Gyu!

Cintamu Milikku~*

 

 

 

Keesokannya, Sunggyu duduk termenung di balkoni sambil menongkat dagunya. Dia bosan, dan lapar. Jangan salah faham, bukan Junyoung tak bagi dia makan, tapi dia yang taknak. Takda selera katanya. Sejak semalam, dia tak menjamah sebarang makanan atau minum. Dia mogok supaya Junyoung bebaskan dia.

 

 

Tiba-tiba perutnya mula berbunyi. Dia mengusap perlahan perutnya. "Mianei, baby ah...mama terpaksa buat macam ni supaya kita dilepaskan. Dia kata, dia sayang mama. So, kalau betul dia sayang mama, dia takkan sanggup tengok mama sakit, dan mungkin dia akan lepaskan kita. Kamu sabar dulu, ya? Nanti baru kita makan. Kita makan dengan papa, baru seronok." ngomelnya.

 

 

Kedengaran pintu bilik dibuka, dan Sunggyu segera mengalihkan perhatiannya ke situ. Dia mengetap bibirnya tatkala dia melihat Junyoung menghampirinya dengan setalam hidangan di tangannya. Sunggyu beralih ke arah lain dengan membelakangi Junyoung.

 

 

"Gyu, semalaman awak tak makan. Mari la. Saya dah siapkan semua ni untuk awak. Mari la makan." Junyoung mempelawa, namun tak diendahkan.

 

 

"Tak payah nak buat baik. Saya cukup benci dengan orang yang pentingkan diri macam awak ni. Orang dah tak suka dia, nak paksa orang suka dia. Benci!" sindir Sunggyu tanpa memandang Junyoung.

 

 

"Kalau saya pentingkan diri, awak tu apa plak? Awak pun sama, pentingkan diri sendiri tanpa fikirkan baby awak yang kat dalam tu. Awak berdegil taknak makan, tapi ada awak terfikir pasal baby awak yang dah kebulur tu? Awak tak sayang diri awak dan sanggup kebulur, itu hak awak, tapi dia perlukan makanan. Makan la...Sikit pun takper asal perut awak tak berbunyi dah."

 

 

'Betul ke aku pentingkan diri sendiri? Aku cuma fikirkan kepentingan kami. Kalau aku dilepaskan, kami selamat. Baby ah, kamu rasa mama macam tu, ke? Jeongmal mianei...'

 

 

Sunggyu duduk di kerusi dan menghadap makanan yang terhidang di atas meja itu. Dia sememangnya lapar. "Baiklah, saya makan ni demi baby saya, dan bukannya sebab saya terima awak. Tau?"

 

 

"Saya tak terfikir pun macam tu. Saya tau."

 

 

Dan tanpa membuang masa, Sunggyu mula menjamu selera. Junyoung hanya mampu tersenyum melihat dia makan dengan comel sekali.

 

 

"Kenapa awak tiba-tiba ambil berat pasal baby saya? Bukan awak kata yang awak tak kisah pasalnya semalam?" Sunggyu mulai tersedar sesuatu dan dia berhenti makan. "Awak bubuh apa dalam makanan ni?! Awak nak cuba bunuh baby saya, ke?! Cakap! Apa helah awak?"

 

 

"Takda helahnya, Gyu. Percaya la. Saya tak sejahat itu, okey."

 

 

"Awak dah cukup jahat bila awak sanggup culik dan kurung saya kat sini. Saya tak perlukan apa-apa bukti lagi untuk tuduh awak ni jahat. Dah jelas." Sunggyu bangun dari kerusi.

 

 

Junyoung segera mencapai tangan Sunggyu. "Awak nak ke mana?"

 

 

"Saya nak balik! Lepaskan saya!"

 

 

"Kau milik aku dan kau akan tinggal kat sini selama-lamanya. Arasseo?!" tengking Junyoung sambil tangannya menggenggam kuat pergelangan tangan Sunggyu.

 

 

"Yah, sakit la!!"

 

 

"Kalau kau taknak sakit, jangan nak melawan. Aku dah cukup baik sebab aku buatkan makanan untuk kau supaya kau tak sakit. Aku sayang kau." Junyoung memaut tubuh Sunggyu untuk merapatinya.

 

 

"Jun, awak buat apa ni?! Lepas!" Sunggyu memalingkan mukanya ke lain bila Junyoung hampir mengucupnya. "Awak dah melampau!" marahnya.

 

 

"Jangan la marah. Ia tak baik untuk baby." Junyoung menyentuh perut Sunggyu dan Sunggyu segera menolaknya ke belakang.

 

 

"It's not your baby, it's mine and Hyunnie's. Don't you dare to touch it!" tengking Sunggyu.

 

 

"Kenapa kau tak suka aku? Kenapa kau benci sangat dengan aku, ha?! Aku cintakan kau. Macam-macam aku dah buat untuk ambil hati kau dulu, tapi si Hyun tu juga yang kau suka. Apa istimewanya dia?"

 

 

"Istimewa atau tak, tak jadi soal dalam percintaan. Yang penting, hati kita ikhlas mencinta dan dicintai. Awak sanggup buat saya macam ni, maknanya awak tak faham apa itu cinta dan jangan awak berani cakap yang awak cintakan saya!" Sunggyu meninggikan suaranya.

 

 

"Cinta?" Junyoung ketawa mengejek. "Tak payah nak berfalsafah pasal cinta dengan aku sebab aku tak percayakannya sejak kau tolak cinta aku dulu. Sekarang, aku tak perlukan cinta untuk miliki kau. Dengan paksaan macam ni pun dah cukup bagi aku. Hahaha!"

 

 

"Saya takkan jadi milik awak sampai bila-bila! Jangan harap!" teriak Sunggyu sebelum dia segera berlari keluar dari bilik itu yang pintunya terbuka luas.

 

 

"Kau takkan dapat lari jauh dalam keadaan macam tu, Gyu! Kau akan tetap jadi milik aku! Hahaha!" Junyoung mengekori Sunggyu.

 

 

><><><><><

 

 

"Sabar la, Hyun. Kita cuma boleh berharap yang Gyu takkan apa-apa sehinggalah kita jumpa dia." ucap Tn. Kim sambil menepuk bahu Woohyun.

 

 

"Kamu ada syak sesiapa yang culik Gyu? Musuh lama dia mungkin?" soal Tn. Nam.

 

 

"Gyu tu baik. Dia mana ada musuh. Takda sesiapa yang bermotif untuk culik dia macam ni. Saya yakin tu." bela Woohyun.

 

 

"Well, kalau bukan musuh, mungkin orang yang pernah ditolak cintanya oleh Gyu. Kamu tahu kan yang Gyu tu ada banyak peminat masa sekolah dulu. Ada kamu terfikir sesiapa?" soal Pn. Kim pula.

 

 

"Mungkin tak, Doojoon hyung? Hyung pernah citer kat saya yang Doojoon hyung pernah buat pengakuan cinta kat dia, tapi ditolaknya sebab Woohyun hyung." teka Myungsoo.

 

 

"Tak mungkin la sebab Doojoon dah kahwin. Buat apa dia nak kat Gyu bila dia dah ada isteri? Tak mungkin." Woohyun membantah.

 

 

"Kalau macam tu, mungkin Junyoung hyung. Dia tu yang paling psiko dalam ramai-ramai peminat hyung. Siap buat album gambar hyung lagi." jelas Myungsoo.

 

 

"Album gambar Gyu? Mana dia dapat gambar tu?" soal Pn. Kim.

 

 

"Dia tangkap gambar hyung dalam diam. Lepas tu dia tunjuk kat hyung. Hyung marah dia, tapi dia tetap simpan album tu." jelas Myungsoo lagi.

 

 

"Kamu tau mana dia tinggal?" soal Pn. Nam.

 

 

"Tak tau sebab dia dah pindah."

 

 

"Kita patut bagitau polis. Mungkin diorang boleh cari alamat dia." cadang Pn. Kim.

 

 

"Kita cuma teka. Tak baik la main tuduh-tuduh macam ni. Kalau salah macam mana?" soal Pn. Nam.

 

 

"Kalau betul macam mana?" soal Woohyun semula. Dia begitu terdesak untuk mencari Sunggyu. "Ini bukan pasal Gyu saja, mak. Ini pasal baby kami juga. Gyu mungkin dalam keadaan bahaya dengan keadaan dia macam tu. Walaupun peluang ni tipis, kita kena cuba juga. Dan kalau gagal, saya takkan teragak-agak untuk upah penyiasat persendirian." jelas Woohyun lalu dia segera melangkah keluar dari rumahnya.

 

 

><><><><><

 

 

"Ah!" Sunggyu menghentikan lariannya sewaktu dia tiba di halaman rumah apabila perutnya tiba-tiba terasa sakit. "Ngh!"

 

 

"Gyubaby, awak nak ke mana? Awak takkan boleh lari lagi." Junyoung semakin menghampiri Sunggyu.

 

 

"Jun, help me...my baby..." Sunggyu mengerang kesakitan sambil memegang perutnya. "Argh!"

 

 

"Gyu!" Junyoung mulai gelabah bila Sunggyu rebah ke tanah dan tidak sedarkan diri. Dia segera meriba Sunggyu dan cuba menggerakkannya, namun gagal. "Gyu bangun la! Jangan bergurau macam ni! Ia tak lucu, okey? Gyu!" mata Junyoung terbeliak apabila dia terlihat darah mula mengalir dari tubuh Sunggyu. "Gyu! Oh no! Saya akan selamatkan awak! I'm sorry..." Junyoung segera mendukung Sunggyu dan bergegas ke keretanya.

 

 

..............................................................................................................................................................................

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
wah, sy happy sgt tgk sume komen ni! :D terima kasih semua! ^^

Comments

You must be logged in to comment
cassie_greg #1
Chapter 1: Knape rase geli bace kut malay ㅠㅠㅠ anyway first time bace ff malay woogyu ! Dont blame me heheh -..-
LuckyGirl97 #2
Happy Ending~ The best^^
inspiritly_beauty
#3
Chapter 33: Kyaaaa!! Happy ending.. Lalala... This story is daebak! Nasib buruk Sunny must die.
empresschingyu
#4
Chapter 33: kyaaaa,, twin. woogyu and the twin.
thank you for the nice story. i'm glad they got their happy ending :")
doyce228 #5
Chapter 33: fuhhhhh tahniah akak sebab dah berjaya habiskan cerita ni :D
hehe, finally Gyu dapat kasih sayang yang sepatutnya from husband dia. HAHA XD
yeayyy twins. selamatlah membesarkan babies tu ye Gyu n Hyunnie ^~^
kay_yayah #6
Chapter 33: Tahniah utk mr.nam woohyun dan mrs.nam sunggyu...hehehe..nam minhwan dan nam minhee...cantik comel dan sweet macam mama dan papa dorang...hahaha...

Tahniah juga utk awk yg dh berjaya end kan cerita best ni dgn happy ending...hehehe...
namuchi #7
Chapter 33: Finally end...
Sweetnya name tu baby... :3
Rase sy nak hug mrka orang... XD
onlyforone
#8
Chapter 33: kyaaaa congrats for the babies xD

and thanks for making such a cute story ^^
dooseob_saranghae
#9
Chapter 33: uwaaaaaaaaah tamat...congrate woogyu kkkk