Chapter 2

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Seperti yang dijanjikan,aku dan Ika tiba di sana ketika tidak begitu ramai orang yang datang lagi.Kami tidak membuang masa dan terus masuk ke dalam.Aku berasa tidak sabar untuk melihat persembahan mereka.

Selepas tempat dipenuhi penonton,majlis dimulakan.Ianya dimulakan dengan pengenalan mereka dan seterusnya.Penonton mula bersorak menjerit nama EXO(natural kalau peminat jerit-jerit macam kena histeria kat idol).Aku rasa macam menyampah pun ada bila mereka buat macam tu.

Setelah itu,aktiviti cabutan bertuah diadakan.Aku lihat penonoton mula berdebar-debar menunggu nombor mereka dipanggil(jangan perasan sangat).Aku takkan fokus pada cabutan bertuah sebab aku rasa cabutan itu tak bertuah pun bagi aku.

"Sekarang kita akan cabut nombor yang bertuah yang akan memenangi tempat pertama ini.Silakan cabut Baekhyun",kata MC yang bertugas.Baekhyun mencabut nombor itu dan berikannya pada MC itu.

"Orang yang bertuah itu ialah yang bernombor 22!!",kata MC itu.Aku lihat nombor aku dan MC panggil nombor aku!!.. Betul ke aku yang menang ni? Aku masih tak percaya tapi aku naik juga ke atas pentas untuk ambil hadiah itu.

"Nanti saya akan panggil cik untuk pergi ke belakang pentas",bisik MC itu."Untuk apa?",aku bertanya."Cik dapat berjumpa dengan EXO untuk perjumpaan secara personal",katanya lagi.Aku faham apa yang dimaksudkan.Aku fikir lagi.Betul ke aku yang menang ni?Aku masih lagi percaya tapi aku ketepikan soalan itu dulu.

"Untung la kau dapat hadiah tempat pertama.Apa yang MC tu bisik kat kau?",tanya Ika."MC tu cakap aku kena pergi ke belakang pentas",aku menjawab."Untuk apa?",tanya Ika.Aku diam sebentar.Tiba-tiba Ika bersuara,"Kau jangan cakap yang kau dapat jumpa EXO secara personal?",Ika menduga.Aku tersenyum,"Sorry Ika.Memang betul pun.nanti MC tu panggil aku nanti.Sorry..",kataku."

"It's ok.Tapi nanti kau ambil gambar diorang dan bagi kat aku.mesti amik tau..",kata Ika.Aku mengangguk.Kemudian,MC itu datang pada aku.Aku mengikutnya.Di belakang pentas,Chen,Luhan,Baekhyun dan Suho sedang menunggu.Aku sangat teruja dan berjabat tangan dengan mereka.

"Sebenarnya kami ingin memberi adik pilihan",kata Suho dengan menggunakan bahasa Inggeris."Apa tu?",tanyaku."Kami ingin adik membuat pilihan sama ada ingin berpeluang mendapat hadiah atau percutian ke Korea bersama EXO?",kata Luhan pula.Aku terasa seperti mendapat cincin permata dari putera raja.Ini realiti atau fantasi?Aku tampar pipi terasa sakit.Maknanya ini realiti.Aku pandang mereka.

"Betul ke ni?",tanyaku."Betul adik.Takkan abang yang handsome ni nak tipu adik pulak",kata Baekhyun.Aku tergelak.Aku tak sangka EXO ni peramah orangnya."Abang tahu adik susuh nak buat keputusan.kami akan beri adik masa sampai habis majlis.Cukup?",kata Chen.Aku hanya mengangguk.Setelah itu,aku berkesempatan mengambil gambar bersama mereka.Aku kembali ke tempat duduk..

"Dapat tak?",tanya Ika."Dapat.Ambil la.Banyak aku ambil tu",kataku."Thanks,nanti aku belanja kau makan.Aku tidak beritahu pada Ika tentang tawaran itu kerana aku sudah janji pada mereka untuk tidak memberitahu pada sesiapapun.

Aku mula fikir tentang tawaran tersebut.Perlu ke aku terima?Tapi dari dulu aku memang nak sangat pergi ke sana.Aku rasa inilah masanya untuk aku pergi ke sana.Dan keputusan aku ialah YA.Aku yakin dan aku berharap aku buat keputusan yang betul...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!