Awak...?

Cintamu Milikku~*

 

 

 

Sunggyu duduk di atas bangku di sebuah taman. Dia mengeluh dan mula membebel sesuatu. Dia cuba tenangkan hati dia yang masih marahkan Woohyun tak guna tu! Air matanya pula tak berhenti mengalir. Lagi dikesat, lagi laju ia mengalir.

 

 

"Hyung, naper nangis?" soal satu suara. Kedengarannya seperti suara budak kecil. Sunggyu segera mengalihkan pandangannya untuk melihat pemilik suara yang comel itu. Kemudian dia tersenyum apabila dia dapati seorang budak lelaki yang comel sedang memandangnya.

 

 

"Hyung tak nangis la. Adik salah faham ni." dalih Sunggyu.

 

 

"Habis, kenapa mata hyung berair?"

 

 

"Mata hyung masuk habuk jer. Adik ni dari mana? Adik buat apa kat sini sorang-sorang?"

 

 

"Saya tersesat. Tadi saya ikut rombongan kelas, lepas tu entah macam mana, diorang tinggal saya. Bas pun dah takda kat tempat parking." jelas budak lelaki itu yang hampir menangis.

 

 

"Biar betul? Takkan la cikgu adik tu cemerkap sangat sampai tak perasan anak murid dia hilang? Aish, ini la yang buat kes kehilangan budak makin menjadi-jadi. Adik jangan nangis, ya? Mai kat hyung." Sunggyu meletakkan budak lelaki itu di atas ribanya dan membelai kepalanya. "Kesian kat adik. Nanti hyung tolong. Dah, jangan nangis, okey?"

 

 

Budak lelaki itu mengangguk sambil mengesat air matanya.

 

 

"Adik umur berapa?"

 

 

"6 tahun."

 

 

"So, adik ni baru tadika la? Nasib baik adik tak kena culik. Selalunya budak sebaya adik la yang dok jadi mangsa culik. Siap cikgu adik tu nanti. Kalau hyung jumpa dia, hyung nak marah dia cukup-cukup. Hyung nak cubit-cubit dia. Pastu hyung suruh dia ketuk-ketampi sampai dia janji dia takkan cuai lagi." ucap Sunggyu dengan gaya-gayanya sekali. Dia cuba buat budak lelaki itu tertawa, dan ia berhasil. 

 

 

"Hyung ni lucu la. Tentu anak hyung tak bosan bila dengan hyung, kan?"

 

 

Sunggyu tersenyum kekok. "Well, hyung takda anak lagi. Hyung baru kahwin."

 

 

"Oo..." budak itu mengangguk tanda faham.

 

 

"Siapa nama adik?" soal Sunggyu.

 

 

"Yoon Jonghyun, tapi kawan-kawan suka panggil saya JR, tak tau kenapa. Hyung?"

 

 

"Nama hyung Sunggyu. Kamu ada nombor phone mak, ayah kamu tak? Biar hyung tolong call diorang untuk ambil kamu kat sini. Kamu tinggal kat mana?"

 

 

Mendengar pertanyaan Sunggyu itu, JR segera mengeluarkan sebuah buku nota kecil dari dalam beg galasnya. "Nah!" nota kecil itu dihulurkan kepada Sunggyu.

 

 

"Untuk apa?" soal Sunggyu.

 

 

"Alamat and nombor papa ada dalam buku tu." jelas JR.

 

 

"Oo..." Sunggyu segera membuka buku nota itu dan ternyata ianya lengkap dengan alamat dan nombor telefon. "Rumah kamu tak jauh pun dari sini. Mari la hyung hantarkan kamu balik naik teksi."

 

 

"Gomawo, hyung! Hyung memang baik!" ucap JR sambil memeluk Sunggyu.

 

 

><><><><><

 

 

 

Sementara itu, cikgu yang mengetuai rombongan kelas JR mulai panik apabila dia dapati JR tiada. Semua pelajar telah dihantar balik oleh bas sekolah, tapi apabila tiba di hadapan rumah JR, baru cikgu tu perasan yang JR takda. Mereka segera kembali ke tempat terakhir mereka berhenti untuk berehat. Setelah puas mencari, dan gagal, cikgu itu buat keputusan untuk maklumkan tentang kehilangan JR kepada ayahnya.

 

 

Doojoon membeliakkan matanya apabila cikgu itu memberitahu yang JR telah hilang. Berderau darahnya, dan rasa macam nak dicekik-cekik jer cikgu ni. Iya la, anak yang disayangi kini hilang, siapa tak bengang.

 

 

"Kalau tak sebabkan awak tu perempuan, dah lama saya tumbuk awak tau tak?!" tengking Doojoon. "Suka-suka jer awak hilangkan anak saya, lepas tu datang sini minta maaf. Awak ingat dengan maaf tu boleh kembalikan anak saya ke? Ha?! Saya boleh saman satu tadika tu, tau tak?!" marah Doojoon lagi.

 

 

Cikgu tu hanya menundukkan kepala, sambil tahan nangis. Dia tau dia salah, tapi jangan la marah sampai macam ni. Malu la semua orang dok tengok.

 

 

"Sebab ni la saya tak benarkan Jongie sertai mana-mana lawatan. Sebab saya tak yakin dan saya dah banyak dengar pasal kelalaian pihak sekolah macam ni. Tapi awak yang beria-ia kata yang awak boleh jaga dia dan pelajar-pelajar lain dengan baik dan bla bla bla..." Doojoon mula berleter.

 

 

"Saya minta maaf En. Yoon. Kitorang akan cuba cari dia." cikgu itu mula berani bersuara.

 

 

"Nak cari kat mana?! Entah apa dah jadi kat dia sekarang ni?! Biar saya sendiri yang pergi cari! Kalau harapkan korang, sampai bila-bila pun Jongie tak balik!" Doojoon segera mengambil kunci keretanya, dan mengunci rumahnya sebelum dia segera memandu pergi.

 

 

"Habis la! Mesti aku dipecat lepas ni..." cikgu itu kembali ke bas dan berlalu pergi dengan sedihnya.

 

 

><><><><><

 

 

Sunggyu dan JR tiba di kawasan rumah JR. Selesai membayar tambang teksi, Sunggyu memimpin tangan JR dan menuju ke rumahnya.

 

 

"Ini ke rumah kamu?" soal Sunggyu dan JR mengangguk. "Besar juga rumah kamu ni. Kamu anak orang kaya rupanya."

 

 

"Papa kerja arkitek. Rumah ni dia yang design ikut rumah impian mama."

 

 

"Tentu mama kamu gembira, kan? Mesti dia sayang sangat kat papa kamu."

 

 

"Tak! Mama tak sayang kat kami. Kalau dia sayang kami, dia takkan tinggalkan kami. Mama jahat!" dengan itu JR tiba-tiba meraung.

 

 

"Hei, kenapa ni? Jangan la nangis...hyung ada salah cakap, ke? Shh..." Sunggyu berlutut di hadapan JR dan memeluknya untuk memujuknya. "Hyung minta maaf kalau hyung ada salah cakap, eoh? Dah, jangan nangis lagi...nanti tak comei..." Sunggyu cuba memujuk dan apabila JR semakin tenang, Sunggyu meleraikan pelukan. Dia tersenyum melihat rupa JR yang baru lepas menangis. "Aloo, dah tak comel dah. Cuba senyum." Sunggyu mengesat air mata JR.

 

 

JR cuba senyum walaupun masih lagi ada air mata yang mengalir. "Hyung jangan sebut pasal mama lagi. Jongie tak suka." JR memuncungkan bibirnya.

 

 

"Okey, okey, hyung takkan sebut. Dah jangan nangis, okey?" Sunggyu berdiri semula dan dia mula menekan loceng rumah itu dengan harapan papa JR akan muncul, namun hampa. "Ish, mana papa kamu ni? Tak larat dah hyung nak tekan loceng ni. Tak keluar-keluar pun. Entah-entah papa kamu dah keluar cari kamu."

 

 

"Takper. Saya ada kunci spare. Papa yang kasi. Takut-takut kes macam ni jadi." JR mengeluarkan kunci pendua dari dalam beg galasnya.

 

 

"Papa kamu ni memang teliti la. Semua dia sediakan. Dia macam tau-tau jer perkara macam ni nak jadi. Siap tulis alamat dan nombor telefon lagi untuk kamu."

 

 

"Hyung, jom la masuk!" JR menarik tangan Sunggyu dan membawanya masuk.

 

 

"Wah, luasnya rumah kamu!" ucap Sunggyu.

 

 

"Hyung, saya nak gi call papa. Nak bagitau dia yang saya dah balik."

 

 

"Okey..."

 

 

><><><><><

 

 

Doojoon memberhentikan keretanya di tepi jalan apabila telefon bimbitnya berdering. Dia mula menjawab. "Hello?"

 

 

"Papa! Ni, Jongie!"

 

 

"Jongie! Kamu kat mana?! Kamu okey tak? Kamu tak apa-apa kan?" soal Doojoon dengan risaunya.

 

 

"Papa, Jongie okey. Jongie ada kat rumah dengan Gyu hyung. Dia yang hantar Jongie balik. Papa ada mana?"

 

 

"Papa cari kamu la. Bagus la kamu dah balik. Kamu tunggu papa, okey? Nanti papa balik." Doojoon segera start enjin keretanya dan memandu pulang. 'Gyu hyung? Gyu? Macam pernah jer nama tu. Takka la...harap-harap tak.' getus hati Doojoon.

 

 

><><><><><

 

 

Doojoon tiba di rumahnya, dan dia gembira melihat anaknya berada di rumah. "Jongie!"

 

 

"Papa!" teriak JR lalu dia segera berlari anak ke arah papanya dan memeluknya.

 

 

"Kamu tak apa-apa? Ada orang jahat yang cuba tangkap kamu tak?" Doojoon membelek-belek anaknya untuk memastikan JR okey.

 

 

"Saya okey, pa. Nasib baik Gyu hyung ada. Dia yang bawa Jongie balik."

 

 

"Gyu hyung?"

 

 

"Bagus la awak dah balik. Saya dah siapkan makan malam sebab Jongie kata dia lapar tadi. Maaf la sebab masuk dapur awak tanpa izin. Saya..." ucap Sunggyu yang baru keluar dari dapur, namun kata-katanya terhenti tatkala dia dan Doojoon saling berpandangan.

 

 

"Gyunie?" Doojoon segera berdiri dan terkejut melihat Sunggyu.

 

 

"Jo-Joonie?" Sunggyu juga terlopong.

 

 

..............................................................................................................................................................................

A/N: So, saya berhenti sampai sini, okey? Jangan marah...ada masa nanti, saya akan sambung bab yang seterusnya...Bye! Oh, jangan lupa komen utk naikkan semangat saya untuk update lagi...Komen anda amat membantu dlm penulisan saya ^^ Anyeong!

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
wah, sy happy sgt tgk sume komen ni! :D terima kasih semua! ^^

Comments

You must be logged in to comment
cassie_greg #1
Chapter 1: Knape rase geli bace kut malay ㅠㅠㅠ anyway first time bace ff malay woogyu ! Dont blame me heheh -..-
LuckyGirl97 #2
Happy Ending~ The best^^
inspiritly_beauty
#3
Chapter 33: Kyaaaa!! Happy ending.. Lalala... This story is daebak! Nasib buruk Sunny must die.
empresschingyu
#4
Chapter 33: kyaaaa,, twin. woogyu and the twin.
thank you for the nice story. i'm glad they got their happy ending :")
doyce228 #5
Chapter 33: fuhhhhh tahniah akak sebab dah berjaya habiskan cerita ni :D
hehe, finally Gyu dapat kasih sayang yang sepatutnya from husband dia. HAHA XD
yeayyy twins. selamatlah membesarkan babies tu ye Gyu n Hyunnie ^~^
kay_yayah #6
Chapter 33: Tahniah utk mr.nam woohyun dan mrs.nam sunggyu...hehehe..nam minhwan dan nam minhee...cantik comel dan sweet macam mama dan papa dorang...hahaha...

Tahniah juga utk awk yg dh berjaya end kan cerita best ni dgn happy ending...hehehe...
namuchi #7
Chapter 33: Finally end...
Sweetnya name tu baby... :3
Rase sy nak hug mrka orang... XD
onlyforone
#8
Chapter 33: kyaaaa congrats for the babies xD

and thanks for making such a cute story ^^
dooseob_saranghae
#9
Chapter 33: uwaaaaaaaaah tamat...congrate woogyu kkkk