Chapter 18

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Tiba-tiba muncul seorang gadis yang mungkin sebaya denganku menegur."Ada apa-apa yang saya boleh tolong?',kataku."Saya orang baru disini.Tak tahu sangat pasal tempat ni.Boleh tolong tunjukkan saya jalan ke tandas?',kata gadis itu.Seingat aku,tandas wanita ada di depan kolam orang dewasa yang sedalam 5 meter dalamnya.Aku menolong gadis itu untuk pergi ke tandas.

Dalam perjalanan ke sana,aku berbual dengan sebagai tanda perkenalan.Aku terus lupa tentang niat sebenar aku.Sebaik sahaja sampai di depan tandas,gadis itu mengucapkan terima kasih lalu masuk ke dalam manakala aku pula patah balik ke tempat tadi.Sebaik sahaja aku ingin melangkah,gadis itu memanggil ku dan aku berpaling ke arahnya."Awak boleh tunggu saya tak? Saya pelupa sikit takut nanti saya tersesat pula kat sini",katanya."Tersesat?Takkanlah boleh tersesat?Rasanya tadi aku tunjukkan jalan paling senang kot.Takkanlah boleh tersesat pula?",fikirku.

Tapi aku cuba berfikiran positif dan menunggunya di depan tandas.10 minit telah berlalu tapi gadis itu tidak juga keluar dari tandas.Aku rasa dah tiba masanya aku pergi pada yang lain.Tetapi kau juga tidak mahu meninggalkan gadis itu keseorangan.Aku menunggu juga akhirnya.Tiba-tiba,aku ditolak danterjatuh ke dalam kolam.Aku terkapai-kapai dan aku sempat lihat bahawa orang yang menolakku adalah gadis tadi bersama gengnya!!

Aku lihat muka mereka seperti baru dapat anugerah geng siapa paling gedik dalam dunia.Menyampah betul aku."Padan muka kau!! Kau ingat kau tu siapa? Ahli kumpulan EXO jugak ke? Jangan nak perasan lah.Sekarang ni kau tinggallah dalam kolam tu.Aku ucapkan selamat menikmati kehidupan dalam kolam.Bye-bye",kata mereka lalu pergi sambil ketawa(mengilai macam pontianak pun ada gelak diorang tu).

Aku tidak dapat berbuat apa-apa kerana tenaga aku mulai habis.Akhirnya aku perlahan-lahan tenggelam dan mataku tertutup rapat.Apa yang perlu aku buat ialah menunggu untuk diselamatkan sahaja.Itu sahaja harapan yang aku ada."Eh korang,Min-hye mana pergi mana?",tanya Kai."Yela,saya rasa dari tadi Min-hye tak ada kat sini",kata Chanyeol.Tiba-tiba hati Baekhyun mula rasa tak sedap."Ada apa-apa terjadi ke kat Min-hye",fikirnya.

"Mungkin dia pergi tandas kot.Kita tunggulah kat sini dulu",kata Suho.15 minit telah berlalu tetapi Min-hye tidak juga muncul dan akhirnya mereka memutuskan untuk mencarinya.Suho,Kai dah Chanyeol cari di pintu masuk,Baekhyun,Lay dan Chen cari di tandas wanita,Kyungsoo,Xiumin dan luhan cari di bahagian belakang manakala Sehun,Tao dan Kris pula cari di bilik persalinan.Min-hye!! Min-hye kat mana!! Jawablah!!",jerit mereka.

Ketika mereka sedang mencari,hati Baekhyun terdetik bahawa tempat yang dicarinya itu betul.Dia memandang sekeliling tetapi kolam di depannya telah menarik perhatiannya."Jangan-jangan Min-hye ada dalam ni tak",fikir Baekhyun.Tanpa berfikir,dia terus terjun ke dalam kolam itu."Baekhyun,apa awak buat ni",tempik Lay dan Chen.Baekhyun sedaya upaya mencari Min-hye yang hilang entah ke mana.

Akhirnya dia menjumpai Min-hye yang terbaring di tengah-tengah kolam.Baekhyun terus memapahnya dan meletak Min-hye di tepi kolam.Lay dan Chen terkejut melihat Min-hye yang tidak sedarkan diri."Min-hye..Min-hye..Min-hye..",kata Baekhyun sambil menampar muka Min-hye.Tapi apa yang dilakukan itu tiada sebarang tindak balas."Saya pergi cari yang lain dulu",kata Chen lalu mencari ahli yang lain.

"Apa yang kita nak buat ni?",tanya Lay.Muka Baekhyun penuh dengan kerisauan apabila melihat Min-hye tidak sedarkan diri.Orang yang ada di situ mula mengerumuni mereka."Min-hye,ni abang ni.Sedarlah Min-hye..Ni abanglah..Janganlah buat abang risau macam ni..Abang risaulah..Sedarlah..",kata Baekhyun perlahan.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!