Chapter 29

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Malam itu,kami menonton TV selepas makan malam.Kami hanya menekan remote TV kerana rancangan yang disiarkan tidak begitu menarik perhatian."Abang,nak buat apa ni? Min-hye dah boringlah",kataku sambil memandang TV dengan pandangan yang membosankan."Korang,kita main Ssireum nak? Saya nak main lah",kata Tao."Boleh juga.Jom main",kata Kyungsoo."Min-hye nak main tak?",tanya Kyungsoo."Tak apalah,lagipun Min-hye tak kuat pun main ssireum ",kataku.Tiba-tiba aku teringatkan sesuatu."Oh ya Min-hye nak call ibu kejap",kataku lalu naik ke atas.

"Macam mana aku nak bagitahu abang Baekhyun? Kalau aku nak panggil dia,aku takut yang lain fikir yang bukan-bukan pula",kataku perlahan.Ketika itu juga Baekhyun fikirkan tentang itu,"Patut ke aku bagitahu dia kat atas?Tapi aku takut aku mengganggu dia berbual dengan ibu dia.Baik aku pergi sekarang.Harap dia tak telefon ibu dia lagi",fikir Baekhyun."Korang,saya nak ambilkan phone saya kat atas",kata Baekhyun.Dia memandang sekilas pada Lay dan Lay faham isyarat itu.

Dia segera naik ke atas dan mencari di koridor dan dia ternampak Min-hye baru sahaja masuk ke dalam biliknya.Tanpa berlengah lagi dia pergi ke bilik Min-hye dan perlahan-lahan mengetuk pintu biliknya.Aku menjengukkan sedikit muka di pintu dan aku lihat orang yang mengetuk pintu ialah Baekhyun."Oh abang.Ada apa?",tanyaku.Aku cuba menenangkan diri apabila bercakap dengannya."Abang nak masuk boleh?",tanya Baekhyun.

"Bilik Min-hye bersepah,kita cakap kat luar je lah",kataku lagi.Aku tak tahu apa yang dia mahu cakapkan tapi dari muka nampak macam serius."Apa yang abang nak cakap kat Min-hye?",tanyaku."Abang nak cakap yang..yang..yang abang suka Min-hye.Sejak kita bertemu lagi.Abang tak boleh nak pendam perasaan ni lama-lama.Boleh jadi gila rasanya",Baekhyun meluahkan isi hatinya.Aku terkejut dengan penjelasan yang diberikan.Aku tak menyangka bahawa dia ada perasaan yang sama denganku dan aku juga tak sangka bahawa selama ini aku tidak bertepuk sebelah tangan.

Tiba-tiba telefonku berdering."Min-hye nak angkat kejap",sebaik sahaja aku menekan punat hijau,Baekhyun merampas telefon itu,menekan punat merah dan letak di dalam poket seluarnya."Pulangkan phone Min-hye,Min-hye nak jawab panggilan itu",kataku lalu aku memberanikan diri memandang dia lama.Aku cuba mengambil lantas Baekhyun menolak aku di dinding.Dia mendekatkan mukanya ke mukaku."Abang tak main-main tau.Abang betul-betul..",dia terus mencium aku tanpa melihat sekeliling.

Aku terkejut dengan tindakannya.Apabila aku lihat dia menutup matanya,dia bermain dengan bibirku,aku dapat rasakan yang dia ikhlas mencintai aku.Setelah itu,dia berhenti dan memandang aku.Aku hanya menunduk."Bolehkah Min-hye terima abang seadanya?",tanya Baekhyun."Rasanya dah tiba masanya untuk Min-hye bagitahu sesuatu kat abang",kataku.Aku hanya mengangkat muka tapi aku tak sanggup bertentang mata dengannya.

"Apa dia?Min-hye dah ada yang punya ke?",tanya Baekhyun bertalu-talu."Sebenarnya Min-hye dah dimiliki oleh seseorang.Dia sangat sayangkan Min-hye dan begitu juga Min-hye",kataku jujur.Sebenarnya ayat itu aku tujukan pada Baekhyun sendiri tapi aku sengaja aku buat begitu untuk lihat reaksinya sendiri.Jelas terpancar di mukanya kecewa ditambah sedih."Tapi orang yang Min-hye sayang,Min-hye suka,Min-hye cinta itu ada di depan Min-hye sekarang",kataku lagi sambil tersenyum.

Baekhyun memandangku.Senyuman memancar di wajahnya.Tanpa menghiraukan keadaan sekeliling,Baekhyun terus memeluk aku.Aku tersenyum apabila memikirkannya."Terima kasih Min-hye,sebab terima abang,suka abang,cintakan abang.Terima kasih sangat",kata Baekhyun dalam pelukan."Min-hye nak cakap yang terima kasih sebab terima Min-hye seadanya.Saranghae",aku membalas."Abang juga",kata Baekhyun ringkas.Setelah itu,kami meleraikan pelukan.Perlahan-lahan Baekhyun menunduk dan mendekatkan mukanya,aku juga perlahan-lahan menutup mata.Aku menantikan saat itu dengan sabar dan saat itu sudah sampai di bibirku.Aku mula membalas dengan memeluk lehernya serat-eratnya.

Kami berhenti seketika untuk menarik nafas sedalam-dalamnya.Baekhyun menyambung semula selepas memberi senyuman pada aku.Dia bermain dengan lidah dan aku turut menyertainya.Tangannya tak lepas dari pinggangku malah lebih erat dari sebelumnya.Setelah berakhir,kami berpelukan.Lama.Erat."Saranghae Min-hye",kata Baekhyun."Min-hye juga.Saranghae",aku membalas."Mulai saat ini,Min-hye milik abang seorang.Selama-lamanya milik abang.Ingat tu",kata Baekhyun lagi.Aku mengangguk lalu tersenyum padanya.Dahiku dicium lembut.Aku rasa teramat disayangi.Tiba-tiba kami terdengar bunyi tangan ditepuk.

Apabila kami pandang ke kanan,kami lihat yang lain ada di koridor sambil memandang kami."Bila abang ada kat situ?",tanyaku."Dari tadi",kata mereka ringkas."Maknanya...abang",aku mula gagap.Mesti mereka perasaan ketika kami sedang berciuman dan berpelukan."Tak payahlah macam tu sangat.Lagipun abang dah tau dah pasal cinta dramatik korang ni",kata Kris tenang."Min-hye..Baekhyun...Sorry",kata Kyungsoo dan Lay tiba-tiba...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!