Chapter 13

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Baekhyun duduk sendirian di dalam biliknya.Yang lain sedang berbual dengan Min-hye di ruang tamu."Baekhyun,kau ni dah jatuh cinta pula ke dengan Min-hye tu? Tolonglah sedar dia tak layak untuk kau.Nanti kalau kau kena reject dengan dia,macam mana? Kau juga yang malu nanti.Kalau dia dah ada,takkan kau nak kacau orang punya? Kau bukan orang macam tu",bisiknya.

"Tak mungkin... Takkanlah? Argh!! Tak,tak,tak,tak..Tak mungkin..Takkan..",katanya(Dah macam orang gila pula cakap sorang-sorang).Tiba-tiba Baekhyun terpandang di luar bilik,lay sedang memandangnya dengan muka yang pelik."Sekarang apa pula? Tadi pandang muka orang,Sekarang ni cakap sorang-sorang pula.Awak sakit ke?",tanya Lay dan letakkan tanganya pada dahinya dan dahi Baekhyun.

"Awak tak demam pun.Cuba cakap sikit awak ni kenapa? Macam dah tak betul sangat saya tengok",katanya.Dia risau dengan keadaan Baekhyun sekarang ni."Saya nak tanya sikit,boleh tak",kata baekhyun."Apa dia?",tanya Lay."Kalau awak teringatkan seseorang itu,maknanya awak suka dia ke?",tanya Baekhyun."Ya,mungkin boleh jadi.Kenapa awak tanya?",tanya Lay lagi.

"Kalau awak suka dia,apa awak akan buat?",tanya Baekhyun lagi."Saya akan beritahu dia dan..",Lay terdiam."Dan apa? Saya nak dengar,cakaplah",gesa Baekhyun."Lakukan kiss yang pertama",kata Lay selamba."Kiss yang pertama? Awak biar betul? Kalau awak kena reject macam mana?",tanya Baekhyun lagi."Dia takkan reject sebab dia tahu saya ikhlas mencintai dia",kata Lay.

"Maksud awak?",Baekhyun tak faham apa yang Lay cuba katakan."Maksudnya saya dah beritahu dia semua isihati saya melalui kiss tu.Kalau macam tu,dia akan cuba menerima saya.Kalau tak,takkan saya saja-saja nak kiss dia melainkan saya suka dia",panjang lebar Lay berceramah untuk Baekhyun fahami apa yang dia cuba cakapkan.

"Saya ulang lagi sekali,kenapa awak tanya?",Tanya Lay lagi."Saya boleh percayakan awak tak?",kata Baekhyun."Boleh,ni Lay lah.Jangan risaulah",katanya yakin."Semenjak ini,saya selalu teringatkan seseorang tu.Dan saya rasa saya dah suka dia",kata Baekhyun yakin."Seriously!! Siapa?? Dia cantik tak?",tanya Lay bertalu-talu.

"Tersangat cantik",kata Baekhyun.Mereka terdiam seketika."Jangan-jangan orang yang awak suka tu..Min-hye ke?",Lay menduga.Baekhyun merenung mata Lay dan tersenyum."Betul ke? Awak biar betul?!",Lay masih lagi tidak percaya pada Baekhyun."Betullah.Apa yang tak betulnya? Saya suka dia",kata Baekhyun."Dia tahu tak pasal ni?",tanya Lay."Kalau dia tahu takkan saya cakap kat awak?",kata Baekhyun dengan muka geram.

"Awak boleh rahsiakan tak pasal ni? Saya tak bersedia lagi nak beritahu dia",kata Baekhyun lagi."Boleh,apa tak boleh pula.Jomlah turun.Mesti puteri awak tengah tunggu awak tu",gurau Lay."Jangan nak merepek lah.Dia belum jadi puteri saya lagi",kata Baekhyun sambil tersenyum.Lay hanya memandang.Sambil turun tangga,Lay berbisik,"Min-hye,abang datang ni",.Mereka tergelak.

"Kenapa dengan diorang ni? Dah tak betul ke?",fikirku."Apa yang korang gelakkan?",tanya Kai."Tak ada apa-apa",kata mereka serentak.Aku hanya diam memandang mereka."Korang cakap pasal apa? Macam seronok je",kata Baekhyun tiba-tiba.Sesekali matanya memandang Min-hye yang sesekali memandang telefon.

"Kenapa dia pandang telefon dari tadi?",fikir Baekhyun.Baekhyun pegang tangan Lay dan Lay faham isyarat yang diberikan."Kenapa Min-hye tengok telefon dari tadi?",tanya lay mewakili Baekhyun.Aku memandangnya dan tersenyum,"Tak ada apa-apa,Min-hye tunggu ibu telefon.Mungkin ibu tak telefon malam ni rasanya",kataku.

Dan aku terpandang tangan mereka yang sedang berpegangan,"Dan kenapa abang pegang tangan abang Baekhyun?",tanya aku pula."Tak ada apa-apa.Saja je,dah lama tak pegang tangan",sampuk Baekhyun."Nak buat ship baru lagi ke?",gurauku."Dengan dia? Taknak lah abang,dia ni romantic sangat.Geli abang tengok",kata Lay.

Yang lain tergelak."Saya pun tak nak dengan awak tau.Saya suka perempuan,bukan lelaki.Lagipun awak tu bukan taste saya pun",kata Baekhyun."Tapi saya tetap sayang awak",kata mereka serentak sambil berpelukan.Dengan erat.Bagai pasangan yang dah lama bercinta.Tapi aku rasa gementar bila aku berbual dengan Baekhyun tak seperti selalu...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!