Chapter 42

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Min-hye cakap je Min-hye nak pergi mana? Abang boleh bawakan",ujar Baekhyun.Aku terdiam sejenak.Mana aku nak pergi?Tempat yang ak nak pergi rasanya...Namsan? Ya..Menara Namsan."Min-hye nak pergi mana?",Baekhyun menghentikan lamunanku."Min-hye teringin nak pergi Menara Namsan",jawabku."Eh eh eh..Macam mana Min-hye boleh terfikir nak pergi Namsan?",fikir Baekhyun sambil mengerutkan dahinya."Kenapa? Abang tak suka Min-hye pergi sana ke?",tanyaku.

"Mana ada.OAbang suka.Nanti abang call Encik Kim untuk hantar kita ke san",balas Baekhyun."Ok.Thanks abang.Sayang abang",kataku lalu aku memeluk lengannya."Aigoo,jealous pula saya tengok awak ni",luah mereka."Kalau nak sangat,carilah",balas Baekhyun."Bukan saya yang tak nak,cuma tak ada masalah nak mencari",kata Kris selamba."Menyampah pula aku dengar",bisik hati Chanyeol."Abang nak pergi bila?Min-hye boleh siap awal",celahku."Min-hye pergi siap sekaranglah.Abang call Encik Kim kejap",arah Baekhyun.Aku segera naik ke atas dan Baekhyun pula menelefon Encik Kim dan bercakap di dapur.

"Encik kim sibuk tak sekarang ni?",tanya Baekhyun."Sekarang saya tak sibuk sangat.Kenapa?",jawab Encik kim."Saya nak pergi Namsan,bawa Min-hye pergi jalan-jalan kat sana? Boleh tak Encik Kim Hantar kami ke sana?",tanya Baekhyun.Dia berharap agar Encik kim dapat menghantar mereka ke sana."Tunggu saya dalam 20 minit.Sekejap lagi saya sampai.Awak pergi siap dulu",balas Encik Kim.Baekhyun bersorak keriangan tanpa suara."Ok.Saya siap.Saya tunggu",kata Baekhyun lalu segera naik ke atas untuk bersiap.

Seperti yang dijanjikan,Encik Kim datang tepat pada waktu.Perjalanan untuk ke sana cuma mengambil masa hampir 2 jam jika jalan raya sesak.Seperti yang diharapkan,jalan raya tidak begitu sesak dan kami sampai lebih awal dari yang kami jangkakan."Kalau saya dah habis,nanti saya call ya",kata Baekhyun.Encik Kim hanya mengangguk.Mula-mula,kami lihat tiada siapa yang perasan kami tapi lama-kelamaan ramai yang memerhati."Tu Baekhyun kan?Siapa sebelah dia tu?Girlfriend dia ke? Tak mungkinlah.Tak macam girlfrind dia pun",kata-kata yang masuk ke telinga aku tidak aku hiraukan.

"Min-hye buat tak tahu je",bisik Baekhyun.Aku hanya mengangguk.Apabila kami masuk ke dalam Kereta kabel yang kosong,orang ramai berebut-rebut nahu naik kereta kabel itu.Tapi kebanyakan yang naik ialah perempuan!!! Mesti diorang masuk sini sebab nak tahu sesuatu."Abang,Min-hye rasa diorang masuk sini sebab nak tahu sesuatulah abang.Macam mana ni?",bisikku cemas."Min-hye relax je.Abang tahu nak buat apa.Sekarang ni kita ambil gambar dulu.Abang tak adapun gambar Min-hye",kata Baekhyun.

Kami mengambil gambar yang berbelakangkan pemandangan Namsan dan Baekhyun menggunakan kamera depan telefonnya.Aku hanya berpura-pura tersenyum sedangkan aku rasa tak selesa apabila mereka memandang aneh pada aku."Untungnya dia.Aku pun nak juga ambil gambar dengan dia",bisik hati salah seorang wanita di situ.Dia memberanikan diri untuk bertanya sesuatu pda Baekhyun."Oppa,boleh tak saya nak ambil gambar dengan Oppa?",tanya wanita itu."Boleh,apa salahnya",jawab Baekhyun sambil tersenyum."Wah handsomenya Baekhyun !!",mereka bercakap sendiri tentang senyuman Baekhyun berikan pada wanita itu.

Setelah mendengar jawapan yang Baekhyun berikan,semua orang yang berada di dalam itu berebut untuk minta diambilkan gambar bersama Baekhyun.Aku terasa kereta kebel itu bergegar dengan suara mereka.Aku memberi ruang pada mereka."Terima kasih.Teruskan minat EXO",kata Baekhyun peramah."Sudah semestinya.Saya dah lama minat EXO...",mereka bercerita tentang minat EXO selama ini pada baekhyun.Baekhyun hanya mendengar sambil tersenyum."Tapi Oppa,saya nak tanya,ni siapa?",celah seorang budak perempuan."Dia adik Oppa,adik saudara Oppa.Ayah saudara Oppa kahwin dengan orang Malaysia,sebab tulah",terang Baekhyun.

Mereka mengangguk seolah-olah mereka faham apa yang Baekhyun cakapkan."Tapi kenapa abang pegang tanagn dia?",celah seorang lagi.Aku memandang tangan aku yang sedang berpegangan dengan Baekhyun."Alamak,apa yang kitorang nak cakap ni?",fikirku cemas.Dengan tenang Baekhyun menjawab,"Sebenarnya,dalam family abang,kitorang yang paling rapat.Kalau pegang-pegang tangan ni,memang dah biasa.Orang selalu fikir yang abang ada apa-apa,tapi sebenarnya tak pun",terang Baekhyun.Aku tergamam melihatnya."Biar betik dia ni.Aku yang otak gila alasan ni pun tak dapat nak jawab,inikan pula dia.Memang terbaiklah",fikirku... 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!