Chapter 1

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Petang yang nyaman,aku duduk sendirian di laman rumah aku.Aku hanya pandang kosong sambil mendengar lagu group K-Pop yang aku minat.Aku tak tahu nak buat apa sekarang ni memandangkan semua kerja yang perlu dibuat sudah siap.

Beberapa minit kemudian,kawan aku,Ika datang ke rumah aku.Aku tak tahu apa tujuan dia tapi dia datang dengan membawa 2 keping tiket."Kau ada pergi mana-mana tak hujung minggu ni?",tanya Ika.

"Tak ada,kenapa?",tanyaku."Aku ada 2 keping tiket konsert EXO tertutup.Aku tak tahu nak ajak siapa,so,aku ingat nak ajak kau.Kau nak tak?",tanya Ika lagi.

Aku terpaksa ikut memandangkan hujung minggu ini tiada apa yang perlu dibuat.Kami telah tetapkan tempat untuk berjumpa.Kami mula bercerita tentang konsert itu.Aku tahu Ika tak sabar mahu berjumpa dengan EXO,aku juga dapat rasa perkara yang sama.

Setelah itu,Ika pulang ke rumah dan aku meneruskan aktiviti aku(walaupun dengar lagu je).Aku dah mula terfikir apa reaksi aku bila jumpa dengan EXO(tahu-tahu je la budak perempuan bila jumpa dengan idol).

DAN SEKARANG,AKU DAPAT JUMPA EXO SECARA LIFE (YOOOHOOO)

Di dorm,EXO sedang mempersiapkan diri dan barang-barang mereka untuk melancarkan konsert EXO yang ketiga di Malaysia.

"Mana topi saya?',Kyungsoo bertanya."Hah?',Kai dan Sehun berpaling ke arah Kyunsoo.Sehun memberi topinya,"Awak pinjam topi saya dulu,nanti saya beli topi baru untuk awak",kata Sehun.

Kai yang mendengar perbualan tersebut terus memotong,"Takpe,takpe,awak ambil la topi saya ni.Lagipun nanti saya beli topi baru.Saya rasa topi ni sesuai di kepala awak dari topi Sehun tu",kata Kai sambil memandang ke arah Sehun.

Mereka sudah mula bergaduh hanya disebabkan topi siapa Kyungsoo akan ambil."Awak saja nak buat Kyungsoo jatuh cinta dengan awak kan ?",kata Kai."Mana ada,dia memang dah jatuh cinta dengan saya,kan sayang?",kata Sehun sambil memeluk Kyungsoo dari belakang.

Kyungsoo tidak dapat menolak kerana dia takut akan menyinggung perasaan Sehun.Untuk hentikan pegaduhan ini,Kyungsoo berkata,"Kalau macam ni,saya takkan pinjam topi awak berdua.Terima kasih jelah",.

Kyungsoo pergi pada Chanyeol,"Chanyeol,pinjamkan saya topi awak",.Chanyeol hanya tersenyum melihat Kai dan Sehun yang tidak puas hati sesama sendiri."Cinta 3 segi sedang bermula agaknya..",fikir Chanyeol..

Beberapa minit kemudian,pengurus mereka,Encik Kim memberitahu mereka bahawa mereka akan bergerak ke lapangan terbang sebentar lagi.Debaran di hati mereka semakin kuat untuk berangkat ke Malaysia walaupun ini merupakan kali ke-3 mereka datang ke sana...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!