Chapter 36

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Tengahari itu,kami menonton TV .Aku hanya pandang kosong pada TV tersebut.Akhirnya aku hanya bermain permainan di telefon Baekhyun sahaja.Ketika itu,seseorang menekan loceng rumah itu.Chen pergi memeriksa."Siapa tu?",tanya Chen."Ni kitoranglah",kata wanita itu.Aku lihat muka empunya suara,aku sangat terkejut sampai mengalahkan beruk.Mana taknya,suara itu ialah suara TAEYEON !!! Taeyeon dari SNSD!!!

"Oh,Taeyeon.Masuklah",kata Chen teruja.Kenapa dia datang? Kenapa ??!! Aku tak sanggup nak tengok Baekhyun berbual dengan Taeyeon,wanita yang Baekhyun suka sebelum aku."Hai,korang !!!",sapa Sooyoung.Aku terus berdiri bersama mereka untuk tunduk seperti yang mereka lakukan."Eh,korang,ni siapa?",tanya Seohyeon."Annyeonghaseyo,saya Min-hye,saudara Baekhyun",aku memperkenalkan diri.

Aku tak tahu macam mana perkataan saudara itu boleh keluar dari mulutku."Oh,saya Seohyeon.Selamat berkenalan",kata Seohyeon sopan."Selamat berkenalan",balasku."Jemputlah duduk,takkan nak berdiri je",celah Chanyeol."Korang buat apa datang sini? Ada apa-apa yang nak bagitahu ke kat kitorang?",kata Suho."Tak ada apa-apa pun.Saja je datang lepak.Dah lama tak lepak bersama.Lagipun kami boring lah duduk kat dorm je",kata Jessica.

"Oh ya,Min-hye,kenapa awak cakap bahasa Inggeris,bukan bahasa Korea?",tanya Sunny tiba-tiba."Sebenarnya ayah Min-hye orang sini,ibu Min-hye orang Malaysia.Min-hye dah biasa cakap bahasa Melayu.Tapi bahasa Korea yang asas je Min-hye tahu.Sebab ibu Min-hye tak ajar sangat bahasa Korea.Selalunya ayah yang ajarkan,tapi,sejak kebelakangan ni,ayah Min-hye asyik sibuk,jadi susah nak ajar Min-hye",terangku panjang lebar.

Aku juga tak tahu macam mana ayat tu boleh keluar dari mulut.Aku hanya cakap apa yang ada otak aku je."Oh,macam tu",balas Sunny ringkas.Lama kelamaan,aku menjadi semakin rapat dengan mereka.Dan aku juga tak sangka mereka seorang yang peramah bila berjumpa dengan mereka secara berdepan.Mereka(EXO) yang menonton televisyen hanya memandang mereka(SNSD) berbual tentang pakaian terbaru,kasut terbaru dan macam-macam lagilah yang terbaru.Sampaikan Min-hye juga lupa kewujudan mereka di situ.

"Min-hye dah lupa pula ke aku ada kat sini?",fikir Baekhyun."Oh ya,persembahan di Taiwan bila tarikhnya?",tanya Tiffany tiba-tiba.Baekhyun tersedar dari lamunan."Tak silap saya lagi sebulan lebih lagi",jawab Baekhyun acuh tak acuh.Setelah itu,Tiffany rancak berbual bersama mereka(EXO).EXO melayan setiap pertanyaan yang ditanya oleh Tiffany.Tiffany pula mengambil kesempatan dengan mendekatkan dirinya dengan Baekhyun yang duduk di sebelahnya.Baekhyun pula tidak beri reaksi apa-apa.

Aku mula perasan dengan Tiffany yang dari tadi mula duduk dengan lebih dekat dengan Baekhyun tapi Baekhyun hanya buat tak tahu je apabila Tiffany duduk makin dekat dengannya.Bukan ke yang patut buat macam tu kat Baekhyun ialah Taeyeon? Kenapa pula Tiffany ni?Tak faham aku",fikirku dalam hati."Baekhyun,cuba tengok gambar ni.Ibu saya pergi ke luar negara dan tangkapkan gambar untuk saya.Cantik tak?",tanya Tiffany."Cantik.Boleh saya tengok gambar yang lain juga?",tanya Baekhyun pula."Boleh,ibu saya hantar banyak gambar kat saya",kata Tiffany gembira.

Dia menunjukkan gambar itu pada Baekhyun.Tapi cara dia tunjukkan gambar itu salah.Ada ke patut dia dekatkan lagi dirinya dan sesekali dia mendagu di bahu Baekhyun.Mereka hanya melihat."Dia suka lagi ke kat Baekhyun?",fikir Lay.Lay memandang Min-hye yang sesekali memandang Tiffany yang menggedik dengan Baekhyun.Baekhyun membenarkan sahaja Tiffany mendagu di bahunya.Dia langsung tak bergerak untuk jauhkan diri.

Lay mahu sahaja suruh Baekhyun untuk jauhkan diri tapi dia tak mahu bercakap di hadapan Tiffany,takut Tiffany akan tersinggung dengan katanya.Lalu dia hanya menghantar mesej je.Bunyi mesej masuk kedengaran di telefon."Tiffany,pegang telefon  kejap",kata Baekhyun.Dia segera melihat mesej."Lay?Kenapa dia mesej saya ni?",fikir Baekhyun.Dia memandang Lay tapi Lay tak perasan bahawa Baekhyun sedang memandangnya.

Lay:"Tak boleh ke awak suruh Tiffany duduk jauh sikit dari awak? Awak tahu tak Min-hye pandang je awak dengan dia tadi".

"Betulke Min-hye pandang tadi? Kenapa aku tak perasan? Agaknya dia marah tak?',fikir Baekhyun."Tiffany,boleh awak duduk jauh sikit? Saya sempitlah",kata Baekhyun."Oh sorry",kata Tiffany ringkas."Tak apa",kata Baekhyun.Hari sudah semakin petang,mereka meminta diri untuk pulang."Kitorang balik dululah.Min-hye,nanti kitorang datang lagi,lepak dengan Min-hye",kata Yoona ramah.Aku hanya tersenyum.

Sebaik sahaja mereka beredar,aku terus duduk di hadapan televisyen semula.Ketika itu,Baekhyun duduk di sebelah aku."Min-hye marah ke tadi?",tanya Baekhyun lembut."Mestilah aku marah kalau boyfriend diam je bila perempuan lain duduk dekat-dekat.Siapa yang tak marah",kata hatiku."Abang tahu mesti Min-hye jealous kan?",kata Baekhyun lagi.Aku terus membalas.

"Mestilah Min-hye jealous.Siapa tak jealous kalau boyfriend duduk diam bila perempuan lain duduk dekat-dekat?",tanyaku meluahkan rasa tak puas hati."Sayangnya dia kat aku",fikir Baekhyun."Ok,abang minta maaf.Abang tak tahu pula Min-hye marah.Abang janji abang takkan buat macam tu lagi",katanya sambil mengangkat tangang tanda janjinya pada Min-hye.

"Betul ni?',kataku.Dia mengangguk."Min-hye senyumlah sikit.Tak comellah marah-marah ni",kata Baekhyun.Aku hanya tersenyum kecil."Macam nilah Min-hye abang",katanya."Korang,nak pergi ke ni?",celah Suho."Pergilah",kata yang lain."Kalau macam tu,siaplah cepat.Min-hye ikut sekali?',tanya Suho lagi."Terpaksalah ikut.Semalam Min-hye tak tahu nak buat apa lepas kemas semalam",jelasku."Jomlah siap",ajak Tao.Mereka semua naik ke atas untuk menukar baju...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!