Chapter 11

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Apabila aku selesai mandi,aku masuk ke bilik mereka dan aku dapati mereka sedang tidur."Mungkin penat kemas bilik tadi",fikirku.Aku melihat mereka satu per satu."Pandai pun kemas bilik sendiri",fikir ku lagi.Setelah itu aku turun ke bawah."Boringnya,nak buat apa ya? Kemas bilik dah,kemas dapur pun dah.Tengok TV je lah",kataku.

Aku tak tahu apa yang aku tontonkan.Aku lihat watak ibu yang sedang menyelamatkan anaknya dari dilanggar kereta."Berani orang tu.Macam ibu aku",bisikku.Ibu? Ya,ibu!! Aku lupa nak beritahu ibu yang aku dah sampai sini.Macam mana aku boleh lupa?.Aku segera menelefonnya."Hello ibu,ni adik.Ibu sihat tak?",aku bersuara."Ya,ibu sihat.Baru sampai sana ke?Ibu rindulah kat adik",katanya.

"Adik pun rindu kat ibu.Ayah sihat?",tanyaku."Ya,ayah sihat",kata ibu.Kami berbual agak lama sehingga Baekhyun terjaga dari tidur."Min-hye rupanya",fikirnya.Dia duduk di hadapanku.Aku tersenyum melihatnya."Ibu tahu tak orang yang adik minat tu ada kat depan adik",kataku."Siapa?",tanya ibu."Baekhyun yang handsome tu lah.Best dapat tengok dekat.Adik tak tahu pula yang dia ni handsome",kataku sambil tersenyum padanya.

Aku tahu Baekhyun tak tahu apa yang aku cakapkan tapi dia hanya tersenyum.Aku membalas senyumannya."Kenapa hati aku berdebar ni?",fikir Baekhyun."Kenapapula hati aku rasa lain macam ni?",fikirku."Adik,ibu kena pergi dulu.Nanti kita sembang lagi ya",kata ibu lalu mematikan telefonnya."Siapa yang telefon?",tanya Baekhyun.

"Ibu Min-hye.Min-hye lupa nak cakap yang Min-hye dah sampai sini.Yang lain tidur lagi ke?",tanyaku.Baekhyun mengangguk."Abang nak apa-apa tak? Min-hye boleh buatkan untuk abang",aku menawarkan diri."Tak apalah.Abang tak nak menyusahkan Min-hye.Kita jalan-jalan kat luar nak",Baekhyun mengajakku."Jom",aku menerimanya.

Kami berjalan-jalan di sekitar taman sambil menikmati udara segar."Min-hye,kita duduk kat situ dulu",Baekhyun menunjuk pada kerusi yang berhampiran dengan kolam renang."Abang nak tanya sikit boleh?",dia memulakan bicara."Boleh.Apa dia?",aku berkata.Apa yang Min-hye bualkan dengan ibu Min-hye tadi?",katanya.

"Min-hye cakap yang orang yang Min-hye minat ada depan mata",kataku."Orang tu abang ke?",tanyanya gembira."Kalau abang fikir macam tu".kataku."Tak sangka pula ada orang yang minat abang",katanya sambil tersenyum.Dub..Dab..Dub..Dab..Kenapa hati aku rasa lain macam ya? Selalunya tak macam ni.Takkan tengok dia senyum sampai macam ni sekali?.

Dan serta merta mata Baekhyun tertumpu pada bibir Mn-hye.Dia segera menelan airliurnya."Baekhyun,apa yang awak fikirkan ni? Jangan fikir yang bukan-bukan boleh tak?",fikirnya."Abang yang pasal tadi jangan beritahu siapa-siapa ya.Min-hye tak nak abang yang lain tahu pasal ni.Janji?",kataku.

"Ya,abang yang handsome ni janji",katanya."Perasannya.Abang bukan handsome sangat pun",gurauku."Apa?! Min-hye cakap apa?",Baekhyun mengejar aku di sekeliling taman itu.Kami terhenti apabila yang lain berdiri di hadapan kami."Apa yang korang kejarkan?",tanya Kris."Min-hye cakap yang Abang Baekhyun tak adalah handsome sangat pun",jelasku.

"Saya handsome apa?",Baekhyun bertanya."Betul cakap Min-hye tu.Awak bukan handsome sangat pun !!",kata mereka."Yah!! Awak cakap apa?",kali ini mereka pula yang dikerjakan oleh Baekhyun.Tergelak aku dibuatnya."Macam-macam perangai diorang ni",kataku...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!