22- saranghae

Our Love Fictions (Malay version)

Youngjae pov

Aku melangkah lemah masuk ke dalam library di mana tempat aku dan dia pernah belajar dan juga bertengkar. Kalau dia tak menipu kesalahannya dia dulu pasti perkara tidak akan jadi begini.Tapi kenapa dia buat begitu??? Kenapa? Han Jihye, kenapa kau buat aku begini? Aku menahan sebak, jatuh air mata aku. Aku mengesat dengan kesal. Pertama kali perempuan buat aku macam ni, sanggup berkorban untuk aku. Rupanya bukan Jihye yang mencuri tabung itu dan dia hanya dipergunakan oleh Ara kerana mahu menghancurkan hubungan kami berdua. Himchan hyung telahpun menyiasat perkara sebenar dan sekarang hanya menunggu tindakan dari aku.Di saat aku terus melangkah masuk ke dalam aku terpandang seorang gadis, ya. Dialah orangnya yang aku sayang tetapi sanggup tipu aku. Jihye membetulkan kaca matanya sambil membaca buku, dia tidak sedar pun aku datang ke arahnya. Au terus menghampirinya dan memandang buku yang dibacanya. Jihye terkejut kehadiran aku dan menyimpan buku itu seperti mahu mengelak dari aku. Aku menahan tangannya.

"Kau nak ke mana?" Aku memandang serius, Jihye cuba menarik tangannya tetapi aku aku cuba gagahkan menahannya.

"Awak kan benci aku, lebih baik aku pergi," kata-katanya sedang mencucuk hati aku, memang benar aku pernah benci dirinya.

"Hajima... " kataku perlahan.

"Lepaskan aku!" Jihye menarik tangan dengan kasar. Aku geram lalu menariknya ke hujung dinding agar pengurus library itu tidak melihat kami berdua. Aku menumbuk dindind di tepi bahunya, aku memandang matanya di sebalik kaca matanya. Dia kelihatan ketakutan tapu aku tak kisah.

"Wae?! Kenapa kau tipu aku? kenapa awak tipu aku yang awak curi tabung itu? Kenapa kau buat semua tu? Kenapa kau buat aku salah faham dengan kau, Kenapa?!"  Aku tidak menyedari air mata aku dah mengalir. Aku hanya mahu jawapan keluar dari mulutnya sendiri. Aku sangat geram, kenapa dia buat semua ini? Aku tak faham langsung.

 

 

 

no one pov

Jihye terkejut dengan tindakan Youngjae, wajah Youngjae sangat hampir dengan wajahnya. Tidak menyangka Youngjae sangat marah dengannya sehingga menumbuk dinding. Jihye ketakutan , bibirnya mengeletar. Youngjae memejam mata. Pedih matanya, jarang sekali dia menangis.

"Beritahu aku, please..." kata Youngjae perlahan.

"Sebab... Ak... Ak... Aku tak nak awak keluar dari pasukan bola keranjang. Aku... sayang awak," kata Jihye tergagap, di tidak berani memandang Youngjae. Satu keluhan dari Youngjae, Jihye mengerut memandangnya.

"Mianhae..." Jihye menahan sebak. Youngjae menariknya dalam pelukan.

"Kau tak perlu buat kerja part time hanya disebabkan aku," ujar Youngjae memeluk erat. Jihye tersentak, di menolak Youngjae perlahan-lahan.

"Bagaimana awak tahu?" kerut Jihye, semua orang yang dia jumpa  dah janji tak akan beritahu Youngjae. Macam mana Youngjae boleh tahu?

"Semua itu tak penting, aku tak nak awak buat semua tu lagi."

"Tapi..." Jihye mengerut, dia mesti teruskan untuk pembiayaan perubatan mamanya kelak. Youngjae menarik kaca matanya ingin melihat mata yang cantik itu. Jihye tertunduk malu, Youngjae tersenyum kecil.

"Saranghaeyo..." ucap Youngjae. Jihye tersentak lalu mendongak memandangnya. Youngjae menunggu jawapan dari Jihye seketika.

"Na do, saranghaeyo," balas Jihye membuatkan Youngjae senyum. Pipi Jihye diusap kemudian satu ciuman lembut hinggap di bibirnya. Jihye memejam matanya ketika menerima ciuman dari Youngjae. Satu bunyi pengumuman mengejut mereka berdua, mereka berpandangan. Semua orang dalam sekolah menunggu pengumuman itu, jarang sekali pengumuman dilakukan dengan bunyi yang menakutkan itu.

"Perhatian kepada pelajar Shin Yoonmi dan Han Jihye, sila datang ke pejabat pengurus sekolah sekarang juga,"

Pengumuman diulang sebanyak dua kali, JIhye memandang Youngjae. Suatu perkara yang membuatkan semua orang tertanya-tanya dengan panggilan tersebut. Yoonmi yang sedang tidur dalam kelas pun tersedar apabila menyedari namanya disebut.

"Hyung, apa yang telah berlaku?" Daehyun menghampiri Yongguk yang baru keluar dari bangunan pengurus sekolah itu.

"Mereka berdua dalam bahaya,"

"Mwo?" Daehyun tidak faham apa yang dikatakan oleh Yongguk. Zelo dan Jongup bergegas ke sana sebaik sahaja mendengar nama Yoonmi disebut. Jihye datang bersama Youngjae.

"Apa yang berlaku?" Youngjae memandang mereka. Jihye menggengam tangan Youngjae.

"Jangan risau, aku takkan apa-apa," Jihye cuba menyakinkan Youngjae. Mereka berpandangan, bunyi itu menakutkan semua orang, itu maknanya pelajar itu bersalah dan sama ada dibuang sekolah atau didenda kerana melanggar peraturan sekolah. Yoonmi dan Min Ha sampai, Daehyun memandangnya.

"Kenapa semua orang kat sini? Macam menyambut aku dan unnie jer?" kata Yoonmi sempat lagi bergurau seperti tidak takut hal yang akan menimpa padanya.

"Sempat lagi bergurau, nuna tahu tak yang nuna ni dalam bahaya?" Zelo geram dengan nunanya itu.

"Aku dah kata dengan dia ni, tapi tak nampak kerisauan dia ni," kata Min Ha.

"Buat apa nak risau kalau benda tu pasti akan terjadi, aku akan terima seadanya," kata Yoonmi melangkah masuk ke dalam bangunan itu. Mereka berpandangan, Daehyun mengeluh. Dia risau jika apa-apa yang berlaku padanya.

"Aku masuk dulu," Jihye melepaskan tangannya dari genggaman Youngjae.

"Aku akan tunggu awak,"

Jihye mengganguk senyum lalu masuk menyusuri Yoonmi ke dalam. Semua orang risau dengan mereka berdua. Begitu juga pelajar yang lain kecuali orang yang cemburu dengan mereka berdua sudah pastinya bergembira ketawa dengan senang hati. Ara dan Hara serta konco-konco mereka berdua membuat parti selepas sekolah. Mereka puas hati dengan keputusan pihak sekolah itu.

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Apa yang berlaku dengan Yoonmi dan Jihye???

So sweet... but tiba-tiba jer ada masalah menimpa mereka.

Jjang!!! Youngjae in heaven and meet his five members.

 

I'm gonna die here @.@

 

 

I like his voice here... he make me slowly to love him. Oppss... >.<

 

Wow...! Himchan oppa, his hair and eyes... *.*

 

 

Oh my Zelo... Yeboseyo, dea... here fishes-nimida...(He said 'saranghaeyo' to me) lol... What i talking about? But saranghae oppa! gomawo... muahhh2!!! :D

Aegyo... Oppa, can you playing with me too???

 

Here is our leader, his charisma was made all fans always love him. Na do, saranghae oppa!!!

 

 

 

Annyeonghaseyo... Dae, here is fishes-nimida...look at the gif, is that make me crazy whole day to waiting their mv. 

For you information, I'm not make for Daehyun Birthday here because it is not suitable in the story. But I already making in one shot and complete only in chapter one.If you already read that, thanks a lot for you.For those who are not read, I will give you the link.

http://www.asianfanfics.com/story/view/483140/happy-birthday-jung-daehyun-malay-you-daehyun-malayfanfics-malayfanfictions 

 

I hope you like that, it seem many people do not like the story. But i don't care... :)

I will continue next time when I have free time. bye

#Comment n subcribes... >.<

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chacannie
#1
Chapter 31: Author-nim ! sya t'lambat join crita nhe ... sudah baca , SEDIH'y !!!! :'( I'm crying :'( tp, ending'y DAEBAK (y) sya baca, tngh mlm, best dpt lyang prsan s'orang-ii :D Author-nim ! Fighting !!
Eisyafa100
#2
Chapter 27: Author-nim chapter nie paling sedih
akila_halim #3
Chapter 31: Author-nim thanks sbb luang masa buat citer nie. Semoga berjaya. Hwaiting!!!!!!!!!!!!!!!
mieyhyun
#4
Chapter 31: Author-nim... u make my day... sweetla citer nie.. saya tunggu cerita yang lain drpd author-nim... hwaiting!!!
nurulizzahramanlee
#5
Chapter 31: Daebak onnie hehehehe best sgt daehyun oh gosh he so handsome when badman daebak daebak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woonicorn_syah
#6
Chapter 31: happy ending:)tapisaye nk tahu ape jadi kat himchan buatlah one shot die jumpe penganti min ha
woonicorn_syah
#7
Chapter 29: sedih ah asal ade yg mati ni :'(
mieyhyun
#8
Chapter 29: Kenapa Min Ha mati auhtor-nim...?? Ppali update...
fluffyichigo
#9
Chapter 28: authornim nape sedih sgt nk nangis saya