Chapter 47

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Boleh abang masuk?",tanya Kyungsoo dari luar."Masuklah,pintu tak berkunci pun",balasku.Kyungsoo terus masuk ke dalam."Abang nak cakap apa-apa ke kat Min-hye?",tanyaku."Min-hye jangan tinggalkan abang",kata Kyungsoo ringkas.Jangan tinggalkan dia? Apa yang dia cakapkan ni?Takkanlah dia dah tahu pasal tu?"Apa yang abang cakapkan ni?",tanyaku."Abang minta maaf sangat.Tadi abang tak sengaja terdengar perbualan Min-hye dengan Encik Kim pasal tiket penerbangan tu.Please Min-hye,jangan pergi",rayu Kyungsoo.

Kenapa dia pula yang kata begitu?Orang yang patut cakap macam tu ialah Baekhyun.Sebab dia dah buat aku macam ni.Kyungsoo tak bersalah dalam hal ni,tapi yang bersalah Baekhyun sebenarnya.Aku memandang Kyungsoo."Sorry abang.Min-hye kena balik.Min-hye terlalu lama di sini.Nanti apa kata orang tua Min-hye kalau Min-hye berterusan duduk sini",terangku."Min-hye,abang tahu yang Min-hye balik sebab abang Baekhyun,tapi boleh tak Min-hye lupakan pasal tu dan duduk sini denagn abang?",tanya Kyungsoo lagi.Kali dia beranikan dirinya untuk memegang tanganku.

"Baiklah Min-hye akan cuba.Tapi Min-hye tak janji dulu ya",kataku.Kata-kata itu buatkan Kyungsoo gembira tak terkata hingga terus memelukku."Terima kasih Min-hye.Sayang Min-hye",katanya sambil memeluk erat."Sayang abang juga",balasku dalam pelukan."Kalau macam tu,Min-hye nak ikut tak? Kalau nak siap cepat",ujar Kyungsoo."Tak apalah.Min-hye nak duduk kat rumah je",balasku."Oklah kalau macam tu.Abang pergi dulu ya",jawab Kyungsoo lalu terus keluar dari bilikku.Beberapa minit selepas Kyungsoo keluar,telefon ku berbunyi.Aku segera melihat mesej itu,

Encik Kim:"Min-hye,saya dah dapatkan tiket penerbangan malam pukul 7.30.Boleh ke?".

Aku segera membalas.Tanganku ligat menaip.

Min-hye:"Bolehlah tu.Terima kasih.Tapi boleh tak lepas Encik Kim hantar diorang pergi studio,Encik Kim ambil saya pula? Saya nak ke suatu tempat dulu".

Encik Kim:"Boleh,Min-hye siaplah dulu.Lagipun saya dalam perjalanan nak jemput diorang ni".

Min-hye:"Baiklah terima kasih".

Encik Kim:"Sama-sama".

Kemudia aku terdengar suara di luar yang riuh rendah seperti pasar.Aku keluar dan menyertai mereka."Abang dah siap ke?",tanyaku.Mereka hanya mengangguk sambil memberikan senyuman padaku.Melihat mereka tersenyum buatkan aku susah untuk tinggalkan.Nak buat macam mana,aku kena juga balik sebab aku aku rindu dengan keluarga aku kawanku.Aku juga ingin lari dari dia."Min-hye,abang nak pergi dah.Min-hye jaga diri baik-baik tau kat rumah ni",kata Suho.Yang lain sedang memerhatiku.

"Abang kalau Min-hye nak peluk abang boleh tak?",tanyaku malu-malu."Apa salahnya.Mari sini abang peluk adik abang ni",kata Suho.Aku pergi padanya dan memeluknya erat-erat.Bau badannya yang wangi menusuk ke hidungku apabila aku mula memeluknya.Aku memeluk mereka semua.Apabila sampai di Baekhyun,aku hanya memeluknya sekejap sahaja.Faham-faham jelah apa maknanya."Dahlah,abang pergi cepat.Nanti tertunggu pula Encik Kim tu",kataku sambil memandang Encik Kim di luar."Abang pergi dulu ya",kata mereka."Hati-hati",balasku.

Apabila Baekhyun di hadapanku,aku hanya buat tak tahu pula."Abang pergi dulu ya.Min-hye hati-hati di rumah",katanya.Dia cuba mencium dahiku tapi aku sempat mengelak darinya."Abang pergilah cepat.Nanti yang lain tertunggu pula",kataku.Baekhyun terus pergi pada yang lain.Mereka buka tingkap dan melambaikan tangan mereka padaku.Aku membalas lambaian itu dan sehingga mereka hilang dari pandanganku,aku masih lagi melambaikan tanganku dengan airmataku yang menitis.Aku perlu pergi dari kehidupan mereka tanpa mengucapkan selamat tinggal.

Setelah itu,aku masuk ke dalam dan mengemaskan tempat tidurku dan yang lain.Selesai semuanya,aku lihat bilik mereka satu per satu.Aku pandang baju mereka,topi mereka,gambar mereka yang sedang ketawa bersama.Sekali-sekala aku memeluk barang mereka.Perasaan ini buatkan aku tak mahu tinggalkan mereka dengan cara macam ni.Aku nak tinggalkan mereka dengan senyuman,bukan tangisan.Seketika kemudian,telefonku berbunyi(kacau daun betullah,baru nak jiwang sikit)."Helo Encik Kim.Encik Kim dah sampai ke?",tanyaku."Saya dah nak sampai ni.Min-hye tunggulah kat luar rumah",jawabnya." Baiklah",kataku ringkas...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!