Chapter 3

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Selesai majlis,aku minta Ika untuk tunggu di pintu masuk dengan alasan aku mahu ke tandas.Aku pergi ke belakang pentas dan aku lihat EXO sedang menunggu keputusan aku.

"Saya dah buat keputusan dan saya rasa saya akan ikut EXO ke Korea.Terima kasih sebab sudi mengundang saya ke sana.Terima kasih banyak-banyak",kataku

."Sebab tu kami suruh adik buat pilihan.Dan terima kasih juga sebab buat keputusan yang betul",kata Suho.

"Adik perlu tandatangan di kontrak ini untuk pengurusan dan penjagaan adik di sana",arah Encik Kim."Ada apa-apa lagi yang saya perlu buat?",tanyaku."Adik cuma siapkan barang-barang adik dan pasport adik perlu serahkan kepada Encik Kim untuk urusan penerbangan",kata Suho lagi.

"Oh ya,saya hampir terlupa,bila kita akan berlepas?",tanyaku lagi."Macam x sabar-sabar lagi nampaknya",kata Luhan pula.Aku tersenyum."Kita akan berlepas lusa sebab esok kami masih di sini sebab kami belum dapat jalan-jalan di sekitar sini lagi",kata Baekhyun.

Lusa?! Biar betul?! Macam mana aku nak cakap kat keluarga aku dan Ika?Nanti la aku fikirkan.

Selepas meminta diri,aku berlari ke arah Ika."Kenapa lambat sangat? Penat tau aku tunggu",kata Ika."Tadi aku buang air besar,tu yang lambat sikit tu",aku berbohong.Di rumah,aku masih lagi berfikir.Aku yakin aku dah buat keputusan yang tepat.Aku tertidur kerana memikirkan tentang perkara itu.

Di hotel,masing-masing tukar baju kepada baju pyjama(mesti comel kan)."Ah,penatnya!!",keluh Tao.Yang lain juga turut rasa perkara yang sama.Tiba-tiba Kyungsoo bersuara,"Oh ya,nama gadis tadi apa?",.."Yalah.saya lupa nak tanya.Macam mana boleh lupa?",kata Suho."Kenapa awak tanya?",tanya Lay."Saya tanya je.Tak boleh ke?",kata Kyungsoo..

"Eh,dah pukul 2 pagi la.Esok kita kena bangun awal.Cepat tidur..",arah Suho."Selamat malam semua",ucap Chanyeol..Seketika kemudian,bunyi dengkuran kecil sudah mula kedengaran(EXO berdengkur ke??).Esok bermulalah hari yang indah untuk EXO dan gadis itu...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!