Mana awak??

Cintamu Milikku~*

 

 

 

'Tak guna! Suka-suka hati dia jer nak kiss aku! Eee, geramnyer! Hyunnie pun tak pernah kiss aku lagi...kecuali masa hari perkahwinan kitorang...itupun sebab terpaksa, kalau tak jangan harap dia nak kiss aku...Argh! Pissing me off!' getus hati Sunggyu.

 

 

Dia berjalan dan terus berjalan tanpa hala tuju. Yang penting sekarang ni, dia jauh dari Doojoon. "Ee, melampau sangat!!" teriak Sunggyu untuk melepas geram. Dia yang berjalan di kaki lima telah menarik perhatian orang ramai yang lalu-lalang di situ. "Apa tengok-tengok? Tak pernah tengok orang yang dalam masalah ke?" marah Sunggyu sehingga orang yang memandangnya segera beralih arah.

 

 

><><><><><

 

 

"Mana Gyu, ni? Batang hidung dia pun tak nampak lagi ni. Apa aku nak cakap kat parents aku nanti?" sedang Woohyun dok membebel sendirian dengan gelisah, telefon bimbitnya berdering. "Hello?"

 

 

"Hyun, kamu kat mana? Dah jumpa Gyu ke belum?" soal Pn. Nam di sebalik talian.

 

 

Woohyun menelan air liur. 'Ish, macam mana ni? Nak cakap apa? Kalau kata tak jumpa lagi, masak aku dibuatnya. Iya la, menantu kesayangannya hilang tentu la dia mengamuk.' Woohyun mendapat satu akal. "Mak, malam ni kitorang bermalam kat hotel. Gyu kata dia nak masa untuk kami bersendirian. So..."

 

 

Kedengaran suara Pn. Nam menjerit keterujaan di sebalik talian sehingga Woohyun terpaksa menjauhkan telefonnya sikit. "So, kamu berdua akan...well...okey, mak faham! Take your time! Thanks, Hyun sebab fikirkan pasal kitorang. Kitorang memang teringin sangat nak timang cucu. Kalau boleh..."

 

 

"Mak! Mak fikir apa ni? Kitorang bukan...mana ada! Kitorang just nak bermalam kat hotel sebab dah lewat sangat nak balik ni. Mak tau tak, Gyu merajuk sampai ke mana hala entah. Agaknya dah keluar dari kawasan bandar kita dah ni. Tu yang kitorang nak rehat kat hotel dulu. Okey la, mak! Good night! Bye!" Woohyun segera mematikan talian sebelum maknya membebel lebih panjang lagi.

 

 

Woohyun melepaskan keluhan berat. "Aish! Kat mana la dia ni pergi? Nak merajuk pun, agak-agak la." rungut Woohyun sambil meneruskan pencariannya.

 

 

><><><><><

 

 

Sunggyu duduk di perhentian bas setelah penat berjalan. Dia membongkokkan badannya untuk mengurut kakinya yang terasa lenguh. Perbuatannya itu diperhatikan oleh seseorang yang baru tiba di situ. Dia tidak menyedarinya.

 

 

'Comelnya...dah la kulit putih gebu...geramnya!' fikir orang itu sambil matanya still terpaku melihat Sunggyu.

 

 

Sunggyu selesai mengurut kakinya dan dia perasan ada seseorang sedang memerhatikannya, lalu dia segera berdiri dan mula melangkah pergi dari situ.

 

 

Keadaan di tempat itu sangat sunyi dan lengang. Sunggyu segera melajukan langkahnya bila dia terdengar bunyi tapak kaki yang mengekorinya. Semakin lama, semakin dekat bunyi itu lalu Sunggyu mula berlari dan sesekali dia menoleh, dia terlihat seorang lelaki sedang mengejarnya. Dia mulai takut.

 

 

'Lajunya dia tu lari! Kenapa dia kejar aku? Dah la aku ni selalu kalah dalam lumba lari, habis la aku kalau dia tu orang jahat! Apa yang dia nak dari aku? Setahu aku, aku takda bermusuhan dengan sesiapapun. Mak, tolong Gyu! Hyunnie, tolong saya!' teriak hati Sunggyu sambil berlari. Peluh mula membasahi seluruh tubuh dan muka. Dia semakin takut, tatkala orang itu semakin menghampirinya. 'Biar betul! Macam dalam drama la pula. Sorang pun takda untuk tolong aku. Mana semua orang pergi ni?? Macam dunia ni hanya kami berdua jer yang tinggal.'

 

 

"Hyunnie! Hyunnie, tolong saya! Tolong la..." teriak Sunggyu sambil berlari dan menangis. Tiba-tiba, dia tersepak sesuatu dan menyebabkan dia tersungkur ke jalan. Kakinya terseliuh, dan lututnya berdarah.

 

 

"Awak tak boleh nak lari lagi! Hahahaha!" ucap orang itu sambil tersenyum jahat.

 

 

Sunggyu memandang keadaan sekeliling. Dan dia semakin takut bila dia dapati, dia kini ada di lorong gelap. Hanya lampu jalan yang samar-samar cahayanya saja yang menemaninya.

 

 

'Bila masa aku sampai kat sini? Setahu aku, aku lari kat kaki lima, tapi macam mana boleh sampai kat lorong gelap ni? Mati aku!' getus hati Sunggyu sambil dia perlahan mengesot ke belakang apabila lelaki itu semakin menghampirinya. 'Tolong! Tolong jangan buat apa yang saya fikir awak akan buat! Hyunnie belum sentuh aku lagi, so mana boleh awak yang rasmikan dulu? Tak!' jerit hati Sunggyu.

 

 

"Tolong...tolong jangan apa-apakan saya..." Sunggyu merayu dengan berlinangan air mata.

 

 

"Jangan risau...ia takkan ambil masa yang lama. Saya takkan sakiti awak. Saya janji, saya akan berlembut dengan awak, okey?" dengan itu, lelaki itu segera menolak Sunggyu terbaring di jalan. Kemudian, dia naik ke atas Sunggyu.

 

 

"No! Let me go!" Sunggyu meronta-ronta supaya dilepaskan.

 

 

><><><><><

 

 

Tiba-tiba, Woohyun terasa sesuatu. Jantungnya berdegup kencang dan hatinya mulai bimbang. "Ish, kenapa ni? Aku rasa tak sedap hati la. Apa dah jadi ni? Sunggyu! Please, jangan la jadi apa-apa kat awak. Kalau tak, apa saya nak jawab kat parents kita nanti?" bebel Woohyun, lalu dia segera berlari entah ke mana.

 

 

Dia tak tahu ke mana harus dia pergi, tapi hatinya berkata yang Sunggyu dalam bahaya. So, nak taknak, dia kena cari Sunggyu secepat mungkin. Dia berlari dan terus berlari mengikut kata hatinya sehinggalah dia tiba di satu lorong gelap.

 

 

"Sunggyu ada kat sini, ke?" gumam Woohyun sendirian sebelum dia terdengar suara orang meminta tolong. "Eh, suara tu...macam aku kenal...Sunggyu!" Woohyun segera bergegas mengikut arah datangnya suara itu dan memang sah Sunggyu ada di situ.

 

 

Dia terkejut bila tengok seorang lelaki sedang cuba berbuat sesuatu yang tak baik terhadap isterinya. Dan tanpa membuang masa, dia segera menendang orang itu dari arah belakang sehingga orang itu terpelanting ke tepi lalu pengsan akibat terhantuk ke dinding bangunan.

 

 

"Gyu!" teriak Woohyun lalu dia berlutut di sebelah Sunggyu.

 

 

"Hyunnie!" Sunggyu segera memeluk Woohyun seeratnya sambil menangis teresak-esak. "Hyunnie...."

 

 

"Gyu, awak dah selamat...shh, dah jangan nangis lagi. Saya minta maaf sebab tinggalkan awak sendirian. Mianei..." ucap Woohyun dengan lembut untuk menenangkan Sunggyu.

 

 

Sunggyu masih dalam keadaan trauma. Dia masih lagi memeluk Woohyun dengan erat. Walaupun tidak kedengaran lagi suara tangisannya, tapi tubuhnya masih menggigil. Woohyun membetulkan pakaian Sunggyu yang hampir menampakkan tubuh badannya dan itu membuatkan Woohyun berdebar.

 

 

'His milky skin...kenapa aku tak perasan sebelum ni? Alamak! Perasaan apa ni?! Tak boleh! Aku tak boleh sentuh dia! Dia kawan baik aku. Aku takda perasaan kat dia...tapi...i can't hold myself anymore...' Getus hati Woohyun.

 

 

Kemudian, dia menyedari yang Sunggyu dah semakin tenang, lalu dia perlahan meleraikan pelukan dan dia tersenyum melihat Sunggyu dah terlelap.  "Awak ni memang tak berubah dari dulu. Kat mana-mana pun boleh tidur, tak kira situasi.  Nasib baik awak ni comel, kalau tak, nak jer saya tinggal awak kat sini."

 

 

Woohyun mendukung Sunggyu dan membawanya dari tempat itu.

 

 

..............................................................................................................................................................................................

A/N: Semoga happy baca chapter terbaru ni...^^

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
wah, sy happy sgt tgk sume komen ni! :D terima kasih semua! ^^

Comments

You must be logged in to comment
cassie_greg #1
Chapter 1: Knape rase geli bace kut malay ㅠㅠㅠ anyway first time bace ff malay woogyu ! Dont blame me heheh -..-
LuckyGirl97 #2
Happy Ending~ The best^^
inspiritly_beauty
#3
Chapter 33: Kyaaaa!! Happy ending.. Lalala... This story is daebak! Nasib buruk Sunny must die.
empresschingyu
#4
Chapter 33: kyaaaa,, twin. woogyu and the twin.
thank you for the nice story. i'm glad they got their happy ending :")
doyce228 #5
Chapter 33: fuhhhhh tahniah akak sebab dah berjaya habiskan cerita ni :D
hehe, finally Gyu dapat kasih sayang yang sepatutnya from husband dia. HAHA XD
yeayyy twins. selamatlah membesarkan babies tu ye Gyu n Hyunnie ^~^
kay_yayah #6
Chapter 33: Tahniah utk mr.nam woohyun dan mrs.nam sunggyu...hehehe..nam minhwan dan nam minhee...cantik comel dan sweet macam mama dan papa dorang...hahaha...

Tahniah juga utk awk yg dh berjaya end kan cerita best ni dgn happy ending...hehehe...
namuchi #7
Chapter 33: Finally end...
Sweetnya name tu baby... :3
Rase sy nak hug mrka orang... XD
onlyforone
#8
Chapter 33: kyaaaa congrats for the babies xD

and thanks for making such a cute story ^^
dooseob_saranghae
#9
Chapter 33: uwaaaaaaaaah tamat...congrate woogyu kkkk