Episode 10 : Don’t Mess with Us (Last Chapter)

My Boys (Exo Version)

 

My Boys (Exo Version)

           Episode 10 : Don't Mess with Us  
      Last Chapter  

 

 

 

 

……………………………..

Net Café….

Kafe itu masih meriah walaupun para pekerjanya berkurang. Kris masuk ke dalam dengan perasaan yang seriau. Dia terserempak kafenya tidak ramai seperti biasa.

“Korang, Tao dengan yang lain mana??” tanya Kris dengan kalut.

“Huh?? Diaorang dah pergi ke syarikat Miracle tu la…” jawab Hyoyeon yang berada di kaunter.

What?!” Kris semakin bengang setelah mendengar jawapan Hyoyeon tadi. Tiba-tiba Eunhoon masuk ke dalam kafe.

“Yah, Eunhoon! Eunhoon, kau nak pergi mana tu?? Tao dengan--” Malangnya, panggilan Kris lansung tidak disahut oleh Eunhoon.

Eunhoon pula melangkah dengan laju ke bilik yang tersedia di kafe itu. Dia segera menutup pintu lalu duduk di hadapan komputer. Dia masih tidak dapat terima kenyataan yang baru diketahuinya tadi.

“Yoon Seunghwan-shi…appa kandung aku??”

……………………….

Flashback

Seunghwan menyembur sesuatu di dalam bilik kajian. Kemudian, Eunhoon terus menutup pintu bilik itu.

“Ni la Magic Tear Drop Spray! Asap ni boleh buat orang menangis dalam 30 meter radius…” kata Seunghwan lalu berlalu pergi dari kawasan bilik kajian.

“Apa la, awak ni…buat invention macam tu…” kata Eunhoon yang masih tidak faham tentang alat ciptaan Seunghwan itu. Kemudian, dia mengikuti Seunghwan.

“Eunhoon-ah…bila kali terakhir kamu menangis??” tanya Seunghwan.

“Hmm…masa omma saya pergi?? Ah, tu dah 10 tahun dah…” jawab Eunhoon. “Seunghwan-shi pulak bila??”

“Oh…dah lama sangat tu…saya pun menangis masa orang tersayang saya pergi…” kata Seunghwan lalu menghentikan langkah. Dia memandang Eunhoon di sebelahnya. “Saya sayang orang yang tersayang tu…dan awak jugak, Eunhoon…Eunhoon-ah…saya nak awak menangis untuk orang lain jugak…”

Eunhoon tergelak mendengar kata-kata Seunghwan. “Mwoya?? Awak ni dah macam appa…”

“Nae?? Macam appa??” Seunghwan segera mengukir senyuman. Akhirnya, dia dapat merasa sebagai seorang ayah walaupun hakikatnya mudah.

.....................................

Keesokan harinya…

Pada pagi itu, Net Café tiba-tiba kecoh dengan suara seorang lelaki lebih kurang 50-an dan para pekerja kafe. Eunhoon yang tidur di dalam bilik itu, terjaga apabila terdengar kekecohan itu. Dia terus keluar dari bilik itu sebelum dia terserempak dengan bapanya Oh bukan, bapa tirinya.

“Eunhoon-ah!” panggil Donghoon dari jauh lalu melambai ke arah Eunhoon. “Tolong appa!”

Untuk mengelakkan perkara buruk berlaku, Eunhoon segera mendekati bapa tirinya itu. Kemudian, dia bawa bapa tirinya jauh dari kafe supaya tidak diganggu lagi.

“Hongjae samcheon suruh appa datang sini, kan?? Appa mesti dah dengar cerita pasal tu…” kata Eunhoon sambil menaiki tangga untuk ke jejantas.

Begitu juga dengan Donghoon. “Ahh…appa dah dengar dah pasal tu…”

“Habis tu, kenapa appa tak bagitahu saya awal-2 yang saya ni…bukan anak kandung appa??” tanya Eunhoon. Dia menghentikan langkahnya apabila tiba di pertengahan jejantas itu. Nasib masa itu tiada ramai orang.

“Hmm…omma kamu tu seorang perempuan yang hebat…” kata Donghoon sebaik saja dia berhenti di sebelah Eunhoon. “Semua pickup line yang appa bagi kat omma…semua tak jadi…akhirnya, appa faham kenapa omma kamu reject appa masa tu…dia tengah mengandung…dia tak nak bagitahu siapa bapanya anak tu…jadi, appa ingat ni la satu-2nya peluang yang appa ada…appa usha omma sampai dapat…akhirnya, omma kamu jatuh cinta kat appa…”

“Eunhoon-ah…kamu mesti pelik kenapa nama kamu macam lelaki…kalau kamu nak tahu, nama kamu adalah gabungan nama omma dengan nama appa…walaupun kita tak ada kaitan darah sekalipun, appa tetap appa kamu…tak kesah la apa orang kata…” kata Donghoon lalu melihat pemandangan jalan raya yang agak tidak sibuk itu. “Mianhae…kalau appa tak bagitahu kamu awal-2...tak ada la kamu kena hidup susah…”

Eunhoon segera mendekati Donghoon di tepi jejantas itu. “Tujuan appa main judi tu sebenarnya…nak tolong omma, kan?? Pasal bil-2 hospital omma dulu…”

“Ehh…mana ada…” kata Donghoon dengan sengaja. Dia tidak mahu kebaikan itu diketahui oleh anak tirinya itu.

“Tak payah tipu appa…Hongjae samcheon ada cerita dulu…dulu, sebelum omma jatuh sakit…appa ialah seorang yang sangat bertanggungjawab…appa sebenarnya, sayang sangat kat omma, kan??” tanya Eunhoon.

Donghoon hanya tersenyum. Tetapi, hatinya masih terluka. Tiba-tiba ingatannya pergi apabila hari pertama Eunrin tinggalkannya seorang diri di dunia ini. Terasa diri ketika itu kosong dan buntu untuk meneruskan hari-hari di dunia.

“Ehh…tak kesah la pasal appa…sekarang kita cerita pasal kamu…habis tu, kamu macam mana??” tanya Donghoon untuk mengelakkan dirinya dihanyut perasaan. “Katanya, kamu keluar dari rumah Yoon Seunghwan, kan??”

“Alah…diaorang semua tu yang halau saya…diaorang kata…diaorang tak perlukan perempuan yang nakkan duit je…” jawab Eunhoon.

“Apa ke’bongok’nya kamu ni…bila lelaki cakap benda-2 kejam…mesti ada sebab…cuba kamu ingat masa-2 kamu dekat sana…tak kira la apa yang diaorang kata…masa-2 yang kamu luangkan dengan diaorang semua…takkan bohong…” kata Donghoon.

…………………….

“Kamu nak tahu kenapa rumah Seunghwan-sanjangnim ni banyak sangat muslihat??”

“Heheh…mollaseo…”

“Sebab…dia tak nak penghuni yang duduk rumah ni anggap benda biasa tu…cuma ‘biasa’ saja…dia nak penghuni-2 rumah ni supaya rasa diaorang layak tinggal kat sini dan sentiasa bersyukur dengan apa yang ada…”

………………………

“Kamu nak rumah tu hilang ke, Eunhoon?? Kamu tak nak selamatkan budak-2 tu semua??” tanya Donghoon dengan serius. Eh, tapi tak terjawab soalan tu. “Siapa lagi nak bayarkan hutang-2 appa tu??”

Eunhoon tersedar apabila bapanya menyebut perkataan ‘hutang’. “Mwo?!”

Appa dah tak kesah…buat la apa pun…ke nak appa merayu sambil melutut kat kamu??” Donghoon terus melutut di hadapan Eunhoon.

Mwoya, appa?!” Eunhoon terus menolak bapa tirinya itu. Kemudian, dia meninggalkan lelaki 50-an itu.

“Ish, kamu ni memang jahat la…takkan tak ada belas kasihan??” kata Donghoon dengan kononya bengang.

Kure! Sebab saya anak appa! Aigoo~! Menyusahkan betul la ada appa macam ni~!” kata Eunhoon lalu tersenyum.

Donghoon terus bangun dari tempatnya. Dia melambai ke arah Eunhoon. “Eo! Cari sampai dapat tau!”

Kemudian, dia tersenyum. Bersyukur dengan pemberian Tuhan walaupun bukan darah dagingnya sendiri.

……………………………...

Hari berlalu dengan cepat. Kini, malam pula melabuh tirainya. Jongin pula masih menyiapkan pagar kayu untuk menghalang ‘bala tentera’ Xiumin yang akan merobohkan rumah kesayangannya. Tiba-tiba dia terserempak dengan sesuatu.

Baekhyun pula sedang berehat di dalam biliknya. Tiba-tiba dia terdengar jeritan Sehun yang menyatakan seseorang telah pulang. Mungkin Eunhoon yang balik. Dia dengan terujanya terus keluar dari biliknya.

Di hadapan pintu bilik perjumpaan kecoh apabila tiga beradik Yoon bertembung di situ. Mula-mula, Joonmyeon dan Baekhyun berebut untuk membuka pintu. Kemudian, datang pula Kyungsoo di situ. Kyungsoo segera membuka pintu apabila dia ternampak Joonmyeon dan Baekhyun masih berebut. Namun, Joonmyeon segera menolak Kyungsoo dan Baekhyun lalu masuk ke dalam bilik perjumpaan. Diikuti Kyungsoo dengan Baekhyun.

Seseorang sedang duduk di atas meja membelakangi pintu. Sehun dan Chanyeol sudah lama di dalam bilik itu. Mereka berharap seseorang itu ialah Eunhoon.

“Eunhoon dah balik ke?!” tanya Baekhyun dengan teruja. Seseorang itu terus menoleh belakang. Rupa-rupanya Minhye, android yang menjadi orang gaji di rumah keluarga Yoon.

“Laa…kau ke??” kata Joonmyeon dengan nada yang agak kecewa. Minhye hanya buat muka sedihnya itu.

Tiba-tiba pintu bilik perjumpaan dibuka dengan kelam kabut. Kelihatan Jongin yang tidak cukup nafas berdiri di hadapannya. “Korang, dia dah datang~!”

“Alaa…kau ni…tak payah tipu la…” kata Joonmyeon yang telah patah hati itu.

“Bukan! Orang-2 Xiumin dah sampai!” kata Jongin dengan kalutnya.

MWO?!!”

…………………………

Adik beradik Yoon segera keluar dari rumah mereka. Kelihatan Xiumin tidak mungkir janjinya itu. Ramai pekerja Xiumin telah sedia dengan kapak sebagai tanda gimik untuk menakutkan adik beradik Yoon.

“Wahai adik beradik Yoon…dah seminggu sejak aku bagi notis untuk keluar rumah…sekarang, aku nak robohkan rumah ni…aku dah tak boleh tunggu dah ni~!” ugut Xiumin. Manakala pekerja-pekerjanya bersorak.

“Alamak…kita mana boleh lawan diaorang yang ramai tu…” kata Baekhyun.

“Aku nak lari la…jom kita kemas barang kita cepat-2!” kata Kyungsoo pula.

Tiba-tiba Sehun mengangkat bendera putih yang kecil. “Aku dah sediakan bendera putih dah ni…”

“Apa lagi, guys! RUN!! SAVE YOUR LIFE!!” kata Chanyeol lalu dia berlari masuk ke dalam bersama adik beradiknya.

“SEMUA! SERANGG!!” arah Xiumin kepada pekerja-pekerjanya. Mereka juga tidak tunggu lama untuk menyerang.

Ketika kawasan rumah Keluarga Yoon kecoh, kehadiran satu bulldozer menakutkan semua orang di situ. Para pekerja Xiumin menghentikan kerja mereka. Adik beradik Yoon pula melihat jentera berat itu melalui tingkap.

Omaigadd, Eunhoon la…” kata Baekhyun yang menjadi orang pertama yang ternampak Eunhoon di situ.

Eunhoon turun dari jentera itu dengan Kris. Dia memasang topeng sebelum menyemburkan sesuatu kepada pekerja-pekerja Xiumin. Begitu juga dengan Kris. Pekerja-pekerja Xiumin tadi mengerang kesakitan akibat terkena gas pedih.

Kris dengan geram segera bertanya kepada ‘bekas’ pekerjanya. “Korang ni, buat apa kat sini?!”

“Kitaorang nak tolong Eunhoon!”

“Tolong ke bendanya ni?! Aish! Eunhoon, kau masuk je dalam rumah tu~!”

Eunhoon yang dari tadi menyembur gas untuk memberi laluan kepadanya untuk masuk ke dalam. Dia menekan butang kunci rumah itu lalu berjaya membuka pintu rumah Keluarga Yoon.

“Eunhoon! Awak kata awak tak nak balik rumah tu??” tanya Tao yang kebetulan berada di hadapan pintu rumah.

“Ni rumah aku…suka hati aku la nak balik ke tak~” kata Eunhoon lalu masuk ke dalam.

“Hyung, jangan ganggu kebahagiaan Eunhoon!”

“Apa korang merepek ni?! Stop it!” kata Kris yang bengang dengan pekerja-pekerjanya yang naik gila itu.

……………………………...

Yeoldeora! Naega dora wasseo!” kata Eunhoon dengan teruja. Adik beradik Yoon terus menyambut Eunhoon dengan…air mata?

“Laa…korang ni…tak payah la berdrama kat sini…” kata Eunhoon lalu tergelak. Adik beradik Yoon dari tadi mengelap air mata mereka.

“Bukan…masalahnya, gas pedih mata tu kuat sangat…” kata Jongin yang mengelap air matanya dari tadi.

“Entah…tak pasal-2 kitaorang buat drama kat sini…” rungut Joonmyeon.

“Baek~! Kau jangan nangis~” usik Kyungsoo walaupun dia bergenang air mata. Dia tahu Baekhyun susah nak menangis.

Namun, ternyata kata Jongin tadi betul. Gas pemedih mata itu memang kuat. Sampai kan orang yang susah nangis pun boleh nangis. “Aku tak nangis~” kata Baekhyun.

Chanyeol dan Sehun juga hanya mengelap air mata mereka. Eunhoon tersenyum melihat adik beradiknya itu. “Hahaha…korang ni…so, jom, kita selamatkan rumah kesayangan kita semua!”

“Akhirnya~! Keluarga Yoon dah jadi normal balik~” kata Sehun dengan gembira.

Kha-ja, guys!” kata Chanyeol lalu menuju ke tingkat atas rumah supaya mereka boleh perhati melalui beranda. Dia diikuti oleh adik beradiknya yang lain.

Akhirnya, adik beradik Yoon berdiri di beranda yang serba luas itu dengan berani. Kehadiran Eunhoon telah menaikkan semangat mereka untuk menyelamatakan satu-satunya pusaka bapa angkat mereka. Xiumin pula terkejut apabila melihat adik beradik Yoon masih berani lagi untuk menentangnya.

“Hey, Kim Minseok~! Kitaorang takkan keluar dari sini, kau ingat tu! Don’t mess with us!”

…………………….

 

END OF CHAPTER


 AUTHOR'S NOTE:   Hi~!

              -Lysa3Kyu-

LAYOUT BY JAEKNIGHT

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Lysa3Kyu
8/5/17 - Update! Epilogue! (* ̄▽ ̄)ノ~~ ♪

Comments

You must be logged in to comment
Chanseong196 #1
Chapter 1: Sama macam cerita Atashinchi no danshi! Tapi ni best juga sebab ganti watak jepun dengan watak exo :)
kimkai_my_Y_angel #2
Chapter 43: Hahah xiumin cute so xbape nk boleh imagine xiumin dtg rumah kim nk serang diorg siap bwk geng lgi >_< tmbh² mase dia jerit serang, aishh seriously..how cute can you be T ~ T

Ouh btw nice update ^^ ppalli update!
AnimegirlSrishti
#3
Nice story I love it
Arctic_Shadows #4
Congratz 4 the random feature ~
Eli_Shane
#5
Ok saya nampak username sy xD
KoJhinhun #6
Pftt.. rasa awkward pulak bila awak tulis "KoJhinhun as Ryu Eunhoon/Kim Eunhoon"
Aku namja!! hahahaga.. btw 99 liner? Im 99 Liner too!
Park_Rafa88
#7
Ohhh myyy! FF ni saya pernah baca tapi tak dapat nak subscribe and komen sebab tak ada akaun and bila dah ada tak dapat nak cari..Last baca chapnya tergantung sekali dah jumpa perghhh dah jauh saya ketinggalan! But its ok saya akan baca sebab saya suka ff misteri macam ni~ Btw keep update and jjang! Xiumin~
Elyoo0212 #8
Chapter 33: omonaaaa.... x sabarnya nk baca next chapter~~~ pape pon... Selamat Berpuasa