Chapter 38

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Dia terkejut melihat Baekhyun.Yang sedang berpelukan dengan perempuan lain dan perempuan itu ialah Tiffany !!.Setelah itu Baekhyun baru tersedar yang Min-hye berada di depannya.Dia memandang Min-hye yang hampir menangis.Baekhyun menolak Tiffany."Min-hye,ni bukan seperti yang Min-hye fikirkan.Biar abang jelaskan",kata Baekhyun lalu mendekati Min-hye."Bagus kerja abang.Bagus sangat",kataku lalu aku terus pergi ke bilik."Yes,akhirnya,semua berjalan dengan lancar.Bagus Tiffany",kata Tiffany dalam hati.

"Min-hye,biar abang jelaskan.Min-hye ",Baekhyun mengejar nya dan terhenti di depan pintu bilik Min-hye.Dia mengetuk pintu beberapa kali."Min-hye.Bukalah pintu ni.Biar abang jelaskan",kata Baekhyun beberapa kali.Mereka yang berada dalam bilik terus keluar."Apa yang dah berlaku ni? Kenapa awak ketuk pintu bilik Min-hye?",tanya Suho."Min-hye...Min-hye kurungkan diri dalam bilik",jawab Baekhyun."Min-hye,ni abang Kris ni.Bukalah pintu ni.Ceritakan kat abang apa yang dah berlaku",kata Kris sambil mengetuk pintu.

"Pergilah!!! Jangan kacau Min-hye !! Pergi!!",jeritku dari dalam.Tekakku terasa pedih kerana aku menjerit terlalu kuat."Apa yang awak dah buat kat Min-hye?",tanya Luhan sambil memandang tepat pada Baekhyun.Baekhyun menceritakan semuanya apa yang telah berlaku tadi.Mereka hanya dengar tanpa kata apa-apa."Saya rasa ni semua salah faham",kata Baekhyun perlahan."Kalau macam tu,kita biarkan Min-hye tenangkan diri dulu.Nanti kita pujuk lagi.Mungkin sekarang ni dia tengah marah,lama-lama nanti dia oklah tu",celah Tao.Baekhyun hanya terdiam membisu.Mulutnya bagai sudah terkunci.

"Dahlah tu,kita pujuk dia lagi nanti.Kita tidur dulu ya",kata Sehun.Yang lain masuk semula ke bilik masing-masing."Maafkan abang Min-hye.Abang tahu ni salah abang.Abang tak patut bagi perempuan lain peluk abang selain Min-hye.Maafkan abang",bisik hati Baekhyun.Di bilik aku menangis sepuas-puasnya di atas katil."Kenapa dia buat aku macam ni?Aku ni dah tak ada makna lagi ke kat dia?Kau tahu tak yang aku sayang kau,cintakan kau,tapi kau buat aku macam ni ?! Kenapa Baekhyun kenapa !! ",kataku dengan hati yang geram bercampur marah campur sedih.

Akhirnya aku tertidur dengan airmata yang mengalir di pipi.Baekhyun pula tidak dapat tidur lena kerana hatinya takkan tenteram kalau dia tak bagitahu perkara yang sebenarnya pada Min-hye.Dia tak mahu menyakiti Min-hye,jauh sekali curang.Sama sekali tidk.Dia juga tak mahu hubungan mereka jadi buruk disebabkan orang tengah.Dia melihat jam di dinding sudah hampir pukul 3 pagi.Akhirnya dia tertidur bersama gambar Min-hye di tangan...

Pagi itu,aku langsung tak keluar dari bilik.Aku rela tak makan sarapan disebabkan aku tak mahu bertembung dengan Baekhyun di luar.Tapi perut aku pula dari tadi tak berhenti berbunyi."Perut,kau dah kosong sangat ke? Aku taknak makan sarapan.Aku lebih rela tak makan daripada bertembung dengan dia.Please perut,jangan berbunyi lagi",kataku perlahan.Tapi ia masih berbunyi lagi seolah-olah dia tak mahu aku kosongkan perutku.Akhirnya aku terpaksa minta tolong dengan abang Kyungsoo ambilkan sarapan untuk aku.Aku segera menghantar mesej padanya.

Min-hye:"Abang boleh tak abang ambilkan makanan untuk Min-hye?Min-hye nak makan kat sini je",.

Kyungsoo melihat mesej yang masuk di telefonnya.Melihat mesej yang masuk,dia terus membalas.

Kyungsoo:"Min-hye ok tak? Abang risaulah.Turunlah bawah.Makan dengan abang",.

Min-hye:"Min-hye tak bolehlah abang.Min-hye tak nak bertembung dengan dia.Min-hye rasa sakit hati bila Min-hye pandang dia.Please abang,abang sorang je                 yang Min-hye harapkan",.

Kyungsoo tak mahu melihat Min-hye merayu padanya,dia mengikut apa yang Min-hye mahukan.

Kyungsoo:"Oklah.Min-hye tunggu kejap ya.Abang ambilkan makanan",.

Min-hye:"Thanks abang",....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!