Chapter 26

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Makanan dah siap.Semoga berjaya buatkan Min-hye sihat",kata Kyungsoo.Baekhyun hanya tersenyum memandangnya.Dia menghembuskan nafasnya dan pergi ke atas dengan berhati-hati sambil membawa dulang di tangan.

Dia menjenguk sedikit ke dalam dan ternampak Min-hye sedang  baring di atas katil."Abang nak masuk boleh?",tanya Baekhyun."Boleh masuklah",kataku.Aku segera bangun dan duduk di katil apabila Baekhyun menegurku."Abang buat apa datang kat bilik Min-hye?",tanyaku.Aku perasan ada dulang di tangannya yang berisi makanan tapi aku sengaja tanya soalan begitu.

"Dah tiba masanya untuk Min-hye makan malam.Makanlah",katanya lalu meletakkan dulang itu di hadapan ku."Oh,ok.Bau nampak sedap.Terima kasih",kataku lalu tersenyum padanya.Aku rasa kekok apabila bercakap dengannya,berdua dalam bilikku.Ketika itu pula jantung Baekhyun bagaikan nak terkeluar apabila melihat senyumannya.

"Baekhyun,cuba relaks sikit.Apasal tiba-tiba je nak berdegup jantung ni? Min-hye senyum je,bukan buat apa-apa pun",fikir Baekhyun."Abang..Abang..",aku memetik jariku beberapa kali kerana dia tidak bercakap tetapi memandang kaku."Apa kena dengan dia ni? Dia tak sihat pula ke?",fikirku"Oh ya,Min-hye nak apa tadi?",Baekhyun tersedar dari lamunannya apabila aku memetik jari beberapa kali.

"Min-hye nak... Tak ada apa-apalah.Min-hye makan dulu",kataku lalu menyuapkan makanan ke dalam mulut."Wow,sedapnya.Pandai abang masak",aku memujinya.Dia hanya senyum tersipu malu.Aku dapat rasakan bahawa malam ni akan berlaku sesuatu yang aneh.Tapi aku tak nak fikir yang bukan-bukan dan hanya terus makan.Sebaik sahaja aku habis makan,aku nampak dia sedang membelek telefonnya.Aku menjadi tertanya-tanya apakah yang dia sedang lakukan ketika ini di sebelah aku.

"Abang,Min-hye dah habis makan",kataku dan membuatkan dia berhenti membelek telefon dan mengambil dulang itu dan letak di atas laci di sebelah katilku."Oh ya,dahi dah kurang panasnya?",tanya Baekhyun."Entahlah,rasanya dah",kataku lalu meletakkan tanganku di dahi dan selepas itu pula Baekhyun mulaletak di dahiku.Aku memandangnya dan begitu juga dia.Kamimemandang antara satu sama lain.Lamunanku mula terhenti apabila dia melepaskan tangannya di dahiku."Sorry",katanya ringkas.

"Tak apa",kataku pula.Aku tersenyum melihatnya dengan meletakkan tangannya (yang comel tu) di matanya.Aku tahu dia pasti malu."Min-hye nak tanya sikit boleh?",kataku."Apa dia?",katanya."Abang dari tadi pandang phone je,apa yang abang buat?",tanyaku.Aku tak tahu bahawa soalan itu menggganggu dia taupun tak."Abang cuma tengok SNS abang je.Kenapa MIn-hye tanya?",tanya Baekhyun lagi."Tak ada apa-apa",kataku ringkas.

Selepas itu barulah kami rancak berbual mengenai EXO.Dia beritahu apa yang EXO lakukan seharian,apa yang EXO selalu makan,apa yang EXO rancang bersama apabila mereka berkumpul dan banyak lagi.Aku rasa aku cukup bertuah kerana dapat mengenali EXO dengan lebih dekat.Sudah hampir pukul 1 pagi,mataku sudah mula rasa mahu lelap."Abang,Min-hye nak tidur ni.Abang pergilah kat yang lain,mana tahu diorang tunggu abang ke",aku cuba menyuruhnya keluar.

"Abang tunggu Min-hye tidur dulu baru abang keluar",katanya."Oklah kalau macam tu.Selamat malam",kataku lalu perlahan-lahan aku melelapkan mata.Baekhyun memandangnya seketika."Min-hye dah sihat sekarang.Lega rasanya,tak payahlah aku nak fikir lagi",fikirnya."Tapi aku tak nak tinggalkan dia sorang-sorang kat sini.Patut ke aku temankan dia? Temanlah kejap",fikirnya lagi.Dia duduk di sebelah Min-hye dan mengusap kepalanya."Min-hye nampak comel bila tidur",fikirnya.

Setelah itu,matanya mula kuyu.Dia ingin pergi ke bilik tapi dia malas nak bergerak.Akhirnya dia tertidur berbantalkan lengannya di sebelal Min-hye yang telah lena dibuai mimpi...

Keesokan harinya,Xiumin kecoh dalam biliknya,"Korang,Baekhyun tak ada dalam bilik!!",kata Xiumin."Mana pula Baekhyun  ni pergi? Jom cari kat bawah",kata Suho.Mereka mencari di sekitar bilik,di atas dan bawah (kecuali bilik Min-hye),tapi tak berjaya menemuinya."Korang dapat rasakan tak apa yang saya rasa sekarang ni?',tanya Kyungsoo.Mereka memandang antara satu sama lain."Bilik Min-hye !!",jerit mereka.Mereka masuk ke bilik Min-hye dan ternampak Baekhyun tidur di atas katil bersama Min-hye !! Baekhyun sedang memeluk Min-hye manakala Min-hye hanya tidur menghadap Baekhyun.

Baekhyun tersedar setelah terdengar pintu bilik dibuka oleh seseorang.Tapi dia tak dapat tengok dengan betul siapa yang telah masuk dengan bilik.Setelah itu pula aku bangun dan tersedar apabila ternampak mereka di hadapan katilku.Setelah itu pula aku terpandang Baekhyun yang berada di sebelah aku yang masih menggosok matanya."Abang",perkataan pertama yang keluar apabila ternampak mereka di hadapanku."Abang tunggu kat luar dululah,Min-hye pakai baju dan turun sarapan",kata kyungsoo.

'Abang,abang tunggulah dulu",aku memanggil mereka tapi mereka hanya meluru keluar dari bilikku.Aku memandang Baekhyun dan begitu juga dia.Aku mengerutkan dahi."Bila masa abang ada kat sini sedangkan Min-hye rasa abang keluar lepas Min-hye tidur kan?Macam mana abang boleh ada kat sini?',tanyaku bertalu-talu.

Baekhyun diam membisu."Abang tak tahu macam mana abang boleh ada kat sini.Abang rasa abang tidur kat atas katil abang,macam mana pula abang boleh ada kat sini?",Baekhyun tanya pada dirinya sendiri."Sorry Min-hye.Abang tak sanggup nak tinggalkan Min-hye sendirian",bisik hati Baekhyun.

Memang betul bahawa Baekhyun tidur di katil Min-hye tapi dia tidur berbantalkan lengannya sendiri bukan bantal di sebelah Min-hye.Tapi dia terpaksa menipu kerana dia takut Min-hye fikir bahawa dia mengambil kesempatan terhadapnya.Niatnya cuma untuk menjaga Min-hye dan dia tak tahu macam mana dia boleh naik ke atas katil.

Fikiranku berkata,"Takkanlah abang berjalan dalam tidur?",......

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Sorry kalau chapter ni cam mengarut sikit... Kalau ada yang salah,bagilah tahu Min-hye supaya Min-hye boleh repair ayat Min-hye jadi gempak macam cerita korang... Harap sudi XD -XOXO-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!