Kai 2

we're just married!

Kai memandang Deana dengan pandangan tajam namun Deana segera mengelak daripandangan maut itu. Dengan laju Deana berlari naik keatas tangga tanpa menoleh kebelakang mahupun menyapa Kai. Kai berdehem kuat sebelum memanggil Deana.

           “intan payung…mana awak pergi tadi?”

Langkah Deana terhenti namun Deana langsung tidak berpaling memandang Kai.

          “Dia dengan aku keluar beli barang. Kenapa? Ada masalah?” perli Chorong sambil membawa masuk beberapa beg plastic yang dibeli olehnya.

           “ Ohh…kira barang yang Nana bawa tadi tu kau punya erk?” mata Kai setia memandang Deana yang terpaku di tangga. Deana segera berpaling sebelum turun dan duduk disebelah Kai.

           “Ya cik abang. Kenapa, abang ingat I bawa barang bakery ke? Dah hantar siap-siap dah..” pinggang Kai dirangkul kemas. Dengan manja Deana melentokkan kepalanya diatas bahu Kai.

          “k-kenapa tak beritahu aku dulu sebelum keluar dari rumah?” dengan kasar Kai menolak kepala Deana dengan bahu lalu punggungnya di-esot menjauhi Deana.

          “Whatever!” jerit Deana dengan nada perlahan sebelum berlari naik tangga. Selepas menyusun semua barang dapur, segera Chorong berlalu naik, meninggalkan kai keseorangan diri.

           “Yah! Semua nak masuk tidur ke?! Habis tu, siapa nak basuh pinggan mangkuk dalam sinki?!!” jerit Kai namun tiada sesiapa yang menyahutnya.

         “siapa yang dibawahlah kena basuh!!” jerit Deana dan Chorong serentak sebelum bunyi pintu yang dihentak kuat berbunyi. Kai menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.

 

Hujung minggu…arghh!! Hari yang paling-paling ditunggu-tunggu oleh semua pekerja untuk tidur extra! Tambah-tambah pula untuk Deana, awal-awal lagi dah cabut bateri dari jam locengnya. Malam tadi pula bukan seronok bergosip dengan Chorong sehingga pukul 3 pagi! Bila dengar bunyi macam-macam, baru kelam-kabut nak masuk tidur.

            Pagi yang aman tiba-tiba diganggu dengan bunyi loceng amaran. Dengan pantas Deana bangun lalu berlari keluar dari biliknya. Tak ingat apa dah!

            “kenapa ni Nana?!” jerit Chorong cemas yang sedang keluar dari biliknya. Deana menjongket bahu lalu terus mereka berdua turun kebawah dengan laju. Berebut-rebut mereka berdua hendak keluar dahulu namun apabila pintu dibuka,

            “anyeong!! Aik? Kai main kayu tiga ke?” soal ‘Kai’ yang berada dihadapan mereka berdua.

Deana dan Chorong berpandangan antara satu sama lain dengan mulut ternganga.

           “ jadi youlah yang buat bunyi ni?! Amboi…sejak bila pula pandai buat lawak bodoh ni?!!” tempik Deana geram sambil menarik cuping telinga ‘Kai’ masuk kedalam rumah. Apa lagi, bukan main kuat lagi ‘kai’ menjerit apabila diheret tanpa belas kasihan dari gadis yang tidak dikenalinya.

           “Sesuka-suki je buka simen kaki pula tu! Ke selama ni kau bohong kami je? Well, nak minta belas simpati?!! Nah ambik !!” tempik Chorong lalu terus ‘menghadiahkan Kai’ tendangan berpalu pada betisnya.

           “apa yang korang berdua buat ni?!” jeritan dari Kai berjaya mengawal dua gadis yang ‘menggila’. Mereka berdua perlahan-lahan berpaling memandang Kai yang baru keluar dari bilik dengan kakinya masih bersimen seperti biasa.

          “Arghh!!!”

 

Deana dan Chorong tersengih sumbing sambil menghidang juadah sarapan diatas meja.  Jus oren dituang dengan cermat disetiap gelas yang terdapat diatas meja. Setelah siap mengangkat semua juadah keatas meja makan, terus Deana dan Chorong duduk dihadapan ‘dua Kai’. Sememangnya mereka berdua memiliki wajah yang hampir sama namun berbeza dari segi warna kulit dan saiz badan.

          “ sorrylah sebab buat korang semua cemas tadi. Aku tekan loceng sampai nak patah jari aku, tapi tak ada sorang pun yang buka pintu. So, aku panjat jelah pagar korang, saja nak buat surprise tapi tak tahu pula rumah ni wujud dengan penggera kecemasan. Tu yang berdesing! Anyway, aku Taemin.” ‘Kai’ yang sihat mula memperkenalkan diri. Deana dan Chorong hanya mampu tersengih sumbing mendengarnya. Segan siot!

          “ Sepatutnya mereka berdualah yang kena minta maaf dengan kau sebab pukul kau tak tentu fasal. Yang kau nak minta maaf dengan diorang fasal apa? Haish…kau pun satu. Bukannya nak call orang yang kau balik Korea! Luku kepala kang!” siku kai diangkat tinggi sebelum menyerang mangsanya ‘Taemin’ yang duduk disebelahnya. Taemin tersengih sambil menayangkan giginya.

           “Sorry bro! Masa kau nak kahwin,aku tak boleh balik. Then, bila dengar je kau accident, terus aku dapat cuti dengan Soo Man! Tu yang terus datang sini!” jawab Taemin sambil menyuap mee goreng masakan Deana dan Chorong kedalam mulutnya.

           “ Huhu..cool giler! Tapi kau duduk mana sekarang erk?” Chorong memandang Taemin untuk meraih jawapan pada teka-teki yang ada dalam kepalanya.

           “Africa! Hehe..lawak je. London lah. Jadi arkitek under SM Holding. Dulu Kai pun under SM sebelum Kai pindah kerja dengan bapak dia! Well, anak manja~” ejek Taemin dengan nada mengejek. Kai hanya memekakkan telinganya, malas nak cari fasal dengan kawan yang merangkap hyung-nya.

           “Ohh…so kiranya dulu korang berdua sambung belajar di SM University erk? Aku ada dengar, sapa yang dah graduate (mahasiswa SM) kena kerja dengan syarikat diorang dulu. No wonder aku dah lama tak jumpa Kai selama ni..” Deana mengangguk perlahan apabila berjaya mengetahui salah satu ‘sejarah’ suaminya.

              “Fuyoo…korang berdua lepasan SM? Cool giler..bukan macam aku, setakat CUBE je…anyway, memang korang berdua rapat dari dulu lagilah walaupun Kai jauh lagi muda dari kau?”

             “Of course. Pembetulan, umur kami tak jauh mana pun. Aku tua berapa bulan je..and, you know Nana. Kau bertuah sangat dapat Kai oo..masa kami di U dulu, bukan main banyak yang nak kat dia. Kenal Krystal?”

Deana mengangguk laju. “Of course kenal. Ex Kai.”

            “Kau kenal dia? Hhmm…sapa lagi erk yang nak kat kau masa U dulu?” lengan Kai disiku kasar oleh Taemin. Kai menarik nafas dalam-dalam sebelum menajwab.

            “Amboi…baru nak ajak aku menyembang? Dari tadi hanya korang bertiga je yang bising, tak ingat aku dah! Cis!!” bentak Kai sebelum berlalu pergi dengan perlahan-lahan dengan tongkatnya.

             “Tu kenapa? Merajuk ke?” bisik Taemin perlahan-lahan. Deana dan Chorong tersengih jahat.

            “Hhmm..sudah berhari-hari dia tengah lancar mood ‘merajuk’ dengan Nana.” Jawab Chorong dengan laju namun amat perlahan untuk Kai mencuri perbualan mereka dari sebalik dinding. Tahu sangat Kai pasti akan curi-curi dengar punya perbualan orang lain!

            “kenapa?” Teamin makin berminat untuk mengetahui hal rakannya.

            “tu kami pun tak tahu. Kami pun tengah lancar serangan baliklah ni. Nak tahu apa yang dirajuknya! Nak pujuk, jangan harap~”  bisik Deanna perlahan sambil tersengih jahat.

             “Heh, tak payah nak buang masa korang. Nanti ok juga! Percayalah. Confirm tak sampai seminggu dia akan ok balik. Kalau nak pujuk juga, trylah. Takkan makan punya!”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hallo c'mua!! ^^

  akhirnya dpt juga update citer ni....sorry sbb lambat sgt nkupdate. Ada masalah connection skarang ni huhu :'(

         tp tarak pa...hari ni juga kita bg perabih citer ni!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
update di chap 22! continue read from it~

Comments

You must be logged in to comment
tyra-99
#1
Chapter 43: sweet sweet sweeet. suka suka sgt suka. best best best gilos. tahniah kai dan nana krna dpt baby yg comel. mesti comel macam kai. hahaha sequel klau boleh
nurulaqilah #2
Chapter 43: Chapter 43: yeahhhhhhhh... Happpy endingggg... Ff ni jjangggg...
b2utyxoxo #3
Chapter 43: best la ff ni...sequel please!!!
minion27
212 streak #4
Chapter 43: Yehet happily ever after ♥
b2utyxoxo #5
Chapter 31: bestnyer ff ni.. good job.. keep update...
JeonAra #6
Chapter 31: Update soon !!
thedreamer_ #7
Chapter 22: Waaaa sweetnyaaaaa update soon
JeonAra #8
Chapter 12: Update soon !! Im waiting!!
JeonAra #9
Chapter 11: Update soon!
thedreamer_ #10
Omg best best update lagi ,!!!