CHAPTER 9 - Don't understand...

I'm Abnormal Guy! [english/malay]

 

Kini, genap 4 bulan JR dan Ren couple. Dan sejak itu juga, JR kehairanan dengan sikap Ren yang suka memaksa, sensitif dan mudah merajuk apabila kemahuannya tidak dituruti. Oleh sebab cintanya yang mendalam terhadap Ren, JR sanggup menghadapi semuanya. Dia tidak terasa dengan sikap Ren itu.

 

"Jongie, saya nak naik bas awam. Bosan la asyik naik kereta awak yang mewah tu. Tak mencabar." ucap Ren.

 

"Untuk apa susah-susah kalau kemudahan dah ada? Naik sajalah kereta saya. Lagipun, bukan kita yang drive. Kalau naik bas, sesak dengan orang ramai."bantah JR dan Ren mencebik.

 

"Saya nak ke Special Mall dengan bas awam! Taknak naik kereta awak. Kalau awak taknak ikut, sudah! Saya boleh pergi sendiri." ucap Ren sambil dia berjalan menuju ke perhentian bas.

 

JR tahu Ren benar-benar maksudkan apa yang dikatakannya tadi. JR yang risaukan keadaan Ren, terpaksa mengalah dan menemani Ren menunggu bas.

 

"Saya tau awak akan ikut. Awak sayang saya." ucap Ren sambil tertawa kecil.

 

"Saya cuma takut awak tiba-tiba pengsan macam tempoh hari. Pengsan kat sekolah takper, tapi kalau pengsan dalam bas, kes aniaya tu. Menyusahkan para penumpang, dan driver bas jer. So, saya ni dikira penyelamat diorang la." gurau JR.

 

"Yer la tu..." Ren akui, ada betulnya kata JR itu. Tempoh hari, Ren pengsan di tandas sekolah selepas muntah berkali-kali. Nasib baik waktu itu, JR ada bersamanya. JR segera membawa Ren berehat di bilik sakit. (P/S:Ren sedar sebelum dia diperiksa oleh doktor yang bertugas. So, kehamilannya masih rahsia...)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Bas yang mereka naiki penuh sesak. Tiada tempat duduk dan mereka terpaksa berdiri. Sewaktu bas membrek secara mengejut, Ren hampir terjatuh apabila JR segera memaut pinggangnya dari belakang. Ren tergamam apabila JR tersentuh perutnya. 'Oh no! He touch my bump! Did he noticed it?' getus hati Ren. Dia dan JR saling berpandangan.

 

"Rennie, perut awak..." tegur JR apabila dia merasa perut Ren sedikit buncit. Ren segera menepis tangan JR, lalu dia segera turun dari bas yang telah berhenti di perhentiannya. "Rennie ah!" teriak JR yang mula mengejar Ren.

 

"Ren, tunggu!" JR mencapai tangan Ren, dan Ren segera menepisnya. Ren berjalan dengan pantas sehingga JR tertinggal di belakang. JR mengejar Ren untuk memujuknya. JR tahu Ren amat sensitif kalau pasal berat badannya ditegur. Tapi, dia tak bermaksud untuk menegur. Ren sememangnya kelihatan makin berisi dari sebelum ni.

 

JR berjaya mengejar Ren dan dia memegang Ren dengan kuat supaya Ren tidak boleh lari lagi. Kini mereka berhadapan.

 

"Listen Rennie ah...i'm sorry! Saya tak bermaksud nak tegur awak tadi. Tolonglah, jangan marah. Ya?" ucap JR, namun Ren hanya mendiamkan diri. Dia menekup mulutnya, lalu dia cuba untuk lari lagi.

 

"Rennie ah, say something. Please forgive me..." rayu JR, namun Ren masih lagi menekup mulutnya. Dia seperti tidak mengendahkan kata-kata JR tadi dan ini membuatkan JR semakin bengang. JR segera menurunkan tangan Ren dan sesuatu yang tak terduga berlaku.

 

"Mianei, Jongie ah..." ucap Ren apabila dia tak sengaja termuntah mengenai JR.

 

"What's this Rennie ah?" soal JR sambil mengesat muntah yang terkena tubuhnya.

 

"Mianei...saya tak boleh tahan. Memang dari atas bas tadi saya rasa loya. Sebab tu saya nak ke tandas." jelas Ren yang merasa bersalah.

 

Ren menemani JR ke tandas awam...

 

"Mianei..." ucap Ren sambil memandang JR yang sedang mengeringkan bajunya di mesin pengering tangan auto.

 

"It's okey, Rennie. Saya yang salah sebab halang awak daripada muntah di tempat yang sepatutnya." balas JR yang tidak mahu Ren menyalahi dirinya lagi. Ren tersenyum lega sebelum dia terasa loya lagi. Dia segera ke mangkuk tandas dan mula muntah lagi.

 

"Rennie, are you okey? Kenapa saya tengok awak selalu muntah-muntah macam ni? Awak ada sakit apa-apa, ke? Beritahu saya. Jangan buat saya risau." rayu JR yang mulai berfikiran negatif. Dia mulai terfikir penyakit berbahaya yang mempunyai tanda-tanda seperti ini.

 

"I'm fine, really..." ucap Ren setelah selesai berkumur.

 

"Baiklah, saya percaya. Tapi, kalau saya dapat tahu yang awak sembunyikan sesuatu daripada saya, saya akan tinggalkan awak serta-merta. Arasseo?" gurau JR, namun Ren menganggapnya benar dan dia mulai takut.

 

"Jongie ah..." Ren memandang JR dan air matanya mula mengalir. "Awak dah janji dengan saya yang awak takkan tinggalkan saya tak kira apapun yang berlaku. Tolong jangan mungkir janji, Jongie ah. I need you...please..." Ren mulai menangis teresak-esak dan JR mulai panik. Dia tidak menyangka Ren begitu sensitif sehingga gurauannya itu dianggap benar. JR segera mendakap Ren dan memujuknya.

 

"Shh...Rennie ah, don't cry. I'm just joking. Tentulah saya akan kotakan janji saya tu. Saya takkan tinggalkan awak. Percayalah. Eoh?" pujuk JR.

 

"Re...really?" soal Ren yang cuba berhenti menangis.

 

JR meleraikan pelukan dan memandang Ren."Yeah, i won't leave you." JR mengesat air mata Ren lalu dia mengucup dahinya. "Kita couple dah 4 bulan. Takkan awak tak kenal saya lagi? Sayakan suka menyakat awak."

 

"Yeah, i know but...i'm so sensitive this day, so please don't do that again. I can't control myself." jelas Ren. JR memandangnya dengan kehairanan. Dan dia cuma mengangguk untuk menceriakan Ren.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
today's music bank, Nu'est comeback stage...i'm embrassed while looking at Ren n JR cause i make this story about them...hehehe...

Comments

You must be logged in to comment
worldofdreams #1
Chapter 18: you forgot to mention aron
worldofdreams #2
Chapter 34: i think ren diserves an golden medal for forgiving and loving an like jr. not many can do that. good job for wrtting this story its was amazing
noisygurl #3
Actually,i WUV this story very much *thumbs up* ><
JenniferHyun
#4
Chapter 34: Good story but you really should put someone to read this and correct your all mistakes. The English version, you know :) It was really good story, but I started to get tired because the all really clear mistakes. There is missing so many verbs and preposition. And you should remember the exceptions of the third-person. I know, i don't speak or write perfect English either, but i found so many mistakes that it is really disturbing and it sort of spoils the story. If you want, i can help you to fix it.
GuardianExostans
#5
Chapter 17: BEST XD IM BLUSHING LIKE HELL XD HAHAHA..X DPT BYG LAKI PREGNANT XD
GuardianExostans
#6
Chapter 14: Saya tetibe ship renxminhyun .-.
nornanoha97
#7
Chapter 34: Yah!!! Yours story so so awesome full of everything... romantic,funny,sad and many mix of felling.Love this story so so much >///< Falling in love with JREN couples.>ㅅ< *kiss* Keep the faith and ship this ^^ Anyways hwaiting and make a lot of happy jren couples.Sorry I'm only read eng ver hope you don't mind XP