ke sini",jelas Suho."Tak boleh ke suruh Encik Kim cepat sikit?Atau kita pergi sendiri?",tanyaku lagi.

"Min-hye nak kena serang dengan saesang fans ke?",tanya Chen."Taknak tapi Min-hye tak sabarlah",kataku sambil memandang mereka semua."Abang pun tak sabar juga tapi kenalah tunggu Encik Kim balik sini dulu dan uruskan kita semua.Min-hye sabarlah dulu ya",Lay menenangkan aku yang sedang dilanda happy virus."Min-hye tak sarapan lagi kan?Jomlah sarapan dengan abang",ajak Luhan pula.

Aku makan bersama mereka sambil berbual.Aku rasakan yang masa lambat berlalu.Setelah itu,aku pergi ke dapur unuk membasuh pinggan yang tinggi menggunung di dalam sink itu.Setelah habis mencuci kesemua pinggan,aku naik ke atas sementara yang lain sedang berborak di ruang tamu.Baru beberapa minit aku merebahkan diri di katil,telefonku berdering.Sangkaanku bahawa ibu yang menelefon tetapi yang telefon ialah IKA!!

Macam mana aku nak cakap yang aku ada kat Korea? Dengan EXO pulak tu.Tanpa fikir panjang,aku terus menjawab,"Hello Ika.Kau sihat?",aku bersuara."Aku ok je.Kau kat mana? Aku nak bagi kau lirik lagu EXO yang kau nak hari itu.Kau datanglah sini",katanya panjang lebar."Oh ok,tengok dulu lah,aku tengah si...",tiba-tiba Chen dan Lay datang ke bilik aku.

"Min-hye,Encik Kim dah sampai,siaplah cepat.Abang tunggu tau",kata mereka.Aku terkejut dengan kehadiran mereka."Ok,nanti Min-hye siap",kataku."We,suara tu macam aku pernah dengar lah.Tapi kat mana ya?",kata Ika."Kau kenallah diorang tu.oklah we,aku nak keluar kejap.Ada hal sikit.Aku tutup dulu ya.Bye",kataku lalu menutup telefon.Aku segera siap seperti yang di arahkan.

Setelah semuanya sudah ada,barulah kami bertolak ke sana.Aku duduk sebelah Kyungsoo.Yang lain sedang berbual sesama sendiri sementara aku pula sedang mendengar lagu."We,suara tu macam aku pernah dengarlah,tapi kat mana ya?",kata-kata itu datang di fikiranku.

"Hish,jangan fikir pasal tu lagi.kat aku nak berseronok hari ini",kataku pada diri sendiri.Akhirnya kami sampai di destinasi.Aku teruja kerana tempat yang aku ingin pergi selama ini dapat juga pergi.Ketika itu,pengunjung yang ada tidaklah begitu ramai kerana waktu itu waktu bekerja.

Kami masuk ke dalam dan berseronok selagi ada mood seronok.Pengunjung yang memandang kami,kami hiraukan.Ketika itu,aku ternampak 3 orang gadis sedang memandang ke arah ku dengan muka yang masam.Aku tahu bahawa mereka sedang bercakap tentang aku dari cara mereka memandang.

Tapi aku hanya buat tak tahu sahaja."Min-hye abang nak pergi ke gelongsor tu,Min-hye nak ikut tak",yanya Tao."Takpelah,abang pergilah dulu,nanti Min-hye pergi",kataku padanya."Ok,kalau macam tu Min-hye duduk sini je tau.Jangan pergi mana-mana",kata Kyungsoo pula."Habis,kalau Min-hye nak buang air,takkan nak tahan je",gurauku.

"Abang tak kejam macam tu ok.Kalu tak tahan tu pergi jelah.Tapi kalau ada lelaki tegur,buat tak tahu je tau",kata Sehun pula.Aku hanya mengangguk.Mereka pergi pada gelongsor itu manakala aku pula hanya memandang dari jauh.Aku dapat lihat bahawa Baekhyun berasa gembira kerana dapat berseronok bersama member yang lain.

"Kan bagus kalau dapat macam ni selalu",kataku."We,macam aku pernah dengarlah suara tu tapi  kat mana ya?",sekali lagi aku terfikirkan tentang Ika.Perlu ke aku bagitahu dia sekarang? Adakah ini masanya yang sesuai?.Aku cuba berfikiran positif dan akhirnya aku menelefon Ika.Sebaik sahaja aku ingin menekan punat hijau,tiba-tiba.....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!