Chapter 13 - ultrasound

I'm Abnormal Guy! [english/malay]

 

Ren sedang menunggu bas di perhentian bas seorang diri. Min Woo dan Ricky tidak dapat menemaninya untuk ke hospital kerana mereka ada hal yang tak dapat dielakkan. Min Hyun yang kebetulan melalui kawasan itu, segera menghentikan keretanya di situ setelah terlihat Ren.

 

"Ren, awak nak ke mana?" soal Min Hyun yang turun dari kereta.

 

"Min Hyun? Awak buat apa kat sini?" soal Ren yang terkejut melihat Min Hyun. "Saya tunggu bas untuk ke hospital. Hari ni saya ada temujanji dengan doktor. Awak tahu, pemeriksaan bulanan..."

 

"Saya tahu. Mari saya hantarkan awak. Bahaya kalau awak naik bas dalam keadaan awak macam ni, sebab penumpang lain tak tahu tentang kehamilan awak. Ya?" Min Hyun mempelawa Ren dengan sopannya sambil membuka pintu keretanya untuk Ren.

 

"Oh, it's okey! Saya dah biasa. Lagipun, selama 3 bulan yang lalu saya naik bas juga untuk ke sana. Dan saya masih okey, kan?"

 

"Awak masih okey sebab ditemani kawan-kawan baik awak, tapi sekarang awak bersendirian. Bahayalah. Mari saya hantarkan awak. Please...saya ikhlas ni."

 

Ren mengeluh, kemudian dia tersenyum atas kesungguhan Min Hyun untuk membantunya. "Okey...thank you!" ucap Ren, lalu dia masuk ke dalam kereta.

 

"You're welcome!" ucap Min Hyun dengan gembiranya kerana Ren menerima pelawaannya.

 

Di hospital...

"So, you're the other father? Good! Saya memang dah lama nak jumpa kamu. Dan untuk pengetahuan kamu, ia adalah baik kalau kamu sentiasa menemani dia untuk pemeriksaan selanjutnya. Ia untuk mengeratkan hubungan antara ayah dan bayinya. Kamu tentu tersentuh bila tengok imej bayi kalian." ucap doktor itu tanpa memberi peluang Ren menerangkan perkara sebenar.

 

"He's not..."

 

"Yes, i'm the other father and i'm glad to see my baby image." ucap Min Hyun yang memotong cakap Ren. Ren terlopong memandangnya.

 

"Hyun, you...argh!" teriak Ren yang mulai rasa sakit di perutnya. Dia memegang perutnya. "Doktor, i feel something at my tummy. Is it normal?" soal Ren sambil menyelak sedikit bajunya bagi menampakkan perutnya.

 

"It's normal. Nampaknya bayi kamu dah mulakan pergerakan pertamanya. Mungkin sebab teruja atas kehadiran ayahnya di sini." jelas doktor itu dan mula melumurkan krim jeli yang berwarna hijau di perut Ren.

 

Ren segan mendengar kata-kata doktor itu. Ia tidak benar. Min Hyun bukan ayah kepada bayi yang dikandungnya, tetapi JR. Dan dia segan apabila Min Hyun yang tiada kena mengena dengan mereka, melihat perutnya.

 

"There! Did you see, you guys baby?" doktor itu menunjuk ke arah monitor yang menunjukkan imej bayi yang dikandung Ren.

 

Air mata Ren mengalir tatkala dia melihat imej itu. Dia terharu. "Dia sihat, malah dia makin besar berbanding kali pertama saya 'scan'. My baby..."

 

"Is this the baby?" soal Min Hyun seperti tidak percaya dengan apa yang dilihatnya itu. Ia seperti mimpi. Dan ini kali pertama dia melihat dengan sendirinya imej seorang bayi yang membesar dalam tubuh seorang manusia. Ia keajaiban.

 

Kemudian, Min Hyun memandang Ren, "JR, should see this. Saya rasa dia tentu akan terima awak berdua, Ren. Dia mesti terharu bila tengok ni. You should tell him, Ren."

 

"Do you think so? But what if..."

 

"Kalau dia tak terima, i'm here. Saya rela jadi pak sanggup, Ren."

 

"What?! Why?"

 

"Because i love you, Ren! I really do!"

 

"Deo micheosseo?!"

 

Doktor itu yang sedari tadi melihat perbualan mereka, mula menyampuk. "Okey, everything's fine! The baby and mommy is healthy. So, untuk temu janji yang seterusnya, kamu patut datang dengan ayah kandung bayi ini, okey?"

 

"Thank you doctor! But i'm fine without the other father." ucap Ren lalu dia segera beredar meninggalkan Min Hyun.

 

"You should talk to him. Keadaan dia tak berapa baik. Dia hilang selera makan dan itu tak baik untuk kandungannya. Dia juga kelihatan tertekan, mungkin sebab lelaki itu tidak menerima kehamilannya. So, take care of him." pesan doktor kepada Min Hyun. "Dan ini, gambar ultrasoundnya. Dia mungkin akan ceria semula bila tengok ini."

 

Min Hyun mengambil gambar itu. "I will! Thank you, again!" ucap Min Hyun dengan sopan sebelum dia segera beredar untuk mengejar Ren.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
today's music bank, Nu'est comeback stage...i'm embrassed while looking at Ren n JR cause i make this story about them...hehehe...

Comments

You must be logged in to comment
worldofdreams #1
Chapter 18: you forgot to mention aron
worldofdreams #2
Chapter 34: i think ren diserves an golden medal for forgiving and loving an like jr. not many can do that. good job for wrtting this story its was amazing
noisygurl #3
Actually,i WUV this story very much *thumbs up* ><
JenniferHyun
#4
Chapter 34: Good story but you really should put someone to read this and correct your all mistakes. The English version, you know :) It was really good story, but I started to get tired because the all really clear mistakes. There is missing so many verbs and preposition. And you should remember the exceptions of the third-person. I know, i don't speak or write perfect English either, but i found so many mistakes that it is really disturbing and it sort of spoils the story. If you want, i can help you to fix it.
GuardianExostans
#5
Chapter 17: BEST XD IM BLUSHING LIKE HELL XD HAHAHA..X DPT BYG LAKI PREGNANT XD
GuardianExostans
#6
Chapter 14: Saya tetibe ship renxminhyun .-.
nornanoha97
#7
Chapter 34: Yah!!! Yours story so so awesome full of everything... romantic,funny,sad and many mix of felling.Love this story so so much >///< Falling in love with JREN couples.>ㅅ< *kiss* Keep the faith and ship this ^^ Anyways hwaiting and make a lot of happy jren couples.Sorry I'm only read eng ver hope you don't mind XP