31- Ending

Our Love Fictions (Malay version)

Tiga tahun kemudian...

Yoonmi pov

Selepas kejadian tiga tahun lepas, perlawanan bola keranjang yang diharapkan peminat itu telah dibatalkan dan tidak lagi dijalankan sehingga sekarang. Dan hari ini merupakan hari perkhawinan  Yongguk dengan Sonmi unnie, tak sangka masa sangat cepat berlalu dan mereka berdua akhirnya mengambil keputusan berkhawin. B.A.P kini dah graduate kecuali Jongup dan Zelo masih bersekolah dan kini menjadi senior di sekolah. Youngjae dan Jihye pula melanjutkan pelajaran di university yang sama, Himchan pula pergi melanjutkan pelajaran di luar negara selepas sahaja kejadian tiga tahun lepas. Daehyun pula... selepas graduate dia juga telah ke luar negara melanjutkan pelajaran. Aku??? Aku dah jadi pelukis terkenal dan aku juga baru sahaja menerima anugerah komik terbaik. Komik yang baru aku siapkan ialah ‘OUR LOVE FICTIONS’, aku lega dapat hasilkan komik itu. Min Ha... aku dah berjaya...

“Hei... kenapa seorang2 ni?” tiba-tiba seseorang memeluk aku dari belakang. Aku sedikit terkejut, rupanya Daehyun muncul tanpa menyapa aku terlebih dahulu.

“Yah... sejak bila oppa datang ni? Tak beritahu aku pun,” aku terkejut kerana Daehyun langsung tak beritahu aku yang dia akan balik ke korea. Katanya sibuk dan tidak dapat hadir perkhawinan Yongguk.

“Minhae, aku saja nak beri suprised dengan awak, rindu aku tak?” katanya. Aku menahan geram dengan kelakuannya.

“Hish, geramnya! Mestilah rindu!” kataku. Daehyun ketawa dengan telatah aku.

“Aku dah baca komik awak, tak sangka komik itu mengimbas tentang masa tiga tahun lalu. Gomawo,”  

“Aku rindu sangat dengan Min Ha, sebab itu aku buat cerita dalam komik tu. Aku harap Himchan oppa juga dapat menerimanya.” Kataku mengingatkan komik our love fiction aku itu.

“Dalam komik itu juga banyak tentang kita berdua, aku baru tahu perasaan awak sebenar. Mianhae kalau masa dulu aku banyak sakitkan hati awak,” kata Daehyun baru mengetahui isi hati aku masa dulu. Semuanya dalam komik itu menceritakan tentang kisah pelukisnya.

“Aniya... Oppa tak perlu kata macam tu lagi. Semua hanya tinggal kenangan,” kataku. Daehyun mengganguk.

“Amboi... korang berdua dating ni tak ajak orang pun,”Youngjae dan Jihye muncul sambil berpegangan tangan. Aku dan Daehyun berpandangan.

“Oh ya, kitorang dah baca komik awak. Hebat!”

“Gomawo...” kataku.

“Aigoo... kalaulah aku tak pergi ke Jepun masa tu kan bagus. Aku pasti dapat serta dalam kejadian itu.” Kata Rena dengan Zelo.

“Yah! Pabo... kau patut bersyukur yang kau tak dapat serta kami masa tu tau,” kata Zelo. Rena terdiam kemudian tersengih.

“Walaubagaimanapun, komik unnie hebat. Tambahan lagi percintaan tentang Daehyun oppa dengan unnie,” kata Rena sambil ketawa.

“Yah... hentikan,” Aku menjadi malu pula.

“Betul kata Rena tu, hanya komik itu saja kita dapat imbas kembali kenangan masa lalu,” kata Himchan tiba-tiba muncul di antara kami. Kami berpandangan. Aku tersenyum, nampaknya Himchan oppa sudah berubah. Semakin maju.

“Thanks Yoonmi,” Himchan menunjukkan komik di tangannya. Aku mengganguk, bukan sahaja cerita aku dan Daehyun di dalamnya malah semua character juga aku sertakan. Terutamanya kisah Himchan oppa dan Min Ha.

“Eh, mana Jongup?” Youngjae mencari maknae yang seorang lagi. Yongguk sudah tentu sedang bersiap sedia dengan majlisnya perkhawinannya.

“Dia dan kekasihnya jadi pengapit Yongguk hyung,” kata Zelo sambil ketawa terkekeh2. Mereka berpandangan.

“Kekasih? Siapa kekasihnya?” soal Jihye yang sejak tadi lagi mendiamkan diri.

“Siapa lagi kalau Sohyun, mereka berdua dah lama kapellah,” beritahu Zelo.

“Ow...” kami semua baru tahu kisah mereka berdua. Dulu bukan main gaduh lagi.

“Eh, jom masuk. Majlis dah mula ni,” kata Himchan memandang jam tangannya. Kami mengganguk turut masuk ke dalam dewan. Orang ramai sudah memenuhi dewan menunggu pengantin masuk ke dalam. Sebaik sahaja pengantin masuk, Sonmi unnie dan Sohyun kelihatan anggun. Cantik sekali, aku  menyedari yang Daehyun asyik memerhati aku sejak tadi lagi.

“Wae? Kenapa oppa tengok aku sejak tadi lagi?” bisikku.

“Awak kelihatan cantik hari ini, aku rindu sangat dengan awak,”

Terasa panas di pipi aku, Daehyun ni. Kalau nak puji janganlah sekarang, malu aku. Daehyun tersenyum menyedari aku tak berubah perangai aku setiap kali berjumpa dengannya. Sonmi dan Yongguk saling menyarung cincin di jari. Tepukan gemuruh diberikan.

Majlis perkhawinan selesai dan Yongguk dan Sonmi bercadang pergi berbulan madu di Amerika. Kami melambai ke arah pengantin sebelum bertolak pergi berbulan madu.

“Hyung, jumpa lagi. Hati2 kat sana ya,” kata Zelo.

“Hmn... terima kasih sebab datang. Yoonmi-ah, gomawo tentang komik itu,” katanya pada aku.

“Ne. Oppa hati2 masa memandu” aku mengganguk, aku sempat sertakan dalam komik itu tentang kisahnya dengan Sonmi unnie.

“Ya. Daehyun, gembira dapat jumpa awak.”

“Hyung, jaga isteri hyung baik2 ya,” pesan Daehyun. Yongguk tersenyum mengganguk. Kami melambai ke arah kereta mereka. himchan pula meminta diri selepas itu. Aku tahu, Himchan pasti mengunjungi kubur Min Ha. Aku akan mengunjungi kubur Min Ha setiap hujung minggu. Aku tersentak Daehyun menggengam erat tangan aku ketika kami berdua menuju ke taman sakura. Bunga lebat menimbulkan keindahan pada waktu siang. Aku membalas dengan memeluk lengan Daehyun.

“Perlu ke aku tunggu oppa setahun lagi?” kataku bila teringat pengajian Daehyun tinggal setahun lagi. Daehyun berhenti melangkah memandang aku.

“Hmn... setahun lagi,”

Aku mengganguk. “Kurea... setahun bukannya lama sangat! Kita boleh contact dalam e-mail juga kan,”  kataku mengawal perasaan aku. Daehyun mengusap kepala aku.

“Kenchanna?”

“Aku tak apa-apa, aku akan tunggu oppa,” aku memeluk Daehyun dengan erat. Terlepas rindu dengannya. Daehyun membalas pelukanku.

“Oppa tahu tak? Oppa semakin kacak, aku jatuh hati kali kedua,” kataku melepaskan pelukan.

“Jjinja,”

“Hmn... aku hampir tak kenal oppa,” kataku. Daehyun senyum lalu mencium bibir aku. Aku mulanya terkejut tapi akhirnya membiarkan Daehyun cium aku. Aku membalas ciumannya.

“Saranghae,” ucapku.

“Miss you,” ucap Daehyun kemudian memeluk aku lagi. Aku tertawa kecil membalas pelukannya.

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

Ending of story... hehe

I know this is not interesting

Yuck!!!! BADMAN mv ic comeout already!!!! yes!!!!

My Gosh!!! Youngjae very hensem there... Feeling die already... aw...

Dah tengok ke belum??? hehe... very fantastic. But I still don't understand why still many people don't like them T.T

 

sekarang ni aku tengah siapkan The Naughty or 9 princess and I believe I can Fly. hehe... hanya 10 chapter jer cerita tu hehe... datanglah pergi jenguk cerita aku tu. and jgn lupa subcribes juga ya.

Thanks for read my fiction... see you in my next story! :)

 

  

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chacannie
#1
Chapter 31: Author-nim ! sya t'lambat join crita nhe ... sudah baca , SEDIH'y !!!! :'( I'm crying :'( tp, ending'y DAEBAK (y) sya baca, tngh mlm, best dpt lyang prsan s'orang-ii :D Author-nim ! Fighting !!
Eisyafa100
#2
Chapter 27: Author-nim chapter nie paling sedih
akila_halim #3
Chapter 31: Author-nim thanks sbb luang masa buat citer nie. Semoga berjaya. Hwaiting!!!!!!!!!!!!!!!
mieyhyun
#4
Chapter 31: Author-nim... u make my day... sweetla citer nie.. saya tunggu cerita yang lain drpd author-nim... hwaiting!!!
nurulizzahramanlee
#5
Chapter 31: Daebak onnie hehehehe best sgt daehyun oh gosh he so handsome when badman daebak daebak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woonicorn_syah
#6
Chapter 31: happy ending:)tapisaye nk tahu ape jadi kat himchan buatlah one shot die jumpe penganti min ha
woonicorn_syah
#7
Chapter 29: sedih ah asal ade yg mati ni :'(
mieyhyun
#8
Chapter 29: Kenapa Min Ha mati auhtor-nim...?? Ppali update...
fluffyichigo
#9
Chapter 28: authornim nape sedih sgt nk nangis saya