Chapter 39

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Awak nak bawa makanan tu ke mana?",tegur Lay."Saya nak bagi ni kat Min-hye.Mesti dia laparkan",kata Kyungsoo.Dia berkata begitu kerana dia tak mahu Baekhyun tahu yang Min-hye minta tolong padanya."Kalau macam tu,biar saya yang bagi Min-hye",celah Baekhyun."Takapalah,biar saya je yang bagi.Kalau awak yang bagi,mesti dia takkan makan sampai malam.Nanti dia cuba jelaskan kat dia.Awak harap-haraplah dia  mahu dengar cakap saya",kata Kyungsoo panjang lebar."Terima kasih Kyungsoo",balas Baekhyun.Kyungsoo hanya tersenyum.

Dia segera pergi ke atas,takut nanti Min-hye tertunggu pula.Sebaik sahaja dia membuka pintu,dia lihat Min-hye sedang terbaring di atas katil sambil memandangnya.Kyungsoo duduk di atas katil Min-hye dan letak dulang makanan di tepi katil.Secara spontan,aku menangis dan memeluk Kyungsoo.Kyungsoo juga membalas pelukan aku."Min-hye janganlah menangis macam ni",kata Kyungsoo."Abang,kenapa dia buat Min-hye macam ni? Apa salah Min-hye kat dia?",tanyaku teresak-esak.

"Dia tak bermaksud nak buat macam tu",jelas Kyungsoo."Tak bermaksud? Apa maksud abang ni? Abang tahu tak semalam Min-hye berdiri lama kat depan dia,baru dia perasan? Abang,Min-hye nampak sendiri yang abang Baekhyun peluk perempuan lain.Dengan Tiffany pula tu",kataku.Aku tak sanggup pandang muka Kyungsoo dengan muka macam tu."Malam tadi,abang Baekhyun ada cerita kat abang perkara yang sebenarnya.Malam tu....",Kyungsoo ceritakan semuanya apa yang Baekhyun katakan pada malam itu.

"Mesti dia mereka-reka cerita jelah abang",bantahku."Min-hye,Min-hye ingat tak apa yan abang cakap? Abang kenal abang Baekhyun tu macam mana.Bukan sehari dua,tapi sejak trainee lagi abang dah kenal.Dia takkan sakitkan hati siapa pun,sebab dia tahu apa kesannya kalau sakitkan hati orang.Sejak abang Baekhyun ada Min-hye,dia cuba untuk buat Min-hye tak sakit hati.Semalam,abang perasan yang abang Baekhyun tak tidur pun sampai 3 pagi,sebab fikirkan pasal Min-hye.Min-hye tak kesian ke kat abang Baekhyun tu?",jelas Kyungsoo panjang lebar.

"Kesian? Buat apa nak kesian kat orang yang dah khianati aku?",fikirku."Min-hye,please.Bagi abang Baekhyun peluang kedua.Abang kesian kat dia",Kyungsoo meraih simpatinya supaya Min-hye memaafkan kesalahan Baekhyun.Aku menghela nafas berat."Baiklah Min-hye cuba",balasku ringkas."Kalau macam tu Min-hye makan dulu",suruh Kyungsoo.Aku hanya mengikut.Sesudah itu,Kyungsoo turun dan mereka memandang dengan penuh ingin tahu."Macam mana? Berjaya tak?",tanya Xiumin.

"Baekhyun,saya rasa awak kena bersedia.Awak nak ataupun tak,awak terpaksa terima",kata Kyungsoo serius."Apa yang awak cakap ni?Saya takkan putuskan hubungan saya dengan Min-hye.Saya sayang dia.Saya tak boleh hidup tanpa dia.Saya tahu yang dia juga cintakan saya.Saya akan jumpa dengan Min-hye.Dia tak boleh buat saya macam ni",kata Baekhyun.Kyungsoo memandang hairan."Apa yang awak cakapkan ni? Saya tak habis cakap lagi lah.Saya cakap yang awak kena bagitahu Min-hye perkara yang sebenarnya.Dia bagi awak peluang kedua dan jangan sia-siakan peluang ni",jawab Kyungsoo.

Baekhyun tersenyum."Terima kasih",kata Baekhyun lalu memeluk Kyungsoo sepuas-puasnya."Baekhyun,janganlah peluk saya kuat sangat.Saya tak boleh bernafaslah",kata Kyungsoo.Dia berpura-pura batuk supaya Baekhyun melepaskannya.Setelah itu,dia pergi ke atas dengan perasaan gembira."Awak nak pergi mana?",Chanyeol bertanya.Baekhyun terhenti."Saya nak jumpa Min-hyelah",balas Baekhyun."Awak biar betul? Awak tak mandi lagi,tiba-tiba je nak jumpa Min-hye.Nanti dia tak selesa kalau awak busuk",celah Tao.

"Ok,saya mandi dulu",kata Baekhyun lalu pergi ke biliknya dan mengambil tuala.30 minit kemudian,dia dah pun memakai baju.Tiba-tiba dia teringatkan sesuatu."Macam mana saya cakap dengan dia? Saya mana pandai pujuk",tanya Baekhyun pada Chen."Awak cakap jelah perkara yang sebenarnya kat Min-hye.Awak pandai-pandailah tambah ayat romantik kat Min-hye.Mesti dia cair bila dengar ayat awak tu",cadang Chen."Pandai juga awak ni.Unta dinosour memang pandai macam ni ke?",gurau Baekhyun.

"Baik awak pergi sebelum saya hasut Min-hye jangan bercinta dengan awak lagi",ugut Chen."Tak mainlah pasal Min-hye ni.Saya pergi dulu",balas Baekhyun."Hwaiting",kata Chen.Dia pergi ke bilik Min-hye dan masuk ke dalam setelah terdengar Min-hye menyuruhnya masuk."Abang nak apa?",tanyaku.Ketika itu,aku sedang melihat gambar Baekhyun di tumblr.Tapi sekarang di hadapanku ada pula orang yang sebenar-benarnya."Abang nak jelaskan perkara yang sebenarnya pada Min-hye.Semalam bukan...",aku memotong katanya."Kalau abang masuk ni sebab nak bagitahu tu,baik tak payah.Buang masa je",kataku.

"Tapi,biar abang jelaskan dulu.Pasal malam tu memang kebetulan.Abang tak ada niat nak peluk Tiffany.Masa tu Tiffany mabuk,dia hampir nak terjatuh,nasib baik abang dapat pegang dia.Percayalah Min-hye.Bukan abang yang mulakan.Percayalah Min-hye.Selama ni cinta abang ada kat Min-hye sorang je.Tak ada kat orang lain.Abang tak pernah ada perempuan lain selain Min-hye.Min-hye tahu kan? Abang cinta,sayang,rindu Min-hye sorang je.Dalam hati abang ada Min-hye je.Percayalah",terang Baekhyun panjang lebar.

Aku hampir menangis dengan kata-katanya,hanya menahan dari mengalir.Aku hanya diam membatu."Kalau Min-hye tak percaya,tak apalah.Abang tak nak paksa.Mungkin kita patut berpisah sampai sini je",Baekhyun menambah lagi ayat simpati supaya Min-hye bersimpati dengannya...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!