Sweet tak?? :D

Cintamu Milikku~*

 

 

 

Keesokannya, seperti biasa Sunggyu akan menyediakan sarapan untuk dia dan Woohyun. Dia memakai apron yang berwarna pink untuk mengelakkan bajunya dari kotor. Sedang dia asyik merasa masakannya itu, dia terasa tali apron yang diikatnya tadi perlahan-lahan terlerai. Kemudian, dia terasa nafas seseorang di belakang lehernya. Dia ingin menoleh, namun dia terkaku bila sepasang tangan sedang memaut pinggangnya dari belakang.

 

 

"Hyunnie...saya tengah masak ni. Jangan la kacau." rungut Sunggyu yang masih memegang sudip di tangannya.

 

 

"Urmm bau awak harum semerbak bunga seri pagi yang berkembang mekar di waktu pagi..."

 

 

"Eee, apa awak ni? Geli la dok berayat macam ni. Lepas la..." Sunggyu meletak sudip di atas dapur dan dia cuba meleraikan pautan Woohyun dipinggangnya. "Hyun, sini dapur okey, bukan bilik tidur kita."

 

 

"Ada saya kisah? Dalam rumah ni, cuma kita berdua saja. Mana-manapun kita boleh berasmara." Woohyun memalingkan tubuh Sunggyu menghadapnya. Dan apabila dia ingin mengucup Sunggyu, Sunggyu menekup mulutnya dengan tangan. "Hey, tak aci la macam ni. Turunkan tangan awak."

 

 

"Hyun, saya nak termuntah ni. Tolong lepaskan saya."

 

 

"Tipu. Awak saja nak lari dari saya, kan? Morning kiss dulu, baru saya lepaskan awak."

 

 

"Hyun, saya tak tipu la. Saya..." Sunggyu yang semakin tak tertahan segera menolak Woohyun ke tepi dan dia menghampiri sinki lalu dia mulai muntah.

 

 

"Gyu, awak sakit, ke? Dari kelmarin lagi awak asyik muntah-muntah macam ni. Saya risau la. Takkan la keracunan makanan lagi?" Woohyun memicit-micit belakang Sunggyu.

 

 

Sunggyu mulai berkumur. "Tekak saya terasa pahit la Hyun." rungut Sunggyu. 

 

 

"Mana tak pahitnya, awak muntah ni tak keluar apa-apapun sebab awak tak makan lagi." Woohyun memapah Sunggyu menuju ke meja makan. "Awak duduk sini, biar saya yang masak hari ni, okey?"

 

 

"Okey..." balas Sunggyu lemah.

 

 

'Gyu tak sihat, so bubur nasi la yang sesuai untuk dia makan.' fikir Woohyun lalu dia menyediakan bahan-bahan untuk membuat bubur nasi. Mujur la dia cuti lagi hari ni. Cuti yang diambil untuk berbulan madu, akhirnya terpaksa dihabiskan di rumah.

 

 

Sunggyu yang keletihan, dah terlelap di meja makan. Woohyun yang dah siap menghidang bubur nasi itu, tak sanggup nak kejutkannya.

 

 

"Pucatnya muka dia...maybe letih sebab semalaman asyik muntah jer. Biar aku bawa dia gi rehat dalam bilik." ngomel Woohyun, sebelum dia perlahan mendukung Sunggyu dan beredar ke bilik mereka yang terletak di tingkat atas. Woohyun membaringkan Sunggyu di atas katil sebelum dia turun ke bawah semula.

 

 

Sedang dia asyik menonton tv di ruang tamu, telefon bimbitnya berdering. Nombor yang tertera di skrin adalah nombor yang tak dikenali. Dia ragu-ragu untuk menjawab, lalu dia meletakkan handphonenya di bawah bantal dan kembali menonton tv. Namun, si pemanggil masih lagi cuba menelefonnya berkali-kali sehingga Woohyun mulai bengang dan dia segera menjawabnya.

 

 

"Hello?"

 

 

"Kenapa awak lambat angkat? Awak saja ya nak mengelak dari saya?" ucap si pemanggil di sebalik talian.

 

 

Woohyun mengenali suara itu, lalu dia segera mematikan talian dan mematikan handphonenya. "Tak guna punya perempuan! Tak faham-faham bahasa ke, yang orang dah benci dan meluat kat dia. Dok telefon buat apa lagi? Biar aku setkan nombor ni supaya aku takkan terangkat lagi panggilan dari dia." ngomel Woohyun lalu dia membuka semula handphonenya dan dia terkejut melihat mesej yang dihantar oleh Sunny.

 

 

'Berani awak buat saya macam ni?! Awak tunggu la. Saya takkan biar awak hidup bahagia! Saya akan porak-perandakan keluarga awak!'

 

 

"Meroyan punya perempuan! Dia yang tinggalkan aku dulu, sebab dia kata aku ni menyusahkan dia. Pastu sekarang baru nak kat aku balik. Baik aku tukar nombor lain supaya dia tak boleh kacau aku dah." bebel Woohyun. Tak berapa lama kemudian, mesej baru diterimanya dari orang yang sama.

 

 

'Saya maksudkannya Hyunnie. Saya takkan biar awak dan Gyu bahagia! Just wait and see...'

 

 

"Bangang tol la pompuan ni!! Ish!" Woohyun melempar handphonenya ke lantai dengan berangnya.

 

 

"Hyun, kenapa ni?" soal satu suara dari arah belakang.

 

 

Woohyun menoleh dan dia segera bangun dari sofa. "Gyu, awak dah bangun? Kenapa tak tidur lama lagi? Awak kena rehat." Woohyun memapah Sunggyu duduk di sofa.

 

 

"Sakit kepala la tidur lama-lama. Lagipun, saya rasa lapar sangat. Tak boleh la nak tidur dengan perut kosong."

 

 

"Alololo~ Awak lapar ya? Biar saya panaskan bubur nasi yang saya buat tadi. Tunggu tau?" Woohyun hampir bangun apabila Sunggyu menariknya duduk semula. "Waeyo?"

 

 

"Awak marah kat siapa sampai main lempar-lempar handphone macam tu?"

 

 

"Takda siapa la. Handphone tu tiba-tiba je jadi gelong. Tu yang saya geram sampai terlempar tu." dalih Woohyun.

 

 

"Iya ker?" soal Sunggyu yang tidak percaya.

 

 

"Betul la. Buat apa saya nak tipu awak? Eh, awak kata awak lapar tadi, kan? Biar saya pergi panaskan bubur nasi tu." Woohyun bergegas ke dapur untuk mengelak dari disoal Sunggyu lagi.

 

 

Sunggyu bangun dari sofa dan dia menuju ke arah tempat handphone itu mendarat dan mengutipnya. "Sayangnya handphone mahal-mahal camni dilempar camtu jer. Membazir jer, Hyunnie ni." Sunggyu cuba membuka balik handphone itu dan ia menyala. "Nasib baik masih elok." Sunggyu duduk di sofa semula sambil membelek-belek handpone itu. "Apa yang dia kata hang? Aku tengok elok jer function dia. Hmm, mesti dia simpan mesej banyak sangat kot. Tu yang boleh hang. Biar aku tolong padamkan."

 

 

Sunggyu hampir-hampir membuka peti masuk mesej apabila Woohyun segera merampas handphone itu darinya. Sunggyu tersentak.

 

 

"Kan saya dah kata takda apa? Yang awak gatal tangan nak tengok juga kenapa?!" soal Woohyun dengan nada yang tinggi dan tanpa disedari, dia dah buat Sunggyu takut.

 

 

"Hyun, saya cuma..."

 

 

"Awak tak percayakan saya, ke?!" marah Woohyun lagi.

 

 

Sunggyu menundukkan kepalanya. "I'm sorry..." air matanya mula mengalir. Woohyun tak pernah marah atau tengking dia sebelum ni, tentu la dia terasa gila. "Saya masuk bilik dulu. Saya penat." suara Sunggyu kedengaran bergetar sebab dia menahan tangisannya. Hatinya sebak. Dia perlahan bangun dari sofa dan tanpa melihat Woohyun dia mengatur langkah untuk menuju ke bilik.

 

 

Woohyun melepaskan keluhan berat bila dia sedar apa yang dia buat tadi. Lalu dia segera mendapatkan Sunggyu dan memeluknya. "I'm sorry, Gyu. I'm sorry...saya bukannya nak marah awak, cuma saya..." belumpun Woohyun sempat menghabiskan ayatnya, Sunggyu dah mula menangis. "Gyu, jangan nangis. I'm sorry, okey? Shh..." Woohyun mengusap-usap belakang Sunggyu untuk menenangkannya.

 

 

"Awak tak pernah marah atau tinggikan suara kat saya macam tadi. Saya terasa awak tau, tak?" ucap Sunggyu dalam sedu-sedan.

 

 

"Ya, saya tau. Sebab tu saya minta maaf. Maafkan saya, ya? Tapi masa saya sakit dulu, saya ada marah juga, kan? Dan awak tak la nangis sampai macam ni. Nangis sikit-sikit ada la."

 

 

"Itu dulu, okey. Lagipun, masa tu awak sakit dan saya memahami keadaan awak masa tu. Tapi sekarang ni, awak tak pasal-pasal nak marah saya tanpa sebab. Hanya pasal saya buka phone awakpun awak nak melenting. Terasa tau."

 

 

"Okey, okey, saya faham. Saya salah. Dah, jangan nangis lagi. Nanti tak comel dah." Woohyun meleraikan pelukan dan dia mengesat air mata di pipi Sunggyu dengan lembut. Sunggyu pun dah berhenti nangis. "Senyum. Taknak masam-masam muka macam ni." Sunggyu hanya menurut dan dia mula tersenyum. "Macam tu la. Comel!" Woohyun mencubit manja pipi Sunggyu.

 

 

"Ouch!" teriak Sunggyu sambil menggosok-gosok pipinya. "Sakit la!" dia merungut manja.

 

 

"Jom, kita pi makan. Saya dah panaskan bubur nasi tu."

 

 

"Saya taknak bubur nasi tu. Tak lalu la."

 

 

"Tapi awakkan tak sihat. Kena la makan bubur nasi."

 

 

"Saya nak makan piza. Dah lama tak makan. Jom!" Sunggyu memimpin tangan Woohyun.

 

 

"Piza? Bukan awak tak suka makanan segera macam tu, ke? Awak kata makanan tu tak elok untuk kesihatan."

 

 

"Bila saya kata? Ada ke saya kata?" Sunggyu buat muka innocent.

 

 

"Ada la. Masa zaman kita sekolah dulu."

 

 

"Itu zaman sekolah. Sekarang zaman dah berubah, Hyunnie. Manusiapun perlu la berubah. Jom la! Saya lapar ni!" Sunggyu merayu manja.

 

 

"Okey, okey. Biar saya ambil kunci kereta dulu." Woohyun menuju ke bilik mereka di tingkat atas untuk mengambil kunci kereta, manakala Sunggyu segera menuju ke luar rumah.

 

 

Beberapa minit kemudian, Woohyun keluar dari rumah dengan rupa bingung. 'Kalau tak silap, aku memang simpan kunci kereta dalam laci almari, tapi kenapa takda pula? Ish!' fikir Woohyun sebelum dia terkejut melihat Sunggyu dok tersengih-sengih dalam kereta sambil tengok reaksi dia.

 

 

"Hyun, awak lambat la. Saya tunggu lama tau, tak? Apa yang awak cari tu?" soal Sunggyu yang pura-pura tak tau apa-apa.

 

 

"Gyu, macam mana awak boleh masuk dalam kereta sedangkan kunci kereta..." Woohyun terfikir sesuatu. "Awak dah ambil kunci kereta siap-siap, ke? Awak pekena saya, ya?"

 

 

"Padan muka! Siapa suruh awak marah saya? Biar awak cari kunci tu sampai esok." ejek Sunggyu lalu dia menjelir ke arah Woohyun.

 

 

"Nakalnya awak ni!" ngomel Woohyun sebelum dia masuk ke dalam kereta. "So, awak memang dah rancang nak pergi makan piza la ni. Awak siap ambil kunci kereta lagi."

 

 

Sunggyu mengangguk. "Sedar-sedar jer dari tidur, saya terus rasa nak makan piza. Tu yang saya turun nak ajak awak pi makan piza."

 

 

"Okey la tu. Sayapun dah lama tak makan piza ni. Sekali-sekala, okey juga."

 

 

"Dah la berleter tu. Saya dah lapar ni! Cepat la drive."

 

 

"Yer la, yer la." Woohyun mula memandu.

 

 

><><><><><

 

 

Malam itu, sebelum tidur, Sunggyu sekali lagi terpaksa membuat appoinment dengan Mr. Toi (Toilet...hehe)... Woohyun seperti biasa menemaninya dengan mengurut-urut belakang Sunggyu.

 

 

"Tu la awak. Makan banyak sangat tadi. Kan dah terkeluar balik." bebel Woohyun.

 

 

Sunggyu masih lagi menghadap mangkuk tandas itu dan memuntahkan segala yang dimakannya tadi. Sesekali dia merintih sebab tekaknya terasa pedih dan perutnya kurang selesa. Air mata juga mula mengalir. Woohyun semakin risau dengan keadaan isterinya.

 

 

"Gyu, kita pergi klinik nak, tak? Saya risau la. Dah 2 hari berturut-turut awak muntah macam ni. Ya?"

 

 

Sunggyu selesai muntah dan dia cuba berdiri untuk berkumur di sinki namun kakinya terasa lemah untuk menampung badannya lalu dia rebah dalam pangkuan Woohyun.

 

 

"Tengok! Awak dah teruk sangat ni, sampai nak berdiri pun tak boleh. Jangan berdegil boleh tak? Mari saya bawa awak ke hospital terus." Woohyun ingin mendukung Sunggyu apabila Sunggyu membantah.

 

 

"Saya okey, Hyun. Saya cuma nak tidur jer. Saya janji, kalau esok saya still macam ni, kita pergi hospital okey?"

 

 

Woohyun mengalah. "Okey. Degil sungguh la awak ni." Woohyun memapah Sunggyu untuk berkumur di sinki sebelum dia mendukung Sunggyu dan dibaringkan di atas katil. "Good night!"

 

 

"Good night!" balas Sunggyu sambil memeluk Woohyun di sebelahnya.

 

 

........................................................................................................................................................................................................

A/N: Komen please ^^

Saya perlukan komen untuk hilangkan stress saya ni...huhu

Tak tau la kenapa hati saya rasa tak senang jer hari ni...

Harap-harap dengan komen awak semua dapat buat saya tenang dan sekaligus bagi saya semangat untuk update lagi cerita ni...*peace*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
wah, sy happy sgt tgk sume komen ni! :D terima kasih semua! ^^

Comments

You must be logged in to comment
cassie_greg #1
Chapter 1: Knape rase geli bace kut malay ㅠㅠㅠ anyway first time bace ff malay woogyu ! Dont blame me heheh -..-
LuckyGirl97 #2
Happy Ending~ The best^^
inspiritly_beauty
#3
Chapter 33: Kyaaaa!! Happy ending.. Lalala... This story is daebak! Nasib buruk Sunny must die.
empresschingyu
#4
Chapter 33: kyaaaa,, twin. woogyu and the twin.
thank you for the nice story. i'm glad they got their happy ending :")
doyce228 #5
Chapter 33: fuhhhhh tahniah akak sebab dah berjaya habiskan cerita ni :D
hehe, finally Gyu dapat kasih sayang yang sepatutnya from husband dia. HAHA XD
yeayyy twins. selamatlah membesarkan babies tu ye Gyu n Hyunnie ^~^
kay_yayah #6
Chapter 33: Tahniah utk mr.nam woohyun dan mrs.nam sunggyu...hehehe..nam minhwan dan nam minhee...cantik comel dan sweet macam mama dan papa dorang...hahaha...

Tahniah juga utk awk yg dh berjaya end kan cerita best ni dgn happy ending...hehehe...
namuchi #7
Chapter 33: Finally end...
Sweetnya name tu baby... :3
Rase sy nak hug mrka orang... XD
onlyforone
#8
Chapter 33: kyaaaa congrats for the babies xD

and thanks for making such a cute story ^^
dooseob_saranghae
#9
Chapter 33: uwaaaaaaaaah tamat...congrate woogyu kkkk