Chapter 16 - You're what?!

I'm Abnormal Guy! [english/malay]

 

"Hyun, tolong saya..." ucap Ren sambil menahan sakit.

 

"Mari saya bawa awak ke hospital." Min Hyun ingin mendukung Ren apabila JR tiba-tiba menolaknya ke tepi. "Yah, kau buat apa ni?! Ren sakit! Kita kena bawa dia ke hospital!" tengking Min Hyun yang menyangka JR cuba menghalangnya dari membantu Ren.

 

"Biar aku yang bawa dia! Aku yang cederakan dia, so aku yang patut bertanggungjawab." tegas JR.

 

Ren tersentak mendengar kata-kata JR itu. Dia memandang Min Hyun dan perlahan menggeleng kepalanya sebagai isyarat, 'Min Hyun, jangan biar dia bawa saya ke hospital! Saya taknak dia tahu perkara ni.'

 

"It's okey, Ren. He should know about this. Then he'll stop bullying you." Min Hyun berbisik ke telinga Ren.

 

Ren yang masih kesakitan, tidak dapat berbuat apa-apa apabila JR mula mendukungnya. Dia tidak berdaya untuk melawan kerana dia sibuk menahan sakit. JR membawa Ren menuju ke keretanya diikuti Min Hyun dan Baek Ho.

 

"Aku duduk belakang, jaga Ren." ucap Min Hyun yang duduk di tempat duduk belakang dan meriba Ren.

 

Manakala, Baek Ho duduk di sebelah JR yang mula memandu menuju ke hospital.

 

"Hyun, my baby..." ucap Ren dengan perlahan.

 

"Your baby's gonna be okey. Don't worry." Min Hyun mengusap kepala Ren untuk menenangkannya.

 

JR yang begitu asyik memandu, tidak mendengar perbualan mereka itu.

 

Setibanya di hospital, Ren segera dibawa ke bilik pemeriksaan. Mereka bertiga pula diminta tunggu di ruang menunggu. Dan beberapa minit kemudian, doktor yang merawat Ren melangkah keluar dari biliknya. Mereka bertiga segera menghampirinya.

 

"Dia tak apa-apa, ke? Kenapa dengan dia sebenarnya?" soal JR.

 

"Dia tak apa-apa. Saya dah beri dia ubat tahan sakit, jadi dia sedang tidur sekarang. Awak boleh bawa dia balik." jelas doktor itu dan JR segera masuk ke dalam bilik untuk melihat keadaan Ren.

 

"Macam mana dengan kandungannya doktor?" soal Min Hyun apabila JR telah tiada. Mereka telah berpakat dengan doktor itu supaya merahsiakan perkara itu dari pengetahuan JR sehingga Ren sendiri yang memberitahunya.

 

"The baby's fine. He's a guy so the percentage he's misscarriage is low. Tapi kalau kandungannya terdedah pada impak yang lebih kuat, ia mungkin tak dapat diselamatkan juga. So, take care of him." doktor itu beredar setelah habis berbicara.

 

"Nasib baik." Min Hyun menghela nafas lega.

 

"Kau ni kenapa? Risau sangat pasal kandungan Ren macam ia kau punya. Kau jangan lupa yang bayi itu anak JR." tegur Baek Ho.

 

"Aku tahu batasannya. Tak payahlah nak ingatkan aku." balas Min Hyun.

 

JR melangkah keluar dari bilik pemeriksaan sambil mendukung Ren. Dan mereka mula beredar dari hospital.

 

Keesokannya...

Hari minggu adalah hari cuti. Ren mulai sedar dari tidurnya dan dia terkejut apabila mendapati dia kini berada di dalam biliknya. Dia mulai tertanya-tanya tentang kejadian semalam.

 

"Awak dah sedar?" soal Min Woo sebaik sahaja dia melangkah masuk ke dalam bilik Ren bersama sarapan yang disediakannya. Dia meletakkan hidangan itu di atas meja.

 

"Woo, apa yang berlaku semalam? Seingat saya, saya dengan Min Hyun makan di restoran makanan cina. Lepas tu, JR datang dan kami mula bertengkar. Kemudian...saya tak ingat."

 

"Sayapun tak tau apa yang jadi sebenarnya. Semalam, JR, Min Hyun dan Baek Ho yang hantar awak balik. Diorang kata awak sakit dan awak diberi ubat tahan sakit..."

 

"Alamak!" Ren mula teringat perkara semalam. "JR tendang saya, dan diorang bawa saya ke hospital. Lepas tu...Woo, JR ada cakap apa-apa pasal kandungan saya tak? Dia dah tahu yang saya sedang hamil anak dia, tak? Habislah!" Ren mulai resah memikirkan reaksi JR setelah tahu tentang perkara itu.

 

"You what?!" soal JR yang berdiri di muka pintu bilik sedari tadi. JR bermalam di rumah mereka untuk menjaga Ren dan pagi ini dia ingin menjenguk keadaan Ren apabila dia secara tidak sengaja terdengar perbualan mereka itu.

 

"J-JR? W-what are you doing here?" Ren segera turun dari katilnya.

 

"Apa yang awak cakap tadi? Hamil? Apa maksud awak, Ren?" soal JR sambil menghampiri Ren.

 

"H-hamil? Apa yang awak cakap ni? I'm a guy. Jangan bergurau la." Ren cuba berdalih.

 

JR perlahan menyentuh perut Ren dan dia terasa sesuatu. Ren segera menepis tangannya.

 

"Yah! Awak buat apa ni?!" marah Ren.

 

"Is that a baby bump? I feel something at your tummy."

 

"Apa yang awak mengarut ni. It's not funny okey. A guy pregnant? Awak gila, ke?" Ren cuba berdalih lagi dan ini membuatkan Min Woo merenung tajam ke arahnya. "What?" soal Ren yang menyedari renungan Min Woo.

 

Min Woo menghampiri Ren dan berbisik, "Would you just stop that? Dia dah tahu, so mengaku sajalah. Lagipun, JR nampaknya macam suka dengan berita ni."

 

"Suka?" Ren melihat JR yang kini sedang menunggu penjelasan darinya.

 

"Ada sesuatu yang saya perlu tahu, ke?" soal JR.

 

"Urm, well..." Ren masih teragak-agak untuk memberitahu JR.

 

"Just tell me wouldn't you?!" sergah JR dan Ren tersentak sehingga dia spontan mengaku yang dia sedang hamil. "What? Seriously?"

 

"Uhuh...i'm carrying your child."

 

"It's mine? Really?" soal JR yang kelihatan ragu-ragu.

 

Mata Ren terbeliak mendengar soalan JR itu. "What do you mean by that? Anak siapa lagi kalau bukan anak awak?" Ren meninggikan suaranya.

 

"Bukan anak Min Hyun, ke? Korangkan selalu melepak bersama lepas kita putus."

 

Ren menampar JR. Dia begitu geram kerana JR menuduhnya curang bersama Min Hyun.

 

"I'm 4 months and half pregnant and we broke up a week. Do you think it's possible?"

 

"Wait. 4 month? It 's mean..."

 

"Yeah it's happening that night. You me at your birthday party. Remember? Now, don't you dare to say it's not your baby."

 

"Dan kau hampir-hampir 'bunuh' anak kau bila kau tendang Ren semalam." kata Min Hyun yang baru tiba di situ dan terdengar perbualan mereka.

 

JR mulai tersedar kesilapannya. Dan dia minta maaf pada Ren.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
today's music bank, Nu'est comeback stage...i'm embrassed while looking at Ren n JR cause i make this story about them...hehehe...

Comments

You must be logged in to comment
worldofdreams #1
Chapter 18: you forgot to mention aron
worldofdreams #2
Chapter 34: i think ren diserves an golden medal for forgiving and loving an like jr. not many can do that. good job for wrtting this story its was amazing
noisygurl #3
Actually,i WUV this story very much *thumbs up* ><
JenniferHyun
#4
Chapter 34: Good story but you really should put someone to read this and correct your all mistakes. The English version, you know :) It was really good story, but I started to get tired because the all really clear mistakes. There is missing so many verbs and preposition. And you should remember the exceptions of the third-person. I know, i don't speak or write perfect English either, but i found so many mistakes that it is really disturbing and it sort of spoils the story. If you want, i can help you to fix it.
GuardianExostans
#5
Chapter 17: BEST XD IM BLUSHING LIKE HELL XD HAHAHA..X DPT BYG LAKI PREGNANT XD
GuardianExostans
#6
Chapter 14: Saya tetibe ship renxminhyun .-.
nornanoha97
#7
Chapter 34: Yah!!! Yours story so so awesome full of everything... romantic,funny,sad and many mix of felling.Love this story so so much >///< Falling in love with JREN couples.>ㅅ< *kiss* Keep the faith and ship this ^^ Anyways hwaiting and make a lot of happy jren couples.Sorry I'm only read eng ver hope you don't mind XP