CHAPTER 7 - A chance...

I'm Abnormal Guy! [english/malay]

 

Dalam perjalanan menuju ke hospital, Ren mulai sedar. Dia perlahan membuka matanya dan dia terkejut apabila mendapati dirinya kini berada dalam pangkuan JR.

 

'What happen? Adakah ini mimpi? Sebab aku dengan dia tak mungkin berbaik. Dan dia tak mungkin meribaku macam ni.' getus hati Ren. Dia perlahan memegang tangan JR. 'Walaupun mimpi, tapi tangannya rasa macam betul. So warm...' Ren meletakkan tangan JR di pipinya, lalu dia memejamkan matanya untuk menghayati kehangatan sentuhan itu. Ren tersenyum. 'Biarlah masa terhenti di sini...'

 

"Awak dah sedar?" tegur JR yang menyedari tindakan Ren itu. 'Dia bercakap dengan aku?' getus hati Ren lalu dia segera membuka matanya dan terlihat JR sedang merenungnya.

 

"Ren,awak okey?" soal JR lagi apabila Ren masih tidak menjawab pertanyaannya. Dia begitu risaukan Ren.

 

Ren memandang JR dengan kehairanan. Kemudian, dia mencubit pipi JR."Ouch!" teriak JR dan Ren segera bangun dari riba JR dan memandangnya. "Saya tak mimpi!" teriak Ren. "Yah! Why did you do that for?!" marah JR sambil menggosok pipinya yang masih terasa sakit akibat cubitan Ren tadi.

 

Ren melihat keadaan sekeliling dan dia mendapati dirinya kini berada di dalam kereta yang sedang bergerak. "Apa dah jadi? Kita nak ke mana, ni?" soal Ren.

 

"Awak pengsan, dan kita on the way nak ke hospital." jelas JR.

 

"Ho...hospital?" Ren mulai resah. 'Macam mana kalau dia tahu tentang kehamilan aku bila aku diperiksa nanti? Andwae!' fikir Ren. "Taknak! Hantar saya balik!" teriak Ren.

 

"Awak tak sihat. Kita kena jumpa doktor untuk periksa keadaan awak." tegas JR.

 

"Sirheo! Saya dah sedar, jadi tak perlulah ke hospital. Hantar saya balik!" teriak Ren lagi.

 

Dan pada waktu itu, mereka telah tiba di hadapan hospital. Sebaik sahaja kereta diberhentikan, Ren segera turun dari kereta dengan harapan untuk melarikan diri. JR juga segera turun dari kereta, lalu dia mencapai tangan Ren.

 

"Let me go!" teriak Ren yang meronta-ronta supaya JR melepaskan tangannya.

 

"Awak perlu diperiksa. Jangan degil!" tegas JR sambil menarik Ren menuju ke pintu masuk hospital. Ren semakin resah.

 

"Untuk apa? Biarlah saya sakit ke, apa ke. Apa awak peduli? Awak bukannya boyfriend saya. Lagipun, selama ini awak suka buli saya. So, tak payahlah pura-pura risaukan saya!" marah Ren.

 

"Itu sebelum saya tau hal sebenar. Sekarang saya dah tau yang awak tak bersalah, jadi biarlah saya nak berbaik dengan awak." jelas JR. Ren terharu mendengar pernyataan JR itu, namun dia perlu berdalih supaya dia tidak diperiksa.

 

"Kalau betul awak nak berbaik dengan saya, tolong jangan paksa saya. Saya sihat." ucap Ren. JR masih lagi tidak mempercayai Ren. Rupa Ren yang kelihatan pucat tidak menunjukkan yang dia sudah sihat. "Tadi saya tengok awak macam sakit sangat... Tolonglah..."

 

"Saya cuma gastrik. Takda apa-apa la. Lepas makan ubat, saya okeylah. Now let me go!"  Ren merentap tangan JR, lalu dia segera berlari sekuat hati. JR mengejarnya.

 

Dan tidak beberapa lama kemudian, Ren mulai rasa sakit lagi. "Ahhh!" teriak Ren sambil memegang perutnya, langkahnya terhenti. "Aku tak patut lari dalam keadaan macam ni. Aduh!" Ren mengusap perutnya. "Mianei, baby ah..." ucap Ren, lalu dia menarik nafas dan menghembus nafas berkali-kali untuk bertenang dengan harapan kesakitannya akan hilang dan ia berhasil. "Omma takkan lari lagi. Mianei..." ucap Ren dan dia mulai berjalan.

 

"Ren!" teriak JR yang semakin menghampiri Ren. Ren melajukan langkahnya kerana dia tidak boleh berlari lagi, namun JR berjaya menghentikannya.

 

"Saya okey, ok! Saya nak balik!" tegas Ren.

 

"Biar saya hantarkan awak. Saya takkan paksa awak, kalau awak taknak diperiksa." jelas JR dengan harapan Ren tidak akan lari darinya lagi. Dia tidak mahu kehilangan Ren setelah dia mengetahui hal yang sebenar. Ren mencintainya selama ini, dan dia juga begitu. Ren memandang JR lalu dia tersenyum.

 

'Memang ini yang aku perlukan. Badan aku masih lemah untuk berjalan sendiri. Kalau aku sihat, jangan harap aku nak terima pelawaan dia.' fikir Ren. "Okey!" balas Ren.

 

JR tersenyum lega. 'Terima kasih Ren sebab bagi peluang untuk saya menebus kesilapan saya selama ini. Mulai saat ini, saya akan sentiasa melindungi awak.' fikir JR.

 

Pemandu JR menghentikan kereta di hadapan mereka. JR membuka pintu kereta dan mempersilakan Ren masuk ke dalam kereta. Ren menurut dan mereka mula beredar dari hospital. Ren mulai rasa lega.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
today's music bank, Nu'est comeback stage...i'm embrassed while looking at Ren n JR cause i make this story about them...hehehe...

Comments

You must be logged in to comment
worldofdreams #1
Chapter 18: you forgot to mention aron
worldofdreams #2
Chapter 34: i think ren diserves an golden medal for forgiving and loving an like jr. not many can do that. good job for wrtting this story its was amazing
noisygurl #3
Actually,i WUV this story very much *thumbs up* ><
JenniferHyun
#4
Chapter 34: Good story but you really should put someone to read this and correct your all mistakes. The English version, you know :) It was really good story, but I started to get tired because the all really clear mistakes. There is missing so many verbs and preposition. And you should remember the exceptions of the third-person. I know, i don't speak or write perfect English either, but i found so many mistakes that it is really disturbing and it sort of spoils the story. If you want, i can help you to fix it.
GuardianExostans
#5
Chapter 17: BEST XD IM BLUSHING LIKE HELL XD HAHAHA..X DPT BYG LAKI PREGNANT XD
GuardianExostans
#6
Chapter 14: Saya tetibe ship renxminhyun .-.
nornanoha97
#7
Chapter 34: Yah!!! Yours story so so awesome full of everything... romantic,funny,sad and many mix of felling.Love this story so so much >///< Falling in love with JREN couples.>ㅅ< *kiss* Keep the faith and ship this ^^ Anyways hwaiting and make a lot of happy jren couples.Sorry I'm only read eng ver hope you don't mind XP