Chapter 6

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Di dalam pesawat,aku duduk sendirian sambil mendengar lagu untuk hilangkan kebosanan.Aku leka membelek telefon sehingga aku tidak perasan seseorang berada di sebelah aku.Rupa-rupanya itu ialah Kyungsoo."Min-hye buat apa tu?",tanya Kyungsoo.Aku menunjukkan telefon aku yang tertulis 'Open Arms' yang dinyanyikan oleh EXO-K.Kyungsoo hanya tersenyum melihat aku."Abang nak dengar sekali boleh tak?",tanya Kyungsoo.

Aku mengangguk lalu memberinya lagi sebelah dan membuatkan kepala kami bersentuhan.Kami seperti tidak kisah kepala kami bersentuhan(berlapik,takpe)."Living without you,living alone.This empty house seem so cold...",Kyungsoo mengikut lagu tersebut lalu merapatkan mulutnya pada telinga aku.Aku rasa seperti mata aku tertutup dengan rapat akibat terdengar suaranya yang merdu itu dan hakikatnya,aku dah pun tertidur di atas bahunya.

"Awak buat apa kat dia?",tanya Baekhyun."Mana ada apa-apa.Saya cuma menyanyi dengan dia,lepas tu,dia terus tertidur.Mungkin sebab dia dengar suara saya yang merdu ni",katanya."Awak jangan nak perasan sangat.dan awak jangan nak buat apa-apa kat dia",arah Sehun."Kenapa?",tanya Kyungsoo."Awak saya punya..!!",kata Sehun..

"Saya tak tahu pula pasal tu.Baru saya ingat nak kiss dia",gurau Kyungsoo."Hei!! Apa yang awak merepek ni!!",katanya dalam nada terkejut."Saya gurau je la.Jangan la marah.Nanti Min-hye terjaga nanti dengar suara awak yang garau tu.Jangan kacau dia tahu?",katanya."Baiklah My Baby-soo",gurau Sehun.Kyungsoo memandangnya seketika.

"Tapi Sehun,dia memang comel kan bila dia tidur?",kata Kyungsoo.Sehun mengangguk."Saya suka tengok muka dia bila dia senyum.Comel sangat.Nak je saya cubit pipi dia.",katanya."Tapi kenapa awak tanya?",katanya lagi."Tak ada apa-apa.Saja nak tahu pendapat awak tentang Min-hye",katanya.Sehun kembali ke tempat duduknya dan Kyungsoo membelek telefon Min-hye.

Tiba-tiba Kyungsoo ternampak sesuatu di dalam draf telefonnya.Dia membaca draf tersebut :

"First time aku tengok EXO,memang terpukau aku dibuatnya.Sekali aku tengok,selama-lamnya aku minat EXO.Kalau aku banyak duit,dah lama aku melancong ke sana dan jumpa dengan dioarang.Tapi aku tahu,itu takkan terjadi sama sekali.Impian itu cuma angan-angan.Kini aku hanya mampu lihat EXO di dalam TV sahaja..."

Kyungsoo memandangnya."Sekarang ni impian Min-hye dah pun tercapai.Terima kasih sebab minat dan sokong EXO selama ini",bisik Kyungsoo.Perlahan-lahan matanya tertutup akibat kepenatan merempuh peminat mereka di balai tadi.Yang lain ada yang membelek telefon dan berbual sesama sendiri dan ada juga yang sedang tidur lena.Masing-masing sudah kepenatan selepas beberapa jam duduk di dalam pesawat.

"Min-hye..Min-hye..",,Aku cuba untuk membuka mata dan akhirnya berjaya.ternyata Kyungsoo mengejutkan aku dari tidur."Sekarang dah pukul berapa?",tanyaku."Dah nak waktu makan malam.Min-hye nak makan apa?",tanya Kyungsoo."Apa-apa pun boleh.Min-hye tak kisah pun.",kataku.Kyungsoo tersenyum."Min-hye nak ke tandas sekejap",aku meminta diri.

Di dalam bilik air,aku termenung jauh.Kenapa pesawat ni terbang sahaja seperti tiada penghujungnya?Kenapa pesawat ni berbunyi? Macam-macam soalan bermain di fikiran aku.."Min-hye,apa yang kau fikirkan ni?Kau tahu tak sekarang ni kau bercuti ke Korea dengan EXO.Walaupun kau penat,tapi cerialah sikit",aku nasihatkan diri.

Setelah aku kembali ke tempat dudk,aku lihat mereka tidak makan sedikit pun makanan yang terhidang di depan mereka."Kenapa tak makan lagi?",tanyaku."Orang tak cukup lagi,macam mana nak makan?",kata Xiumin."Siapa yang tak ada? semua ada ni..",kataku."Min-hye la !!",kata mereka sambil menuding jari kearah aku.

"Lupa pulak.Maaf abang semua..",kataku sambil menggaru kepala."Jemput makan semua",kata Suho.Mereka makan dengan berselera sekali dan akhirnya mereka tersandar kekenyangan."Ahh,kenyangnya.Min-hye kenyang x?",tanya baekhyun."Terlalu kenyang.Min-hye nak tidur ni.Abang patut tidur sekali.Selamat malam..",kata ku lalu tertidur..

EXO hana tersenyum."Min-hye..Min-hye..",keluh Tao sambil tersenyum....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!